امروز: شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 12 شوال 1445 | 2024-04-20
کد خبر: 482195 |
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1401 - 1:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گلستان رئیس انجمن سپک تاکرا استان گلستان با انتقاد شدید از مدیریت این انجمن در کشور، گفت: متاسفانه برخی از اعضای تیم ملی به علت بی تدبیری انجمن کشوری باید برای اعزام به مسابقات طلای مادر و یا موتور خود را بفروشند. در روزها و هفته های گذشته ورزش کشور در پیچ و خمها […]

صلح خبر/گلستان رئیس انجمن سپک تاکرا استان گلستان با انتقاد شدید از مدیریت این انجمن در کشور، گفت: متاسفانه برخی از اعضای تیم ملی به علت بی تدبیری انجمن کشوری باید برای اعزام به مسابقات طلای مادر و یا موتور خود را بفروشند.

در روزها و هفته های گذشته ورزش کشور در پیچ و خمها و حواشی زیادی سیر کرد که موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال و پس از آن انتخابات کمیته ملی المپیک، قطع همکاری با مربی تیم ملی فوتبال و … بخشی از آنها بود که باعث شد مساله و اعتراض تعدادی از بازیکنان تیم ملی امید سپک تاکرا و مشکلات و حواشی اعزام آنها به مسابقات آسیایی به گوش کسی نرسد.

از این رو ضمن واکاوی ماجرا در استانی همچون گلستان که آن را مهد سپک تاکرا کشور دانسته و همواره قهرمانان بسیاری را در این رشته در خود پرورش داده پیگیر موضوع شده و با رئیس انجمن سپک تاکرا استان گلستان که پس از این حواشی استعفا داده و نتیجه پذیرش آن نیز هنور مشخص نشده گفت و گویی صورت داده ایم که مشروح  آن را در ادامه مشاهده می کنید:

بی تدبیری و تبعیض قهرمانان را دلسرد کرده است

جواد آجودانی در گفت و گو با صلح خبر با اشاره به اینکه قریب به ۱۱ سال است در رشته سپک تاکرا تحت عنوان رئیس انجمن استان گلستان، سرپرست و مدیر تیم های ملی فعالیت دارم، اظهار کرد: در طول این سالها بالغ بر ۶۰ اعزام کشوری لیگ برتر و قهرمانی کشور در بخش آقایان و خانمها داشتم که به لطف خدا و همت بازیکنان خوبمان همه اعزام ها با کسب مدال و رفتن تیم روی سکو به پایان رسیده و امروز استان گلستان به تنهایی نزدیک به ۵۰ عنوان ملی در کارنامه دارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان همواره در رده سنی پایه ها جزو تشکیل دهندگان اصلی تیم ملی بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه عملکرد ضعیف مدیریت انجمن سپک تاکرای کشور در بخش آقایان و خانم‌ها باعث شده که این رشته هر روز اوضاع بدتری را پیدا کند که در کنار رفتارهای خارج از قاعده و قانون و تبعیض های رخ داده موجب دلسردی و دور شدن قهرمانان از این رشته ورزشی می شود.

رئیس انجمن کشور مشغول رشته دیگری است

سرپرست سابق تیم ملی سپک تاکرا با تاکید بر اینکه در سه الی چهار سال گذشته اعزام تیم های ملی همیشه با چالش و مشکلات خاصی همراه بوده است، ادامه داد: در این سه سال بازیکنان ما اکثرا با هزینه خودشان به سفر می رسند و هزینه اردوهای تیم ملی در استانها را نیز خود اداره کل ورزش و یا هیئت های ورزشی استانها از طرق مختلف تامین می کردند.

آجودانی با اشاره به اینکه عملا رئیس انجمن سپک تاکرا کشو به دلیل مشغله در رشته دیگری به نام «کراس فیت» هیچ پوشش نظارتی و فیزیکی در این رشته نداشته است، تصریح کرد: در سه سال گذشته فقط یک دوره مسابقات کشوری در زنجان برگزار شد که به قدری کیفیت مسابقات ضعیف بود که با احترام به همه عزیزان، بازیکنان تیم زنجان که ۱۳ سال پیش در این رشته فعالیت کرده و با اینکه حدود ۷ سال از این رشته دور بودند به مقام دوم رسیدند.

بازیکنم برای اعزام طلای مادرش را فروخت

وی اضافه کرد: امسال دوباره بنا بر وعده ای که رئیس انجمن سپک تاکرا مبنی بر اینکه تیم ملی امید با پنج بازیکن به مسابقات آسیایی اعزام شود، متاسفانه با بی درایتی نتوانستند بلیت به موقع برای اعضای تیم ملی امید مهیا کنند که باعث شد اعضای تیم ملی هزینه سفر را با فروش طلای خانواده و پسری که پیک موتوری بود با فروش موتور خودش تامین کنند.

رئیس مستعفی انجمن سپک تاکرا استان گلستان با ابراز تاسف از این موضوع، تاکید کرد: این در حالی بود که برخی مدیران انجمن سپک تاکرای کشور برای برخی از نردیکان خودشان بلیت گرفتند و با پول انجمن آنها را به سفر برون مرزی اعزام کردند و کسانی که 4 ماه در اردو بودند به دلیل بی تدبیری از سفر جاماندند.

توضیحات فدراسیون خلاف واقع و بهانه است

آجودانی با رد کردن بهانه های رئیس انجمن سپک تاکرای کشور برای عدم اعزام بازیکنان گلستانی تیم ملی مبنی بر اعزام حداکثر یک نفر از هر استان، گفت: این یک دروغ شاخدار است زیرا در اعزامهای مختلف همه شاهد بوده ایم که از استانهای متعدد افرادی به مراتبی بیش از سه نفر و حتی گاهی هفت نفر اعزام شده اند.

وی عدم مدیریت و توازن سرمایه در کشور در این رشته ورزشی را دلیل دلسردی و زده شدن بسیاری از افراد از سپک تاکرا دانست و افزود: این بی تدبیری ها باعث شده امروزه گرد و غبار ضخیمی روی این رشته و افتخارات آن بنشیند.

سرپرستی تیم ملی را با اسپانسری معامله کرده اند

مدیر سابق تیم های ملی سپک تاکرا کشور با اشاره به اینکه  در این سالها با این همه مشکلات و پرداخت هزینه اردوها توسط استانها و پرداخت هزینه اعزام توسط ورزشکاران انجمن سپک تاکرای کشور هیچ فکری برای این موضوع نکرده و به آن توجه جدی نمی کند، ادامه داد: وقتی در چنین شرایطی شاهد تخلفات و سو استفاده برخی مدیران به نفع نزدیکانشان هستیم باعث می شود نتوانیم به آینده این رشته امیدوار باشیم.

آجودانی با انتقاد جدی از معامله سرپرستی تیم ملی با اسپانسرها، تاکید کرد: اینکه یک اسپانسر هزینه اعزام چند نفر را متقبل شود و رئیس انجمن سپک تاکرا کشور بلافاصله برای وی حکم سرپرستی تیم ملی را بزند یک فاجعه بزرگ برای ورزش کشور است.

حتی توپ استاندارد به استانها ندادند/ لازم باشد با وزیر مکاتبه می کنیم

وی با ابراز تاسف از عدم حضور حتی یک مدرس خارجی برای آموزش در این انجمن در طی سالهای اخیر و همچنین عدم تهیه توپ سپک تاکرا برای استانها به عنوان نخستین و مهمترین ابزار این رشته، گفت: ما امیدواریم فریادمان به گوش رئیس فدراسیون رسیده و در همین مرحله مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی خطاب به رئیس و هیئت بازرسی فدراسیون انجمن های ورزشی، خاطرنشان کرد: خواهش ما این است که فدراسیون و دستگاه نطارتی آن به درستی به این موضوعات ورود کرده و نگذارند موضوع به وزارت ورزش و نهادهای بالاتر کشیده شود زیرا ما معتقدیم باید مشکلات در درون خانواده انجمن های ورزشی حل شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید