امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 506546 |
تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 17:22 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/اصفهان رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف تیران و کرون بیش از میانگین استان اصفهان است. اسدالله جعفری، امروز(چهارشنبه، ۳ خرداد) در بازدید سرزده از دادگستری تیران در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: ۴۴ درصد از پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف تیران و کرون طی […]

صلح خبر/اصفهان رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف تیران و کرون بیش از میانگین استان اصفهان است.
اسدالله جعفری، امروز(چهارشنبه، ۳ خرداد) در بازدید سرزده از دادگستری تیران در گفت‌وگو با صلح خبر، اظهار کرد: ۴۴ درصد از پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف تیران و کرون طی یک سال گذشته منجر به سازش طرفین شده است.
وی افزود: این شاخص نسبت به میانگین استان اصفهان بیشتر بوده که فرهنگ قالب در بین مردم و تلاش گروه‌های صلح و اعضای شوراهای حل اختلاف مؤثر واقع شد.
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه همت و اراده خوبی برای صلح و سازش در این استان وجود دارد، تصریح کرد: گروه‌های صلح و اعضای شوراهای حل اختلاف نقش بسزایی در این حوزه ایفا می‌کنند.
به گفته وی، سال گذشته ۵۰ نفر از قصاص با گذشت شاکیان رهایی یافتند که از این خانواده‌ها و افراد تأثیرگذار در این حوزه تجلیل شد.
وی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان را از اقدامات اثربخش در این عرصه بیان کرد و یادآور شد: در ماه مبارک رمضان نزدیک به ۳۰۰ زندانی از بند آزاد شدند که این همت و اراده خیران و مشارکت مردمی بود.
حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اطاله دادرسی در محاکم قضایی، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی و حجم بالای پرونده‌ها یکی از عوامل مؤثر در افزایش زمان رسیدگی پرونده‌های قضایی شده که با جذب نیروی جدید این مشکل تا حدی حل خواهد شد.
وی اضافه کرد: کمک به کاهش پرونده‌های قضایی با صلح و سازش، بخشش و پیشگیری از وقوع جرم اتفاق می‌افتد که به همکاری مردم، تشکل‌های مردمی و دستگاه‌های اداری نیاز دارد.
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان به بازدیدهای سرزده از محاکم و حوزه‌های قضایی اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها روند فعالیت دادگستری‌ها و دغدغه‌های مراجعان بررسی و به چالش‌ها رسیدگی می‌شود.
رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در این بازدید روند فعالیت‌های دادگستری تیران را از نزدیک رصد و پرونده‌های شوراهای حل اختلاف را بررسی کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید