امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 469674 |
تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1401 - 2:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان شمالی تیم فوتبال اترک خراسان شمالی برای جلوگیری از سقوط به لیگ دسته ۳ و محفوظ نگه داشتن ۵ میلیارد تومان سهمیه لیگ دسته ۲، محکوم به کسب حداقل یک امتیاز از ۲ مسابقه پیش رو است. به گزارش اترک، تیم اترک به علت اختلاف ۴ امتیازی از تیم عقاب تهران، محکوم به […]

صلح خبر/خراسان شمالی تیم فوتبال اترک خراسان شمالی برای جلوگیری از سقوط به لیگ دسته ۳ و محفوظ نگه داشتن ۵ میلیارد تومان سهمیه لیگ دسته ۲، محکوم به کسب حداقل یک امتیاز از ۲ مسابقه پیش رو است.

به گزارش اترک، تیم اترک به علت اختلاف ۴ امتیازی از تیم عقاب تهران، محکوم به کسب یک امتیاز از این تیم است تا باقی ماندن خود در لیگ دسته ۲ را مسجل کند.

اکنون تا پایان رقابت های لیگ دسته ۲ فوتبال کشور تیم اترک خراسان شمالی ۳ بازی دیگر در پیش دارد که بازی با تیم گل ریحان البرز لغو شده و ۳ امتیاز برای تیم اترک لحاظ خواهد شد و اترک ۲۸ امتیازی می شود. اما این برای باقی ماندن در لیگ دسته ۲ فوتبال کشور کافی نیست.

در این گروه از مسابقات به علت حذف شدن تیم گل ریحان البرز، ۳ امتیاز برای تمامی تیم ها لحاظ می‌شود که اترک ۲۸ امتیازی و عقاب تهران ۲۴ امتیازی خواهد شد. اترک با کسب یک امتیاز از تیم عقاب تهران، ۲۹ امتیازی و عقاب ۲۵ امتیازی می‌شود در این حالت برای آخرین بازی حتی اگر تیم عقاب پیروز شود و ۳ امتیاز بگیرد و ۲۸ امتیازی شود، باز هم جایگاه اترک حتی با شکست مقابل تیم پاس همدان، با ۲۹ امتیاز بالاتر خواهد بود و در لیگ دسته ۲ ماندگار می‌شود.

چرا ماندن اترک در دسته ۲ به اما و اگر رسید؟

باشگاه فوتبال اترک با نام «باشگاه فرهنگی ورزشی اترک خراسان شمالی» یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۹۸ با خرید امتیاز باشگاه فوتبال مقاومت تهران در لیگ دسته ۲ با ورود اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی به عنوان متولی و باشگاه فرهنگی ورزشی اترک به عنوان زیرمجموعه سازمان همیاری شهرداری های خراسان شمالی و مالک تیم، تاسیس شد.

در ابتدا، سرمربیگری تیم نوپای اترک خراسان شمالی، با امید برای صعود به لیگ دسته یک کشور به «فیروز کریمی» مربی نام آشنای فوتبال ایران سپرده شد تا شروعی پر قدرت داشته باشد.

استفاده از بازیکنان غیر بومی در عین وجود ظرفیت بالا در فوتبالیست های خراسان شمالی، درگیری با حاشیه ها، قراردادهای کلان یا همان «پول پاشی» باعث نشد تا این تیم با سرمربیگری آقا فیروز به نتایجی مناسبی دست یابد؛ به نحوی که در آستانه سقوط قرار گرفت.

در پنج هفته پایانی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه شد، برگزاری مسابقات ۳ ماه به تعویق افتاد؛ دراین میان «حسن سروری» تیم را از فیروز کریمی تحویل گرفت تا تحولی در آن ایجاد شود.

این تغییر کادر فنی و رسیدن سرمربیگری تیم به فردی با تجربه و آشنا به ظرفیت های استانی، سبب شد تا تیم اترک با کسب ۳ امتیاز در هر ۵ بازی باقی مانده، ۱۵ امتیاز کسب کرده و نه تنها در لیگ دسته دو باقی بماند، بلکه جایگاه خود را در جدول بهبود بخشیده و به میانه های جدول نزدیک شود.

تیم اترک خراسان شمالی طی نیم فصل اول لیگ ۱۳۹۹ با سرمربیگری حسن سروری نتایج قابل قبولی را کسب کرد، اما در نیم فصل دوم به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی، با قرار گرفتن در رده ششم جدول ۱۴ تیمی به کار خود پایان داد.

در لیگ ۱۴۰۰، ایمان اشراقی، یک هفته مانده به مسابقات، تیم را از حسن سروری تحویل گرفت اما این تغییر کادر فنی به هزار و یک دلیل کارساز نبود و نتایج مناسبی را برای اترک به دنبال نداشت.

بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و بدهکاری حداقل ۹۰۰ میلیون تومانی از زمان فیروز کریمی به بازیکنان و برخی عوامل از جمله مشکلاتی بود که اترک طی نیم فصل نخست لیگ با آن درگیر بود. باخت های متوالی این تیم و عدم کسب بُرد در ۷ هفته و حاشیه های ایجاد شده به دنبال آن در نهایت سبب شد تا اترک طی اواسط نیم فصل اول در رتبه سیزدهم جدول ۱۴ تیمی قرار گیرد.

این نتایج سبب تغییر اعضای کادر فنی تیم اترک برای بار دیگر شد و جمشید هاتفی سرمربیگری تیم را بر عهده گرفت. ورود هاتفی جانی دیگر به تیم بخشید؛ به طوری که علی رغم مشکلات پیشین، یاران وی در تیم اترک طی ۶ هفته پایانی نیم فصل اول، ۵ برد و فقط یک باخت را به ثبت رساندند که سبب شد اترک خراسان شمالی از قعر جدول به میانه های جدول لیگ دسته ۲ فوتبال کشور نزدیک شود.

اما تیم فوتبال اترک خراسان شمالی غرق در مشکلات بسیاری بود که سبب شد مسئولان استانی به فکر واگذاری تیم از طریق مزایده بیفتند. استاندار خراسان شمالی نیز به این موضوع ورود پیدا کرد که به علت مشکلات تیم، فروش آن با اولویت سرمایه گذار بومی را در دستور کار قرار داد.

تیم اترک در نیم فصل دوم این رقابت ها که مالکیت تیم به جمشید هاتفی سرمربی این تیم داده شد، طی ۱۰ هفته رقابت های لیگ دسته دو فوتبال کشور، با ۲ برد، ۲ تساوی و ۶ باخت، ۸ امتیاز کسب کرده که اکنون با ۲۳ بازی انجام شده و کسب ۲۵ امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول ۱۴ تیمی قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید