امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 506180 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1402 - 11:09 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دبیرکل سازمان ملل در پیامی که خطاب به هفتاد و ششمین مجمع بهداشت جهانی منتشر کرد، خواستار همکاری جهانی در حوزه بهداشت و سلامت جهانی شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت شروع هفتاد و ششمین مجمع بهداشت جهانی که از روز یکشنبه […]

دبیرکل سازمان ملل در پیامی که خطاب به هفتاد و ششمین مجمع بهداشت جهانی منتشر کرد، خواستار همکاری جهانی در حوزه بهداشت و سلامت جهانی شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت شروع هفتاد و ششمین مجمع بهداشت جهانی که از روز یکشنبه در شهر ژنو شروع شد، همکاری جهانی به نفع بهداشت و سلامت جهانی را خواستار شد.

گوترش در پیام ویدیویی که منتشر کرد از کشورهای عضو خواست به همکاری با یکدیگر ادامه داده و از تلاشهای سازمان بهداشت جهانی به منظور تضمین “عالی‌ترین استاندارد سلامت برای همه” حمایت کنند.

او هشدار داد، بحران آب‌وهوایی، جنگ‌ها و درگیری‌ها همچنان میلیون‌ها نفر را اگر که نگوییم میلیاردها نفر، در سراسر جهان تهدید می‌کنند.

او اظهار کرد: ما داریم بر سر تضعیف دستاوردهای عظیمی که در چند دهه گذشته کسب شده ریسک کرده و در زمینه اهداف توسعه پایدار عقبگرد می‌کنیم.

دبیرکل سازمان ملل اظهار کرد: اما این اجتناب ناپذیر نیست.

او تاکید کرد، همکاری جهانی همچنان برای حفظ جهان در مسیر پیشرفت اهمیت کلیدی دارد.

او اظهار کرد، ۷۵ سال قبل در اولین روزهای شروع به کار سازمان ملل کشورها کنار هم جمع شده و بر برخی حقایق بنیادین از جمله “وابستگی صلح به سلامت” و این که “بیماری در یک کشور همه را به خطر می‌اندازد” تاکید کردند.

به گفته گوترش، سلامت بشری از زمان پایه گذاری سازمان بهداشت جهانی به شکلی چشمگیر پیشرفت کرده است.

او خاطرنشان کرد که امید به زندگی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته، نرخ مرگ و میر نوزادان تا ۶۰ درصد در عرض ۳۰ سال کاهش یافته، ویروس آبله ریشه کن شده و فلج اطفال نیز در آستانه انقراض است.

او اضافه کرد، همه گیری کووید-۱۹ برخی از تلاشها را متوقف و حتی دچار پسرفت کرد.

گوترش خاطرنشان کرد، تلاش دارد محرک‌هایی در زمینه اهداف توسعه پایدار با هدف تقویت تامین مالی به شکلی مقرون به صرفه و بلند مدت برای همه کشورهای نیازمند به میزان دست کم ۵۰۰ میلیارد دلار در سال ارائه شود.

او بیان داشت: این برنامه می‌تواند به محافظت از مردم هم در زمان بحران و هم در بلند مدت از طریق سرمایه گذاری در تدابیری همچون پوشش سلامت جهانی کمک کند.

این دور از مجمع بهداشت جهانی که در تاریخ ۳۰ مه پایان خواهد یافت، منجر به تعیین برنامه‌های فوری و بلندمدت سازمان بهداشت جهانی شده و این برنامه‌ها را ابتدا در بخش بودجه دو سال آینده کلید زده و در ادامه به اتخاذ تصمیمات کلیدی درباره تامین مالی پایدار، و تلاشها برای بهبود فرآیندها و مکانیزم‌های پاسخگویی خواهد پرداخت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید