امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550360 |
تاریخ انتشار : 19 تیر 1403 - 12:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/مازندران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش سن در مردان، مصرف داروهای مکمل در بدنسازی، مصرف سیگار و مشروبات الکی به‌عنوان عوامل ناباروری در مردان خبر داد و با تشریح جزئیات و علل ناباروری در مردان گفت: سبک زندگی سالم و مناسب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش قدرت باروری مردان […]

صلح خبر/مازندران عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از افزایش سن در مردان، مصرف داروهای مکمل در بدنسازی، مصرف سیگار و مشروبات الکی به‌عنوان عوامل ناباروری در مردان خبر داد و با تشریح جزئیات و علل ناباروری در مردان گفت: سبک زندگی سالم و مناسب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش قدرت باروری مردان داشته باشد.

عمادالدین موعودی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تقریبا از هر ۶ زوج، یک زوج با مشکل نازایی روبرو می‌شوند که تقریبا نیمی از موارد علل آن به مردان ارتباط دارد، اظهار کرد: به لحاظ تعریف، نازایی به مدت زمانی اطلاق می‌شود که زوجه بدون پیشگیری و با داشتن رابطه زناشویی مرتب بعد از یک سال دارای علائم بارداری نباشد و بر این اساس نزدیک به ۹۰٪ موارد بارداری در شش ماه ابتدا رخ می‌دهد.

ارولوژیست دانشگاه علوم پزشکی بابل در پاسخ به این پرسش که ما چه زمانی ناباروری را باید بررسی کنیم، تصریح کرد: اگر زوجی بعد از یک سال از اقدام به بارداری، ناموفق بود باید ارزیابی‌ها را شروع نمایند ولی در بعضی مواقع زودتر از این زمان نیز بررسی‌ها را انجام دهد، مهم‌ترین موارد آن، سن بالای زوجه یا داشتن موارد فامیلی نازایی است.

موعودی گفت: ارزیابی نازایی در مردان از این‌جهت ارزش دارد که موارد قابل اصلاح وجود دارد که می‌توان با روش‌های مصنوعی به باروری اقدام نمود و مهم‌ترین اقدامات برای ارزیابی مردان با ناباروری گرفتن شرح‌حال و معاینه و بعد از آزمایش‌ها است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل مهم‌ترین علل ناباروری در مردان را «واریکوسل دانست است که یک عمل جراحی کوچک محسوب می‌شود و با جراحی واریس از بین می‌رود ولی احتمال باردارشدن همسر ۵۰ الی ۶۰ درصد است که در واقع موارد عدم بارداری به علل دیگر در مرد یا مربوط به همسرش برمی‌گردد ولی این درصد موفقیت برای نازایی درصد بسیار بالایی محسوب می‌شود.

تشریح عوامل ناباروری در مردان و راهکارهای رفع آن

متخصص جراحی کلیه دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: از علل دیگر ناباروری مردان مصرف داروهای آنابولیک یا استروییدی است که متأسفانه مصرف آن به‌ویژه در افرادی که بدنسازی می‌کنند رو به افزایش است حتی مکمل‌هایی که مصرف می‌کنند احتمال این‌که مواد هورمونی داشته باشد زیاد است که منجر به فقدان نطفه می‌شود چه بسا گاه بعد از قطع آن‌ها نیز ممکن است برگشت نکند.

موعودی مصرف سیگار و بدتر از آن قلیان، مصرف بیش‌ از حد الکل را از علل کاهش قدرت باروری معرفی کرد و افزود: سبک زندگی سالم و مناسب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش قدرت باروری مردان داشته باشد و به درمان ناباروری مردان کمک کند و برای داشتن سبک زندگی سالم، رعایت نکاتی مانند داشتن تغذیه‌ مناسب و غنی از مواد مغذی و همچنین حفظ وزن طبیعی بدن توصیه می‌گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که باید از کشیدن سیگار و مصرف زیاد مشروبات پرهیز شود، گفت: از مصرف ترکیبات استروئیدی که در باشگاه‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد خودداری شود و سبزیجات سرشار از بتاکاروتن مثل هویج، کاهو و اسفناج که می‌تواند قدرت حرکت اسپرم‌ها را افزایش دهد مصرف نمایند.

در پایان این متخصص خطاب به مردان توصیه کرد: اگر قصد پدر شدن دارند هر چه زودتر اقدام کنند چون با افزایش سن، قدرت باروری در هر ۲ جنس کاهش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید