امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 477278 |
تاریخ انتشار : 08 مرداد 1401 - 10:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/ایلام رئیس هیئت قایقرانی استان ایلام گفت: ایلام با توجه به ظرفیت بزرگی مانند سد سیمره می‌تواند میزبان مسابقات کشوری و حتی منطقه‌ای قایقرانی باشد. «ایوب رشنوادی» در گفت‌وگو با صلح خبر با بیان اینکه هیئت قایقرانی ایلام ۱۰ سال است که فعالیت دارد، اظهار کرد: در این مدت ۲ سال به دلیل کرونا […]

صلح خبر/ایلام رئیس هیئت قایقرانی استان ایلام گفت: ایلام با توجه به ظرفیت بزرگی مانند سد سیمره می‌تواند میزبان مسابقات کشوری و حتی منطقه‌ای قایقرانی باشد.

«ایوب رشنوادی» در گفت‌وگو با صلح خبر با بیان اینکه هیئت قایقرانی ایلام ۱۰ سال است که فعالیت دارد، اظهار کرد: در این مدت ۲ سال به دلیل کرونا فعالیت‌های هیئت به تعویق افتاد و مدت زمان باقی مانده دیگر، یعنی ۸ سال را ما به دنبال بروکراسی اداری بودیم تا بتوانیم مجوز استفاده از دریاچه‌های آبی را دریافت کنیم.

از رشته‌های آبی غفلت شده است
رئیس هیئت قایقرانی استان ایلام ادامه داد: استان ایلام با وجود اینکه در نقشه یک استان خشک به نظر می‌رسد، اما اکثر شهرستان‌های استان  دریاچه ، رودخانه و سد  دارند واما رشته‌های آبی در استان مورد غفلت قرار گرفته است.
رشنوادی تصریح کرد: عدم حمایت مسئولان استانی خصوصا مسئولان ورزشی استان و همچنین عدم آشنایی کافی ورزشکاران و شهروندان با این ورزش باعث شده که این رشته ورزشی مورد کم توجهی و غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر سالی که از جانب مسولان ورزشی حمایت شده‌ایم نتایج خوبی به دست آورده‌ایم و تجهیزات زیادی نیز وارد استان شده است، ادامه داد: در حال حاضر ما دارای یک مربی توانمند و در سطح ملی هستیم و چندین دوره‌ی مربیگری و استعدادیابی  در ادوار مختلف در استان برگزار کرده‌ایم و خوشبختانه از لحاظ نیروی انسانی هیچ‌گونه کمبودی نداریم.

در سد سیمره می‌توانیم میزبان بازهای ملی باشیم
رئیس هیئت قایقرانی استان ایلام  در خصوص مشکلات پیش روی هیئت گفت: از مسولان آب منطقه‌ای ایلام تقاضا داریم که مجوز استفاده از دریاچه سدهای استان ایلام را که در شهرستان‌های مختلف هستند، به اداره ورزش و جوانان و هیئت بدهند، ما در سد سیمره می‌توانیم قاطعانه میزبان بازهای ملی باشیم چون همه‌ی زیرساخت‌ها آماده است و به راحتی می‌توانیم با یک رایزنی با فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران، میزبان اردوهای تیم ملی در استان باشیم.

رشنوادی با تاکید بر اینکه دریاچه سد سیمره یک دریاچه منحصر به فرد است و می‌توان در چهار فصل سال از این دریاچه استفاده کرد، ادامه داد: با توجه به دمای این منطقه، شرایط مناسب تمرین وجود دارد و با این پتاسیل حتی می‌توان ارز آوری نیز برای استان داشته باشیم و کشور همسایه ما عراق، اردوی خود را در اینجا برگزار کنند.

اتاق هیئت نداریم
وی گفت: ورزش قایقرانی پرمدال آور ترین رشته ورزشی کشور است و در هر رشته چندین مدال وجود دارد. عدم آشنایی مدیران ما با این ورزش باعث شده این ورزش ناشناخته بماند. بنده التماس می‌کنم که به ما کمک کنند. سال‌ها است که ما از اداره ورزش و جوانان خواهش می‌کنیم که یک اتاق ۴در ۴ به عنوان دفتر هیئت استان در اختیار ما قرار دهند. چندین مدیر عوض شده ولی هنوز یکی از آن‌ها نتوانسته‌اند که یک اتاق در اختیار هیئت به عنوان دفتر اداره هیئت قرار دهند.
رئیس هیئت قایقرانی استان ایلام با انتقاد از عدم حمایت بخش خصوصی همانند شرکت گاز، پتروشیمی و کارخانه سیمان و… گفت: بخش خصوصی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.
رشنوادی ادامه داد: از مسولان دولت کار و کرامت این تقاضا را داریم که رویکردهای عدالت محور را اجرا کنند و نمایندگان مجلس نیز در این زمینه می‌توانند کمک‌های موثری داشته باشند.

دره‌شهر، بدره، چرداول و سیروان می‌توانند در حوزه آب‌های خروشان پای کار بیایند
رشنوادی با اشاره به اینکه ورزش قایقرانی از رشته‌های مختلفی تشکیل شده است، تصریح کرد: در بخش کانوپولو در استخر آزادی ورزشکاران آقا و خانم ما در حال فعالیت هستند، همچنین در بخش آب‌های آرام نیز تمرینات در دریاچه کنگیر ایلام برقرار است. دره‌شهر، بدره، چرداول و سیروان می‌توانند در حوزه آب‌های خروشان پای کار بیایند. در شهرستان دره‌شهر اقدامات خوبی انجام گرفته است. از اداره ورزش و جوانان شهرستان سیروان و چرداول خواهشمندیم که این هیئت‌ها را فعال کنند. شهرستان بدره نیز تجهیز شده است اما ورزشکاران در این شهرستان اسقبالی از این ورزش نداشته‌اند. شهرستان چوار، مهران و دهلران نیز می‌توانند پای کار باشند و در این زمینه فعالیت کنند.

وی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل ورزشکاران آقا و خانم در ایلام نداشتن سرویس ایاب و ذهاب است. نیازمند یک خودرو هستیم که ورزشکاران را هفته‌ای دو جلسه به ایوان ببرند. از خیرین، سازمان‌های دولتی و از بخش خصوصی خواهشمندیم اگر ممکن است یک سرویس در روزهای شنبه و پنج‌شنبه در اختیار ما قرار دهند،  این یک کمک بسیار خوبی خصوصا برای بانوان است.

شهرداری ظرفیت دریاچه چغاسبز را در اختیار هیئت قایقرانی قرار دهد
رئیس هیئت قایقرانی استان ایلام با اشاره به اینکه ۳۰ ورزشکار فعال در تمامی رشته‌های قایقرانی استان ایلام فعالیت دارند، تصریح کرد: دریاچه چغاسبز ایلام ظرفیتی بسیار خوب برای رشته کانوپولو است و حتی می‌توان به این پشتوانه  میزبانی ورزش کانوپولوی کشوری باشیم که از شهردار و شورای شهر جدید تقاضا داریم  همکاری لازم را داشته باشند و این مکان را در اختیار ورزشکاران و مردم قرار بدهند. ما قول می‌دهیم با نام شهرداری ایلام میزبان مسابقات کشوری شویم و حتی می‌توانیم در مسابقات کشوری با اسم شهرداری ایلام در مسابقات کانوپولو شرکت کنیم و تمامی هزینه‌ها و تجهیزات را  بر عهده می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه ورزش در استان ایلام علمی اداره نمی‌شود، تاکید کرد: این مسئله باعث شده است که ما از استان‌های همجوار عقب بمانیم، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات این است که ورزشکاران آقا و خانم در ایلام  سرویس ایاب و ذهاب ندارند تا ورزشکاران را هفته‌ای دو جلسه به ایوان ببرند،  از خیرین، سازمان‌های دولتی و از بخش خصوصی خواهشمندیم اگر ممکن است یک سرویس در روزهای شنبه و پنج‌شنبه در اختیار هیئت قرار دهند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید