امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 481534 |
تاریخ انتشار : 20 شهریور 1401 - 1:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مربی والیبال در مورد جوان‌گرایی تیم ملی در مسابقات لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان گفت: باید در جایگزینی بازیکنان و اینکه چند نفر تغییر کند، دقیق‌تر و حساس‌تر عمل می‌شد. به گزارش صلح خبر، تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان چهار دیدار انجام داد که در دور گروهی مقابل آرژانتین و مصر به […]

مربی والیبال در مورد جوان‌گرایی تیم ملی در مسابقات لیگ ملت‌ها و قهرمانی جهان گفت: باید در جایگزینی بازیکنان و اینکه چند نفر تغییر کند، دقیق‌تر و حساس‌تر عمل می‌شد.

به گزارش صلح خبر، تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان چهار دیدار انجام داد که در دور گروهی مقابل آرژانتین و مصر به پیروزی رسید و با شکست برابر هلند به عنوان تیم دوم گروه خود راهی یک‌هشتم نهایی شد. ملی‌پوشان ایران در دور حذفی به مصاف برزیل رفتند و با شکست مقابل حریف خود از گردونه رقابت‌ها حذف شدند و در نهایت در جایگاه سیزدهم مسابقات قرار گفتند.

محمدرضا دامغانی در مورد سیاست فدراسیون ایران در به کار گیری جوانان در تیم ملی والیبال به صلح خبر گفت: بعد از رفتن آلکنو سیاست والیبال پوست‌اندازی تیم ملی بود. این اتفاقی اجتناب ناپذیر بود چون بازیکنان به سنی رسیده بودند که باید جایگاه خود را به جوانان می‌دادند. ما سیاست درستی در پیش گرفتیم تا در المپیک پاریس بازیکنانی داشته باشیم که به ما کمک کنند.

او در ادامه افزود: باید در جایگزینی بازیکنان و اینکه چند نفر تغییر کند، دقیق‌تر و حساس‌تر عمل می‌شد. به نظرم کنار گذاشتن سعید معروف باید با دقت بیشتری انجام می‌شد، یا باید با او صحبت می‌کردند که بماند. یکی از دلایلی که در مسابقات جهانی آنگونه که باید و شاید از والیبال دفاع نکردیم، ‌عدم حضور پاسوری باتجربه و مدیری مثل سعید معروف بود. قرار بود آقای موسوی هم اضافه شود که آن اتفاقات افتاد. از طرفی در پست بلندزن می‌شد غفور را در لیست خود داشته باشم تا در مسابقاتی مثل هلند و برزیل بازی کند چون او تجربه بازی مقابل برزیل را دارد و با وجود غفور بود که توانستیم در طول تاریخ برزیل را ببریم.

این مربی والیبال نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته هفته اول و مقابل ژاپن خوب نبودیم. آنجا والیبال ما تلنگری خورد و زنگ خطری بود اما در ادامه بهتر کار کرد. البته ۸۰ درصد تیم‌های جهان به لیگ ملت‌ها به عنوان بازی تدارکاتی برای قهرمانی جهان نگاه می‌کنند. با این نگاه تیم ملی ما خوب درخشید و بازی‌های قابل قبولی انجام داد. جایگزینی امین اسماعیل‌نژاد به جای صابر کاظمی و امیرغفور نقطه عطف این تغییرات بود که جواب هم داد.

او در ادامه افزود: چیزی که در لیگ ملت‌ها اهمیت داشت این بود که تیم ملی  بعد از سال‌های سال در دو فاکتور چشم‌نواز کار کرد. تمام بازیکنانی که در خط سرویس قرار گرفتند، عملکرد خوبی داشتند و دریافت‌های خوبی هم انجام دادند.

دامغانی به مسابقات قهرمانی جهان اشاره و بیان کرد: تیم‌ها با تمام قدرت در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. بازی با مصرقابل پیش‌بینی بود و بازیکنان ما تحت فشار قرار نگرفتند. مسابقه با هلند به نظرم تمام تمرکزمان را روی نیمیر عبدالعزیز گذاشته بودیم. ما تیم هلند را ندیدیم بلکه نیمیر را دیدیم. در آن بازی توپ‌های اولمان نخوابید و ‌سرویس خوبی نزدیم. اوج این بد بازی کردن گیم چهارم بود که ۱۳ بر ۶ جلو بودیم اما باختیم.  این خیلی جای بحث دارد که چگونه تیمی با این اختلاف می‌بازد. نیمکت ما هم در آن بازی عملکرد خوبی نداشت. شاید به دلیل عدم تجربه کافی در بازی‌های حساس بود.

او در مورد بازی با برزیل گفت: در آن مسابقه هیچ نمایشی از والیبال داخل زمین نداشتیم. برزیل هم البته خیلی خوب بازی کرد. در مجموع توقعی هم نیست که برزیل را ببریم. ما جزو تیم‌های خوب جهان هستیم اما هنوز بین چهار تیم برتر قرار نگرفته‌ایم. این باخت اتفاق غیرمنتظره‌ای نبود اما جامعه والیبال می‌خواست بازیکنان بازی قابل قبولی ارائه بدهند.

این کارشناس والیبال در پاسخ به این سوال که کادر فنی تیم ملی توانست در لحظات حساس تیم را مدیریت کند، بیان کرد: من با توجه به آنچه که از پشت قاب تلویزیون دیدیم، نمره قبولی نمی‌دهم اما با توجه به حضور آقای لاهوتی و طلوع‌کیان در کنار آقای عطایی مطمئنم که بهترین تصمیم را گرفته‌اند چون شرایط موجود و حاکم در اردو و مسابقه را هیچکسی جز اعضای کادر فنی نمی‌دانند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه پس به آقای عطایی نمره قبولی نمی‌دهید، ‌گفت: نمی‌توانم به صراحت بگویم نمره قبولی می‌گیرد یا نه اما شاید می‌شد در انتخاب بازیکن و تعویض‌ها بهتر عمل کند. وقتی تیمی ۱۳ بر ۶ می بازد خیلی مسائل را زیر سوال می‌برد.

دامغانی به عملکر میلاد عبادی‌پور به عنوان کاپیتان تیم ملی هم اشاره و بیان کرد: عبادی‌پور یک سوپر استار است و اگر در تیم نبود شاید از مرحله مقدماتی بالا نمی‌رفتیم. اگر دو نفر دیگر مثل میلاد در تیم بود، شانس صعود به چهار تیم را داشتیم. او فراتر از ایران و آسیا بازی می‌کند اما والیبال کشتی نیست بلکه ورزشی گروهی است که تیم باید خوب کار کند. به نظرم میلاد خوب بود اما شاید در بازی آخر نتوانست انتظاراتی که جامعه والیبال از او دارند را برآورده کند. حق هم داشت چون فشار زیادی روی او بود.

او در پایان گفت: به کادر فنی و بازیکنان خسته نباشید می گویم. امیدوارم در مسابقات بعدی از این تجربه استفاده کنند. ما در مسابقات جهانی شرکت کردیم که بالاترین سطح والیبال است. بنابراین اگر صحبت و انتقادی می شود، قصد کمک به والیبال را داریم و دنبال تحقیر یا تخریب دیگران نیستیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید