امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 455378 |
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1400 - 11:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قم اولین نشست کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر به میزبانی جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار شد. در ابتدای این نشست، دکتر محمد حیدری مسئول کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر قم گفت: فراهم سازی زمینه حضور دانشجویان، در زمینه برگزاری مناسبت های  دهه فجر و آشنا کردن دانشجویان […]

صلح خبر/قم اولین نشست کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر به میزبانی جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر محمد حیدری مسئول کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر قم گفت: فراهم سازی زمینه حضور دانشجویان، در زمینه برگزاری مناسبت های  دهه فجر و آشنا کردن دانشجویان با آرمان های انقلاب اسلامی، معرفی دستاوردهای علمی و فنی مراکز علمی دانشجویی، بهره گیری از شیوه های تبلیغی در جهت با نشاط سازی مناسبت های ملی و انقلاب، فراهم سازی حضور پرشورتر تشکل های دانشجویی در این حوزه، تبیین نقش دانشجویان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، توجه به راهکارهای ایجاد انگیزه وایجاد امید در بین دانشجویان و.. از جمله اهداف تشکیل این کمیته است.

وی افزود: چند سالی است که مسئولیت کمیته دانشگاهیان به عهده جهاددانشگاهی است و در این عرصه در چند نوبت مسئولان فرهنگی دانشگاه های استان گرده هم می آیند تا باهمفکری و هم افزایی در جهت اعتلای برنامه های فرهنگی و تبیینی و ترویجی در حوزه آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی، همکاری مفیدی داشته باشند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: هر دانشگاه پتانسیل ها و ظرفیت های خاص خود را اعلام می کند تا زمینه های اجرای فعالیت های مشترک فراهم شود.

وی گفت: باید اجازه دهیم دانشجویان بحث ها و شبهات خود را در فضای آرام بیان کند، بدون اینکه انگی به آنها زده شود و تحت فشار باشند. انقلاب ما در این بیش از 40 سال سخت ترین شرایط را سپری کرده است و امروزباید از ذهن و فکر دانشجویان به خوبی استفاده کنیم.

مسئول کمیته دانشجویی و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه فجر استان قم بیان کرد: در بحث دستاوردها نیز باید به مسایل دقیق تری توجه داشته باشیم. رشد و جهت دهی افکار مردم به سمت مسایل اجتماعی و حقوق خود، آرمان های مقدس و… از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب است که در کناردستاوردهای مادی و رفاهی می توان برای دانشجویان تبیین شود.

وی گفت: دانشگاه ها باید یک سری برنامه های موفق تبینی را داشته باشند که به شکل ادامه دار هم دنبال شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

حمزه بهشتی سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این نشست بیان کرد: محیط دانشگاه محیط و جمع نخبگانی است و جوانان با استعداد و متدین نسبت به سایر اقشار پذیرش بسیاری از مسایل را دارند که اگر به خوبی تبیین شود قطعا زودتر از بسیاری از اقشار دیگر در مسیر قرار می گیرند.

وی افزود: در این زمینه شاهد یک حرکت مثبت در داخل دانشگاه ها هستیم و یک بحث دیگر بحث تاییرات دانشگاه به محیط بیرونی است. یکی از آثار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه است.

وی گفت: انقلاب ما به دنیا صادر شده است و امروز باید در داخل، برای تقویت خود و تقویت جامعه باید فعالیت هایی داشته باشیم. حرکت ما باید مردمی و بر اساس مردم باشد. قشر دانشجو نیز شعبه ای از مردم است که باید برای آنها احترام ویژه قائل باشیم.

وی تصریح کرد: امروزه دوره روایت گری انقلاب اسلامی است

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی

محمد صادق احمدی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی از دانشگاه شروع شده است. ولی نکته حائز اهمیت این است که حضور روحانیت و رهبری انقلاب و حرکت ها بر اساس آموزه های دینی حرکت انقلاب را به مسیر آورد. اگر امام راحل نبود و این توان روحی وجود نداشت و هیچ کدام ازاین حرکت ها به ثمر نمی نشست.

وی افزود: عمومی شدن اعتکاف با دانشگاه تهران آغاز شد. همین قرائات قرآن بین نماز از دانشگاه ها شروع شد و در کشور به شکل عمومی مطرح شد.

وی گفت: حضرت امام راحل صداوسیما را دانشگاه معرفی می کنند. به همین دلیل باید گفت که دانشگاه بسیار مساله مهمی است.

وی در خصوص برنامه های دانشگاه نیز گفت: امسال، معرفی دستاوردهای علمی انقلاب را مد نظرقراردادیم. زیرا در ذهن دانشجویان بسیار اثرگذار است. ساخت موشک و ماهواره بر توان علمی بسیاری نیاز دارد و این مسایل باید برای دانشجویان تبیین شود.

وی بیان کرد: تجلیل از دانشجویان نخبه دانشگاه، تجلیل از اساتید برتر و نخبه، ملاقات با خانواده های معظم شهدا، بین خاطرات انقلاب اسلامی، معرفی شهدایی که کمتر مورد توجه قرار گرفتند از جمله برنامه هایی دانشگاه آزاد است.

وی گفت: همیشه مشکل حضور دانشجویان به دلیل تعطیلی بین دو ترم وجود دارد. در این زمینه فعالیت های تبیینی باید در فضای مجازی شکل گیرد.

مسئول فرهنگی دانشگاه صنعتی قم

علی مرادی از دانشگاه صنعتی قم نیز در این نشست گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، اکران مستند انقلابی، برنامه اهدای خود در دهه فجر، جشن انقلاب برای خانواده های اساتید و کارکنان، برنامه جشن انقلاب ویژه دانشجویان، دیدار با خانواده های شهدا، از جمله برنامه های دانشگاه صنعتی قم است.

مدیر فرهنگی دانشگاه مفید

حجت الاسلام گلقندشتی مدیر فرهنگی دانشگاه مفید در این نشست گفت: حوزه تحصیلی در ایران به شدت تخصصی شده است. کتاب ها نیز بر همین اساس تیراژ پایین تری دارند.

وی افزود: به همین دلیل جوانان امروز در برابر شبهات آسیب پذیرتر هستند. دانشگاه نیز باید در این زمینه فعال باشد و آگاه سازی کند.

وی گفت: برخی نهادها باید سعه صدر بسیار بیشتری در برخورد را نگاه های مردمی دارند. امروزه کتاب هایی وجود دارد که به خوبی به جوانان ما برای مقایسه دو نظام جمهوری اسلامی و پهلوی کمک می کند. آن هم کتاب هایی که از سوی نویسندگانی نوشته می شود که به هیچ وجه وابستگی به این نظام ندارند.

رئیس گروه مطالعات فرهنگی دانشگاه قم

محمد حسن مقیمی زاده از دانشگاه قم در این نشست گفت: جشن انقلاب، مسابقه های مجازی، پویش های انقلابی، پاسخ به شبهات، فضاسازی محیطی و دیدار با خانواده های شهدا از جمله برنامه های دانشگاه قم در دهه فجر است.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور قم

علی کریمی دانشگاه پیام نور در این نشست گفت: یک سری برنامه های دهه فجر ویژه خانواده ای اساتید و کارکنان برگزار می شود. از جمله مسابقه نقاشی مرتبط با انقلاب که ویژه اعضای خانواده های کارکنان و اساتید برگزار می شود که در این ایام اجرا می شود.

وی افزود: اجرای برنامه میثاق دانشگاهیان با آرمان های امام راحل در بیت امام، از جمله برنامه هایی است که به نظر بنده می تواند با حضور دانشجویان برگزار شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

سید حسن چاووشی از دانشگاه فرهنگیان در این نشست گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که باید در دهه فجر انجام شود، معرفی دستاوردهای انقلاب است زیرا دشمنان روی این مساله متمرکز شده اند که نگذارند دستاوردها برای مردم بیان شود.

وی افزود: بیشترین تاکید فعالیت ها روی فضای مجازی است زیرا به دلیل کرونا بسیاری از مشکلات در این حوزه ایجاد شده است ولی باید در فضای مجازی این نقیصه را جبران کرد.

مدیرکل سیاسی استانداری قم

حسن محبوبی مدیرکل سیاسی استانداری قم در این نشست گفت: یکی از اهدافی که دانشگاه ها باید در دستور کار قراردهند، بحث شناخت انقلاب است. باید بدانیم که انقلاب چرا به وجود آمده است و قرار است به کجا برود.

وی افزود: دشمنان روی نسل انقلاب و نسل جنگ کار نمی کند، تنها امید دشمن فعالیت روی نسل جوان و باسواد کشور است. افسران جنگ نرم در کشور ما، دانشجویان ما هستند. دانشجویان باید بدانند که کجا بودیم،کجا هستیم و کجا خواهیم رفت.

محبوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری روی مساله جوانان دارند. تفاوت چالش ها و دیروز انقلاب اسلامی بسیار مهم است. در گذشته رژیم صهیونیستی برای ما چالش بود و امروز ما برای آنها چالش هستیم. قبلا ما سلاح نداشتم و امروز صادر کننده سلاح هستیم. زمانی دشمن تصور می کرد با یک بالگرد می تواند در کشور کودتا ایجاد کند ولی امروز نفوذ ایران در منطقه و شکل دهی به جبهه مقاومت بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی گفت: فعالیت های گسترده سردار سلیمانی برای جوانان بسیار اثرگذاراست و باید در قالب فعالیت های نمایشگاهی عرضه شود زیرا ایشان یکی از نمادهای انقلاب اسلامی هستند.

معاون استانی نهاد رهبری در دانشگاه های استان قم

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آخوندزاده نیز در این مراسم گفت: در خصوص برگزاری برنامه ویژه فجر، باید لوازمی را رعایت کرد.

وی افزود: باغ موزه دفاع مقدس، یکی از بهترین اماکن فرهنگی انقلابی کشور است که به نظر می رسد بهترین مکان برای برنامه متمرکز دانشجویی استان است.

وی گفت: تشکل ها و کانون های دانشجویی باید در برنامه های دانشجویی فعال شوند.

وی اظهارکرد: هرسال که از انقلاب می گذرد، یک شبهه و مشکل برای انقلاب تراشیده می شود و سعی می شود که حول آن محور مطالب غلطی به مردم عرضه می شود. در این عرصه باید ببینیم در چه زمینه ای مشکل داریم و در این زمینه همه دانشگاه ها برنامه های خود را برای حل شبهات بیان کنند.

وی افزود: برخی از مباحث، از دسترس تبیین گران انقلاب خارج است که به مسئولان باز می گردد. از دیگر مباحث مهمی که باید به آن توجه کرد، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در فضای جامعه است. ایشان رصدگر بسیار بصیری هستند و باید ایشان را در هر زمینه الگوی راه قرارداد. ولی متاسفانه تا کنون بیشتر از ایشان بیشتر هزینه کرده ایم.

مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه حضرت معصومه(س)

سیده فاطمه حسینی مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه حضرت معصومه(س) نیز در این مراسم گفت: برنامه های دانشگاه حضرت معصومه شامل جشن انقلاب، مسابقه های سه رده اساتید و کارکنان و اساتید، مسابقات فرهنگی و ورزشی و نشست های سیاسی و کرسی آزاد اندیشی مجازی و دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان دفاع مقدس است.

بسیج دانشجویی استان

امیرحسین مرادی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم نیز در این مراسم گفت: بسیج دانشجویی برنامه های مختلفی در ایام الله دهه فجر برگزار می کند که از جمله آنها می توان به بررسی شبهات سیاسی و دستاوردهای انقلاب اسلامی برنامه دوره تربیت نخبگان سیاسی،کنشگران استانی، مساله محوری، تربیت کنشگر حوزه اقتصادی، برگزاری یادآواره شهدای علمی،  دوره صراط نور، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، اشاره کرد.

معاون دانشگاه علمی کاربردی استان قم

محمد حسین رضایی معاون دانشگاه علمی کاربردی استان قم نیز در این مراسم گفت: اولین برنامه تشکل های دانشجویی با استاندار پس از 10 سال با استاندار جدید قم برگزار شد.

وی افزود: در این میان می توان جمعی از تشکل ها را به همراه استاندار قم همراه کرد و برنامه جمعی در این حزوه برگزار شود.

دستیار ویژه استاندار قم در حوزه رسانه بیان کرد: مقام معظم رهبری روی بحث جهاد تبیینی تاکید دارند که در این زمینه دانشگاه ها می توانند روی موضوعات مختلف برنامه ریزی داشته باشند.

در پایان نشست، دکتر حیدری بیان کرد: در جلسه بعدی این کمیته طرح های تمامی دانشگاه ها ویژه ایام الله دهه فجر در دانشگاه آزاد اسلامی قم بررسی می شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید