امروز: جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 20 رمضان 1445 | 2024-03-29
کد خبر: 482414 |
تاریخ انتشار : 30 شهریور 1401 - 9:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان شرقی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، خودباوری را مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ما در سال‌های ابتدایی جنگ تنها می‌توانستیم قطعات ناوهای جنگی را عوض کنیم و حتی باور نداشتیم که یک روز خودمان می‌توانیم ناوشکن مانند جماران را تولید کنیم. امیردریادار رضا عباسی، در […]

صلح خبر/آذربایجان شرقی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، خودباوری را مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ما در سال‌های ابتدایی جنگ تنها می‌توانستیم قطعات ناوهای جنگی را عوض کنیم و حتی باور نداشتیم که یک روز خودمان می‌توانیم ناوشکن مانند جماران را تولید کنیم.

امیردریادار رضا عباسی، در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان دانشگاه تبریز، اظهار کرد: تحلیل‌های گوناگونی از دفاع مقدس بیان می‌شود و برخی اینطور وانمود می‌کنند که گویا جنگ ایران و عراق از سوی جمهوری اسلامی آغاز شده است و علت این امر نبود تحلیل علنی و پژوهشی از دفاع مقدس است.
وی افزود: ما در خصوص دفاع مقدس تنها در حد روایتگری و خاطره گویی اکتفا می‌کنیم درحالیکه رهبر معظم انقلاب طی ابلاغیه‌ای در بحث جهاد تبیین دستور تشکیل قرارگاه عملیاتی حوزه‌ی دفاع مقدس و مقاومت را صادر کرده‌اند؛ اما متاسفانه ما همچنان نمی‌توانیم آنطور که باید دستاوردهای دفاع مقدس را به دانشجویان منتقل کنیم.
عباسی، با بیان اینکه دشمن همواره به فکر پر کردن خلاء های موجود است، خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان به‌دنبال دستاوردها نیستند بلکه می‌پرسند چرا بعد از فتح خرمشهر ایران با عراق صلح نکرد؟ چرا ایران می‌خواست جنگ با عراق به طول بیانجامد؟ بنابراین دشمن با پرکردن خلاءها به دنبال ایجاد سوالاتی از قبیل است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، خودباوری را مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: ما در سال‌های ابتدایی جنگ تنها می‌توانستیم قطعات ناوهای جنگی را عوض کنیم و حتی باور نداشتیم که یک روز خودمان می‌توانیم ناوشکن مانند جماران را تولید کنیم.
وی متذکر شد: امروز همه‌ دنیا مقهور قدرت و فناوری نظامی ما است که ما برای رسیدن به این سطح از خودباوری و قدرت نظامی خون داده‌ایم؛ اما دشمنان پیشرفت‌های ما را نادیده گرفته و خلاءها و مشکلات را پررنگ می‌کنند.
امیر دریادار عباسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی جشن گرفتن آغاز هفته‌ دفاع مقدس را به سخره می‌گیرند؛ ولی ملت به‌خاطر دستاوردهای غیر قابل پنهان و تجربیات پراهمیت آن، این هفته را ماندگار و مقدس دانسته است و گرامی‌داشت آن به‌همین علت است.
وی خطاب به کسانی که مخالف حضور جمهوری اسلامی ایران در جبهه‌ مقاومت اسلامی هستند نیز گفت: حفظ منافع و امنیت در قلمرو جغرافیایی و سیاسی بستگی به زمین گیرکردن دشمن درخارج از قلمرو فوق مادارد وعلت حضور ما در لبنان، سوریه و عراق اهمیت منافع منافع ملی ما است و ما امروز دارای قدرت بازدارندگی هستیم و مطمئن باشید اگر آمریکا ذره ای یقین داشت که در جنگ با ما پیروز می‌شود، وارد جنگ می‌شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید