امروز: جمعه, ۷ دی ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 26 جماد ثاني 1446 | 2024-12-27
کد خبر: 90391 |
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1395 - 14:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – آنا نوشت:غروی با اشاره به وجود اختلاف نظر بین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به دولت گفت: اگر واقعا قرار باشد نسبت به دولتی که موفقیتش، موفقیت نظام است، ناصح باشیم، لازم است بهتر برخورد کنیم. سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره تأیید و تکذیب‌هایی که […]

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – آنا نوشت:غروی با اشاره به وجود اختلاف نظر بین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به دولت گفت: اگر واقعا قرار باشد نسبت به دولتی که موفقیتش، موفقیت نظام است، ناصح باشیم، لازم است بهتر برخورد کنیم.

سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره تأیید و تکذیب‌هایی که نسبت به خبر ارسال نامه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس‌جمهوری مطرح شده است، اظهار کرد:‌ مسأله ارسال یا عدم ارسال این نامه از سوی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم نیست. مسأله این است که اگر بنا باشد یک موضوع محرمانه بماند، دیگر لزومی ندارد به عرض خبرنگاران برسد و آن‌ها نیز این مسأله را دنبال کنند.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: بهتر بود از ابتدا یکسری مسائل رسانه‌ای نمی‌شد. حرف من و منظورم این نیست که این نامه بوده است یا نه؛ اما اگر قرار باشد حضرات یک نامه‌ای را به صورت محرمانه به رهبری یا رئیس‌جمهوری بنویسند و مسائل را مطرح کنند، اولا وجهی ندارد که کسی درباره آن صحبت کند و نباید آن را دنبال کنیم که چه بوده است یا محتوای آن شامل چه مسائلی بوده است. این کار درست نیست. آن را دنبال نکنید چون یکسری کارها را ضایع می‌کند.

وی درباره اینکه «اگر جامعه مدرسین سخنگو داشت این حواشی و اخبار ضد و نقیض مطرح نمی‌شد»، گفت: جامعه چندین سال است که سخنگو ندارد. بر فرض هم سخنگو داشته باشیم مگر شماها می‌توانید با کسی مصاحبه نکنید.

غروی درباره وجود دودستگی میان اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با آنا تصریح کرد: ما دو دستگی نداریم. معنای دودستگی این است که دو جریان فکری وجود داشته باشند. وقتی دو فرد با هم صددرصد همکار هستند، این‌گونه نیست که سلایقشان مثل هم باشد ولی این اختلاف سلیقه به معنای دودستگی نیست. بلکه همه در جامعه مدرسین نسبت به چارچوب‌ها و مسائل کلی نظام مشترک هستند.

این عضو جامعه مدرسین در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه «از موضع‌گیری اعضای جامعه مدرسین این‌گونه برداشت می‌شود که نسبت به دولت نظرات متفاوتی دارند، آیا این صحیح است؟»، اظهار کرد: این را قبول دارم که اعضای جامعه مدرسین نسبت به دولت نظرات متفاوتی دارند. ولی این به معنای دودستگی نیست. البته دو مسأله هست. یک وقت مبنای این اختلاف سلیقه، متفاوت است و یک وقت مبنا متفاوت نیست. الان هم مبنا متفاوت نیست. بلکه تلقی یک عده این است که مسائل فرهنگی و برخی اظهارنظرها با نقطه‌نظرهای مقام معظم رهبری زاویه دارد. یا مسائل مربوط به برخی وزرا که مطرح می‌شود خیلی دلچسب برخی حضرات نیست. این اختلاف سلیقه همه جا هست.

غروی درباره اینکه «آیا بهتر نیست در سال پایانی کار روحانی، بیشتر به دولت کمک شود؟»، ادامه داد:‌ اگر واقعا قرار باشد نسبت به دولتی که موفقیتش، موفقیت نظام است، ناصح باشیم، لازم است بهتر برخورد کنیم و همه دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم.

وی اضافه کرد:‌ اما اگر ته دلمان به طور کلی با دولت خوب نیست، در این یک سال باقی مانده وقت آن است که دولت را بیشتر اذیت کنیم!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: نظرم نسبت به کلیت دولت مثبت است اما به این معنی نیست که انتقادی وجود ندارد. بلکه نسبت به برخی مسائل فرهنگی و اظهارنظرهایی که وجود دارد، انتقاداتی وارد است.

وی گفت:‌ باید توجه کنیم که کلیت کار دولت در این وضعیت آشفته‌ای که داشتیم چقدر موفق بوده است. بی‌انصافی است اگر در جمع‌بندی بگوییم که موفق نبوده است. در موفقیت دولت به طور کلی جای تردیدی نیست و وزرا زحمات زیادی کشیده‌اند. البته ممکن است کسی هم در کل نظرش مثبت نباشد.

216216

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید