امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 482346 |
تاریخ انتشار : 29 شهریور 1401 - 13:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

خانواده شهدای ترور همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به مقر سازمان ملل بیانیه‌ای خطاب به وی صادر کرد. به گزارش صلح خبر، متن کامل این  بیانیه بدین شرح است. جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام؛ اینک که برای ایراد سخنرانی در مجمع عمومی سازمان […]

خانواده شهدای ترور همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به مقر سازمان ملل بیانیه‌ای خطاب به وی صادر کرد.

به گزارش صلح خبر، متن کامل این  بیانیه بدین شرح است.
جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام؛ اینک که برای ایراد سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کرده اید، فرصت را مغتنم شمرده و از آن مقام محترم درخواست داریم، مطالبه‌ی خانواده بزرگ قربانیان ترور کشور را به گوش جهانیان برسانید.
ملت ایران همواره و در بیش از چهار دهه ی گذشته قربانی وقایع تلخ و خشونت باری بوده است که از سوی تروریست های مورد پشتیبانی کشورهای غربی تحمیل شده است. با اینکه از نخستین روزهای آغازین انقلاب اسلامی، شهروندان ایرانی هدف عملیات های کور و هدفمند تروریست ها قرار گرفتند اما تنها دوسال پس از آن موج گسترده ترورهای سهمگین گروهک ها از جمله منافقین جنایتکار فضای کشور را دربر گرفت و نتیجه ی آن شهادت بیش از ۱۷۰۰۰ شهروند بی گناه ایرانی ازجمله زنان و کودکان بود.
دهه ی ۶۰ یادآور ترورهای گسترده علیه هزاران ایرانی است که با تأسف اکنون در کنار ما و خانواده هایشان نیستند؛ اما آن تروریست ها پس از ایستادگی ملت ایران در تحقق اهداف خود ناکام ماندند و از همان ابتدا با آغوش باز آمریکا و برخی کشورهای غربی مواجه شدند تا از آنجا طراحی و برنامه ریزی برای تضعیف و سرنگونی نظام سیاسی کشور و هدف قراردادن مسئولان و شهروندان را ادامه دهند.
ترور ناجوانمردانه رئیس جمهور منتخب مردم ایران و نخست وزیر، ترور رئیس دستگاه عالی قضایی کشور و نماینگان مجلس، ترور شخصیت های عالی معنوی و دینی، بمب گذاری های کور، حملات مسلحانه، آدم ربایی و شکنجه، به آتش کشاندن مردم در اتوبوس های شهری و همکاری نظامی با صدام دیکتاتور عراق در جنگ تحمیلی همگی بخشی از خاطرات تلخ ملت ما از جنایات گروهک های تروریستی به ویژه منافقین است.
جناب آقای رئیس جمهور
آنچه خاطر مردم ما و خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان ترور را بیش از هر چیز می آزارد این است که این تروریست‌های مورد نفرت مردم، به جای مجازات، مورد پشتیبانی کامل برخی کشورهای اروپایی و آمریکا قرار گرفتند.
بسیار دردناک است که به یاد آوریم پس از ترور رئیس‌جمهور رجائی، چگونه کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان، سوئد و دانمارک به عامل ترور یعنی گروهک منافقین دفاتر رسمی و امکانات ارائه دادند تا طراحی اقدامات خشن مسلحانه خود را از همین کشورها علیه ما فرماندهی کنند.
جالب آن جایی است که آمریکایی ها بعد از ۱۶ سال اقدام تروریستی منافقین علیه ملت و مقامات ایران، آنها را در فهرست‌های تروریستی خود گنجاندند بدون اینکه هیچ اقدامی در جهت دستگیری، استرداد و محاکمه و یا حتی تعطیلی دفاتر آنها انجام دهند و مدتی بعد آنها را از همان فهرست ظاهری هم خارج کردند!
این رفتارها چیزی جز برخورد دوگانه و سیاسی غرب با تروریسم و تقسیم تروریسم به خوب و بد نیست. مقامات آمریکایی با آگاهی از ماهیت گروهک تروریستی منافقین و اطلاع از پشتیبانی طولانی مدت دیکتاتور سابق عراق از این گروه آدمکش و وجود گزارش های متعدد بین المللی علیه این گروهک، از این جنایتکاران حمایت می کنند و مقامات مختلف این کشور علی رغم اذعان به نفرت مردم ایران از منافقین، در اردوگاه ها و مقرهای آن حضور می یابند و در کنار قاتلین مردم ایران با آنان اعلام همبستگی می کنند.
جناب آقای رئیسی
ایالات متحده آمریکا و غرب، منافقین را از فهرست های تروریستی خود حذف کردند تا پس از مدتی زمینه برای انتقال آنها از عراق به کشورهای ثالث فراهم شود. منافقین پس از اخراج از عراق و استقرار در کشور آلبانی در آنجا با پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به برنامه ریزی علیه کشورمان ادامه دادند و تأسیس رسمی و آشکار هسته های تروریستی مسلح موسوم به «کانون های شورشی» بخشی از جنایات جدید منافقین است.
پیام اخیر سران این گروه و دعوت به قتل، ترور و خشونت های مسلحانه، باید به حامیانش بفهماند که ماهیت این گروهک تغییری نیافته است و یک گروه با ماهیت مسلح و تروریست، همیشه تروریست و سلاح در دست باقی می ماند.
جناب آقای رئیس جمهور
به اعتقاد ما تروریسم، صلح و امنیت کشورها را نشانه می گیرد و برخورد با آنان امری مشروع و مطالبه ای همگانی است. پرسش ما این است که چرا اعضای یک گروه تروریستی که هزاران نفر از مردم بی گناه ایران و عراق را ترور کرده است و همچنان از خشونت و به کارگیری سلاح دم می زند باید آزادانه در برخی کشورهای غربی و آمریکا فعالیت کند و اقدامات آنها توسط کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم نادیده گرفته شود و با فریبکاری تمام جای قربانی و جلاد عوض شود؟!
ما به عنوان خانواده ۱۷۰۰۰ شهید ترور کشور و به نمایندگی از شهروندان کشورمان از شما و دولت محترم جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا به طور جدی نسبت به احقاق حقوق خانواده های قربانیان ترور از طریق مجامع و نهادهای بین المللی جهت پیگرد، استرداد و محاکمه ی سرکردگان گروهک تروریستی منافقین به جرم ترور هزاران شهروند و خیانت در جنگ تحمیلی علیه ملت ایران در کنار دیکتاتور سابق عراق اقدام بفرمایید و صدای رسای قربانیان ترور در جامعه جهانی باشید و این اطمینان را به حضرتعالی و دولت محترم می دهیم که خانواده بزرگ شهدا و قربانیان ترور کشور در این مطالبه جدی و عاجل در کنار شما و پشتیبان شما خواهند بود.
با احترام و آرزوی توفیقات
خانواده شهدای ترور کشور  
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید