امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 489832 |
تاریخ انتشار : 13 آذر 1401 - 19:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

معاون رئیس جمهور گفت: دشمنان با سوءاستفاده از احساسات پاک جوانان دانشجو، تلاش دارند روحیه مطالبه گری و پرسشگری آنها را به انحراف بکشانند. به گزارش صلح خبر، سید محمد حسینی به مناسبت روز دانشجو با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدای دانشجو […]

معاون رئیس جمهور گفت: دشمنان با سوءاستفاده از احساسات پاک جوانان دانشجو، تلاش دارند روحیه مطالبه گری و پرسشگری آنها را به انحراف بکشانند.

به گزارش صلح خبر، سید محمد حسینی به مناسبت روز دانشجو با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد الیگودرز با گرامیداشت این روز و یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: ۶۹ سال پیش تعدادی از دانشجویان در مخالفت با کودتای ۲۸ مرداد و استکبار جهانی و استبداد داخلی به شهادت رسیدند و در آن دوران ظلمت و تاریکی و اختناق به جرقه نورانی برای حرکت دانشجویان در مسیر استقلال و استکیار ستیزی تبدیل شدند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وجود3 هزار شهید دانشجو خاطرنشان کرد: جوانان و دانشجویان در دوران دفاع مقدس پیشگام بودند و با روحیه ایثار و مقاومت و شهادت طلبی خود، باعث سرافرازی و سربلندی ملت ایران شدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان در اشغال متجاوزین قرار بگیرد.

حسینی با اشاره به اینکه جاذبه انقلاب اسلامی سایر ملت‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده است گفت: امروز فرهنگ ایثار و مقاومت ملت ایران به کشورهای دیگر منتقل شده و آنان را در مسیر استقلال، ظلم ستیزی و آزادیخواهی ملت ایران قرار داده است.

وی تاکید کرد: در حوادث اخیر تعدادی از جوانان و دانشجویان از جمله شهید دانیال رضازاده توسط اغتشاشگران به شهادت رسیدند و این نشان می دهد که حرکت سرخ شهادت همچنان ادامه دارد و ملتی که آمادگی شهادت داشته باشد، هرگز شکست نخواهد خورد. دشمنان در حوادث اخیر همه قوای خود را به کار گرفتند و ساده انگارانه است که تصور شود آنها به فوت یک خانم اعتراض دارند بدون تردید با توجه به برنامه ریزی و تقسیم کاری که دشمنان و گروهک های ضد انقلاب انجام داده بودند اگر این حادثه هم اتفاق نمی افتاد بهانه دیگری را برای ایجاد آشوب ایجاد می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر شاهد سونامی رسانه‌ای و حمله به مراکز دیپلماتیک کشورمان در کشورهای اروپایی بودیم که بی سابقه بود. در این حوادث سرویس های اطلاعاتی دشمنان فعال بودند و حتی سلبریتی های ورزشی و هنری سایر کشورها نیز برای تحریک افکار عمومی به کار گرفته شدند تا فضای کشورمان در عرصه بین المللی مشوش و ناامن جلوه داده شود. در این حوادث گاو شیرده آمریکا در منطقه، مسئولیت تامین هزینه ها را برعهده داشته است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: در حوادث اخیر ضرورت دارد اساتید و دانشجویان همچون گذشته پیشگام باشند و برای تبیین و روشنگری وارد عرصه شوند و اجازه ندهند دشمنان با سوء استفاده از احساسات پاک جوانان دانشجو مطالبات واقعی آنها را به انحراف بکشانند. امروز حرکت شتابانی برای پیشرفت کشور و رفع مشکلات و موانع ایجاد شده است و به جای سرگرم شدن به تنش و اختلاف ،همه دست به دست هم با همگرایی و همدلی در مسیر غلبه بر مشکلات و بهبود شرایط برای مردم و جوانان گام بردارند.

حسینی گفت: متاسفانه در هشت سال گذشته بسیاری از امور تعطیل و روند خدمت رسانی به مردم دچار وقفه شده بود که این موضوع موجب دلسردی شده و مردم را مایوس کرده بود اما در دوره دولت سیزدهم با تمرکز بر رفع مشکلات و جبران کمبودها و کاستی های گذشته، اقدامات بزرگی در دستور کار قرار گرفته است که تعدادی از آنها به مرحله اجرا در آمده است. دشمنان از روند خدمت رسانی دولت و سایر قوا و جلب رضایت و اعتماد مردم، ناراحت و نگران شده اند و به این تصور افتاده اند که اگر خدمات ارزنده دولت و نظام با همین سرعت ادامه یابد دیگر نمی توانند کاری از پیش ببرند لذا برنامه ریزی و طراحی کردند تا در این مسیر توقف ایجاد شود.

وی افزود: دولت بدون اینکه سرگرم مسائل حاشیه ای شود در کنار رسیدگی به امور جاری مردم، سرمایه گذاری های بزرگی را در عرصه های صنعتی و معدنی آغاز کرده تا به واسطه آن درآمدهای کشور افزایش یافته و زمینه برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت زندگی مردم فراهم شود. در سال تولید دانش بنیان حدود ۷۶۰۰ شرکت دانش بنیان فعال است و دولت مصمم است ضمن ارتقای کیفیت این شرکت ها، تعداد آنها را دو برابر افزایش دهد. 

حسینی گفت: دولت در مقابل مردم خود را پاسخگو و مسئول می داند و هیچ مانعی در ارتباط دولت و مردم وجود ندارد همچنان که رئیس جمهور بدون هیچگونه تشریفاتی در بین اقشار مختلف مردم و اصناف و اقشار مختلف حضور می یابد و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار می دهد.معاون رئیس جمهور گفت: از اساتید دانشگاه انتظار می رود در کنار آموزش به موضوع پرورش دانشجویان و جوانان نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت بر مبنای مسئله محوری مشکلات و اولویت های کشور را پیگیری می کند اظهارداشت: در ابتدای دولت سیزدهم با توجه به کمبود امکانات پزشکی و تخت بیمارستانی و اینکه روزانه بیش از ۷۰۰ نفر بخاطر ابتلا به بیماری کرونا فوت می شدند، صیانت از جان مردم را در اولویت قرار داد و در مدت کوتاهی توانست دستاورد های چشمگیری را در این حوزه به دست بیاورد مسئله و اولویت دوم معیشت و اقتصاد مردم است و در این راستا نیز اصلاحات اساسی در حوزه های اقتصادی مورد توجه قرار دارد.

وی گفت: تعطیلی آموزش حضوری و مراکز علمی و فرهنگی و اردوهای جهادی و زیارتی باعث شد تا دشمنان از این خلاء استفاده کرده و در فضای مجازی ذهن بخشی از جوانان را تحت تاثیر قرار دهند و امروز ضرورت دارد ضمن جبران کمبودها و کوتاهی هایی که در این خصوص انجام شده، ابهام و شبهه هایی که دشمنان در ذهن جوانان و دانشجویان ایجاد کردند، پاسخ داده شود.

حسینی خاطرنشان کرد: در دوران استعمار اروپایی ها و آمریکایی ها جنایت های فراوانی را علیه بشریت انجام دادند و امروز نیز اگرچه دوران استعمار تمام شده اما شاهد استعمار نو هستیم و همچنان ظلم و جنایت غربی ها علیه بشریت ادامه دارد و در این مسیر انقلاب اسلامی توانسته است در بیداری ملت ها علیه استعمار نقش‌آفرینی کند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان، گفت: امروز زمینه مناسبی برای فعالیت جوانان و نخبگان در بخش های مختلف فراهم شده است و دولت از فعالیت های آنها حمایت و استقبال می کند. جوانان باید وارد عرصه شده و در رفع مشکلات و کاستی ها به دولت کمک کنند.  قدرت علمی باعث قدرت اقتصادی و سیاسی می شود و امروز دشمنان از پیشرفت ها و دستاوردهای علمی و فناورانه کشورمان در عرصه‌های مختلف نگران شدند از این رو با تبلیغات روانی قصد دارند در ذهن جوانان و نخبگان تردید و یاس ایجاد کنند در حالی که زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای استفاده از استعداد جوانان در کشور وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر در دوران دفاع مقدس، جوانان و دانشجویان اسلحه به دست گرفته و در خط مقدم مقابله با تجاوز دشمن وارد عمل شدند در دوران کنونی نیز باید خود را به سلاح علم و آگاهی مجهز کنند و با گام های راسخ و محکم در مسیر شکوفایی استعداد های خود و کمک به پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید