امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 472312 |
تاریخ انتشار : 25 خرداد 1401 - 14:13 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس هیئت اعزامی دمشق به نور سلطان در سخنانی در جریان دیدار با اعضای هیئت روسیه گفت که تهدیدات آنکارا برای حمله به مناطق شمالی سوریه نقض قوانین بین‌المللی است. به گزارش صلح خبر، به نقل از سانا، أیمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس هیئت اعزامی دمشق به […]

معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس هیئت اعزامی دمشق به نور سلطان در سخنانی در جریان دیدار با اعضای هیئت روسیه گفت که تهدیدات آنکارا برای حمله به مناطق شمالی سوریه نقض قوانین بین‌المللی است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سانا، أیمن سوسان، معاون وزیر خارجه سوریه و رئیس هیئت اعزامی دمشق به نور سلطان برای مشارکت در هجدهمین دور نشست‌های روند آستانه با هیئت روسیه به ریاست الکساندر لاورنتیف دیدار و گفت‌وگو کرد.

سوسان در جریان این دیدار با اشاره به عملیات‌های نظامی ترکیه در مناطق شمالی سوریه، اظهار کرد: تهدیدات ترکیه نقض آشکار قوانین بین‌المللی، مغایر با تفاهمات و خروجی‌های روند آستانه، تهدیدی جدی برای صلح و امنیت در منطقه و همچنین تضعیف کننده همه تفاهمات مربوطه قبلی است.

وی تاکید کرد: سوریه بهانه‌های ترکیه برای تجاوز به خاک خود و جاه‌طلبی‌های توسعه‌طلبانه آن را رد و محکوم می‌کند.

در مقابل الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور سوریه که ریاست هیئت مسکو در این دور از نشست‌های روند آستانه را بر عهده دارد، بر ضرورت وحدت، تمامیت ارضی و نقض نکردن حاکمیت سوریه تاکید کرد.

وی گفت که نقض حاکمیت سوریه منجر به تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

لاورنتیف ادامه داد: روسیه تمامی تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا مانع از پیچیده‌تر شدن اوضاع در سوریه شود.

طبق گزارش سانا، اعضای هیئت های سوریه و روسیه در این دیدار همچنین درباره مسائل دیگر؛ از جمله تلاش‌های مشترک برای بازگرداندن آوارگان سوری و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور رایزنی کردند.

ایمن سوسان همچنین در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه الوطن سوریه درباره تهدیدهای ترکیه اظهار کرد: هیئت سوریه در نشست روند آستانه، سیاست‌ها و عملکردهای ترکیه در قبال سوریه را برملا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ما بر مخالفت مطلق با هرگونه تجاوز نظامی ترکیه به سوریه به هر بهانه‌ای تأکید می‌کنیم و سوریه و ملت آن با مقاومت مردمی و به هر شکلی با این تهدیدات مقابله خواهند کرد.

سوسان در ادامه خاطرنشان کرد: ترکیه کاملاً اطمینان داشته باشد که سوریه گورستان مهاجمان می‌شود و تجاوز به سوریه بر خلاف تصورات، یک تفریح برای آنها نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید