امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 477768 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1401 - 16:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بیمه بازنشستگی/ نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه/ سفر «پلوسی» به تایوان/ ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی صلح خبر بود که جزییات آن در ادامه می آید. به گزارش صلح خبر، تعیین شرایط نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی از سوی نمایندگان مجلس شورای […]

بیمه بازنشستگی/ نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه/ سفر «پلوسی» به تایوان/ ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و… از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی صلح خبر بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش صلح خبر، تعیین شرایط نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خبرهای پربازدید امروز بود.
نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی را بررسی کرده و ماده ۲ این طرح را به تصویب رساندند که بر اساس آن از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، نقل و انتقال سوابق بیمه یا کسور بازنشستگی در مورد اشخاصی که به علت انتقال، استعفاء، بازخریدخدمت، اخراج، انفصال دائم و همچنین تغییرات ساختاری ناشی از ادغام، انحلال و واگذاری‌ها، رابطه استخدامی آنان با دستگاه متبوع قطع و به تبع آن از عضویت و شمول صندوق بازنشستگی مربوط خارج شده یا می‌شوند یا به سبب تبدیل وضع استخدامی مشترک صندوق جدید شده یا بشوند، امکان‌پذیر می‌باشد.
در مصوبه ای دیگر نیز مقرر شد که حق بیمه یا کسور بازنشستگی که به هر یک از صندوق‌های بیمه بازنشستگی پرداخت شده است براساس تقاضای کتبی بیمه شده یا بازماندگان واجد شرایط وی پس از بروزرسانی از صندوق قبلی به صندوق جدید منتقل می شود.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.
معلمان و بازنشستگان چه هیزم‌تری فروخته‌اند؟
دولت در مقابل رای هیات تطبیق مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان تمکین کند
***
سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروزش درباره آخرین وضعیت پرونده های حمید نوری، اسدالله اسدی، محمود خاوری، مهدی میرسلیم و … توضیحاتی ارائه کرد.
مسعود ستایشی با اشاره به وضعیت حمید نوری و اسدالله اسدی گفت: آنچه که تاکید داشتیم و داریم استرداد این عزیزان و برگشتشان به وطن و تنبه کشورهایی که آنها را نگه داشته‌اند است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه خبرهایی منتشر شده مبنی بر دستگیری و استرداد  خاوری و آخرین وضعیت این پرونده گفت: خبر مربوط به دستگیری و یا بازداشت و استرداد آقای خاوری  تکذیب می شود و صحت ندارد. مکاتبات لازم با اینترپل شده و از آنجا که تبعه کانادا است، دولت کانادا همکاری لازم را برای استرداد ایشان ندارد.
ستایشی همچنین درباره پرونده مهدی میرسلیم و اینکه آیا اتهامش جاسوسی است؟ گفت: آقای میرسلیم به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور به پنج سال حبس محکوم شده و تاریخ شروع اجرای مجازاتش مشخص است.
در واکنش به انتشار اخباری در فضای مجازی درباره حضور سیف‌العدل در تهران، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس حضور سیف‌العدل از رهبران احتمالی القاعده در ایران را تکذیب کرد و گفت که انتشار چنین اخباری در فضای مجازی صرفا کار بنگاه‌های خبرپراکنی بیگانه و آمریکا است. این یک بحث انحرافی است که با توجه به دخالت آمریکایی‌ها در کشورهای دیگر مطرح می‌شود.
اظهارات اخیر رافائل گروسی، موضوعی بود که امروز خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در سوال از  رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کردند.
محمد اسلامی در این باره گفت: انتظار داریم آقای گروسی مطابق ضوابط آژانس گفت‌وگو و اظهار نظر کند و اظهاراتش در چارچوب قوانین و مقررات باشد و از رفتار سیاسی که متأثر از فشار صهیونیستی است دست بردارد. برای ایشان متأسفم زیرا آژانس در تمام فرایندهای ما طبق پادمان حضور و نظارت دارد و عملیات اجرایی ما در حوزه سازمان انرژی اتمی در بخش‌های گوناگونی که به مواد هسته‌ای مرتبط می‌شود تحت نظارت آژانس بوده، هست و خواهد بود.
رییس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به آخرین دستاوردهای سازمان انرژی اتمی از رونمایی از سامانه های شتاب دهنده و پرتودهنده گاما در روزهای آینده خبر داد.
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم با اشاره به اذعان آژانس به صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران درباره کنفرانس پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای در نیویورک گفت: انتظار نداریم از این کنفرانس نتیجه مطلوبی به دست بیاید و احقاق حقی صورت بگیرد.
پیام نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای مبنی بر این که برای ازسرگیری این مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی راهی وین شده است نیز از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.
انریکه مورا در صفحه توییترش نوشت: در راه وین برای مذاکره درباره اجرایی شدن کامل برجام بر مبنای متن ارائه شده هماهنگ‌کننده مذاکرات[جوزپ بورل] در ۲۰ ژوئیه. از مقامات اتریش کمال قدردانی را دارم.
سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان نیز این روزها واکنش های بسیاری را در پی داشته است که در همین رابطه سفارت روسیه در ایران در شبکه های اجتماعی خود نوشت: «سفر خانم نانسی پلوسی به تایوان، علیرغم واکنش منفی دولت چین، اقدام تحریک آمیز دیگری از سوی ایالات متحده بوده و گواه بر قصد واشنگتن در جهت ادامه روند بی ثبات کردن اوضاع سیاسی بین المللی در بسیاری از بخش های جهان به شمار می رود.
دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.
سفر پلوسی به تایوان، نقطه عطفی در روابط چین و رژیم آمریکاست
سفر “پلوسی” به تایوان؛ موهبتی برای اعضای باشگاه تحریم‌شدگان
***
روابط عمومی نیروی هوافضای سپاه از وقوع سانحه برای یک فروند هواپیمای سوخو ۲۲ این نیرو به دلیل نقص فنی در پایگاه هوایی شیراز خبر داد و با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : صبح امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ) یک فروند هواپیمای سوخو ۲۲ متعلق به نیروی هوافضای سپاه هنگام برخاستن در پایگاه هوایی شیراز دچار نقص فنی شد و خلبانان ناگزیر به استفاده از سامانه صندلی پران (اجکت) شدند. در این سانحه بحمدالله خلبانان با عکس العمل به هنگام در سلامت کامل هستند.
گزارش صلح خبر در سالگرد تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی از سوی رهبر انقلاب اسلامی با عنوان ” رئیسی در ۱۲ تنفیذ گذشته چه مقامی داشت؟ ” هم از خبرهای بامدادی پرمخاطب صلح خبر بود.
* گزارش کامل صلح خبر از جلسه علنی امروز (چهارشنبه) دوازدهم مرداد ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
*همچنین گزارش کامل صلح خبر از گفت وگوی های خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید دراین لینک دنبال کنید.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید