امروز: سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 15 شوال 1445 | 2024-04-23
کد خبر: 477380 |
تاریخ انتشار : 09 مرداد 1401 - 9:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با اشاره بر اهمیت ایجاد تشکل‌ها و انجمنها به عنوان سرمایه های مردمی بر لزوم حمایت از آنها تاکید کرد. حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس، ضمن بیان اهمیت وجودی تشکلهای مردمی، گفت: تشکل‌ها و […]

صلح خبر/فارس تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با اشاره بر اهمیت ایجاد تشکل‌ها و انجمنها به عنوان سرمایه های مردمی بر لزوم حمایت از آنها تاکید کرد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس، ضمن بیان اهمیت وجودی تشکلهای مردمی، گفت: تشکل‌ها و انجمن ها از ضرورت‌های مهم هر کشور به شمار می‌روند که تشکیل‌دهنده و تقویت‌کننده سرمایه های اجتماعی هستند که سبب پیشبرد بهتر امور و همدلی و همکاری میان مردم و مسئولان در حوزه های مختلف می‌شوند، بنابراین باید در تقویت و گسترش آن ها تلاش و کوشش شود.

به نقل از روابط عمومی آستان شاهچراغ(ع) وی ضمن تاکید بر اهمیت جوانمردی و پهلوانی در اسلام، به «حِلْفُ الْفُضول» اشاره کرد و گفت: «حِلْفُ الْفُضول»، اشاره به عهد و پیمانی دارد که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) قبل از بعثت با عده‌ای از جوانان مکه در خانه عبدالله بن جدعان بسته بودند. کسانی که این پیمان را بستند سوگند یاد کردند تا ستمدیدگان و افراد غریبه‌ای را که وارد شهر می‌شوند و مورد ستم زورمندان واقع می‌شوند یاری کنند. «حلف‌الفضول»، پس از ظهور اسلام نیز محترم شمرده شد.

تولیت حرم مطهر ادامه داد: نمونه های تشکل و گروه هایی از این دست در اسلام و ایران بسیار هستند: همین “عیاران” گروهی بودند که طرفدار جوان‌مردی و بخشش و کمک به ضعیفان بودند و اصول اخلاقی و مبارزاتیِ ویژه‌ای را برگزیده و کمک به فقیران را پیشه خود ساخته بودند.

وی با اشاره به اهمیت حضور تشکل ها در حوزه های مختلف گفت: در دنیای امروز تشکل ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و البته ورزشی دارند. شکل گیری انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی در استان فارس، اقدام با ارزشی است که می تواند با تعامل و همکاری سازنده و اصولی با سازمان ها و نهادهای ورزشی کشور و تبادل‌ افکار با شیوه‌های مناسب‌ رسانه ای،‌ برای ارتقاء فرهنگ‌ ورزش در کشور، گام های اساسی بردارد.

کلانتری در ادامه با اشاره به اهمیت صداقت در رسانه، گفت: یکی از ارزش های گم شده بشر در دنیای امروز، صداقت است. قدرت های استکباری بطور کلی بر روی صداقت خط بطلان کشیده ند و با هر مطلب کذب و دروغ سعی در فریب و انحراف اذهان عمومی در جهت پیشبرد مطامع ناصواب خود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما بعنوان یک ایرانی و یک مسلمان انقلابی با آن پیشینه روشن از جوانمردی، موظف هستیم در این حوزه باهمه وجود، اصل صداقت را رعایت کنیم و توجه داشته باشیم که در نهایت، طبق وعده های الهی، این صداقت است که بر کذب پیروز می شود. ” یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ” ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و با راستان باشید. (آیه ۱۱۹ سوره توبه). نویسندگی، خبرنگاری و عکاسی، میدان آزمونی در راستای رسیدن به این آیه شریفه و عمل به دستور الهی “کُونُوا مَعَ الصَّادِقِین” است.

تولیت حرم مطهر، در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از انجمن ها و تشکل های ورزشی گفت: از آنجاییکه این تشکل ها با ترویج امر ورزش، در ایجاد و افزایش روحیه نشاط و شادابی و امید به آینده در جامعه و مشارکت هر چه بیشتر جوانان در فعالیت های ورزشی و کشف استعدادهای برتر، نقش مهمی ایفا می کنند، لازم است مسئولان با حمایت خود در توسعه کمی و کیفی این تشکل ها، کوشا باشند. خیرین گرامی نیز در این زمینه می توانند کمک کنند. حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام نیز آماده هرگونه همکاری و حمایت معنوی از این تشکل های ارزشمند است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید