به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر بازاریابی براساس روانشناسی رنگها مجله پنجره خلاقیت: رنگ؛ عاملی چشم نواز و بسیار کاربردی در زمینه بازاریابی. مطالعات بی شماری نشان داده اند که رنگ های مختلف، تاثیرات متفاوت و خاص خود را روی مصرف کنندگان می گذارند. برخی از رنگ ها باعث ایجاد هیجان و برخی دیگر […]
به گزارش مجله سبک زندگی صلح خبر
بازاریابی براساس روانشناسی رنگها
مجله پنجره خلاقیت: رنگ؛ عاملی چشم نواز و بسیار کاربردی در زمینه بازاریابی. مطالعات بی شماری نشان داده اند که رنگ های مختلف، تاثیرات متفاوت و خاص خود را روی مصرف کنندگان می گذارند. برخی از رنگ ها باعث ایجاد هیجان و برخی دیگر مایه آرامش انسان می شوند. به این ترتیب، شرکت ها و برندها می توانند به آسانی و تنها با انتخاب ترکیب رنگ مناسب، مشتریان هدف خود را تحت تاثیر قرار دهند. شما چطور؟ آیا در وب سایتتان از ترکیب رنگی مناسب استفاده می کنید؟ رنگ ها چطور انسان را تحت تاثیر قرار می دهند؟
سبز
• مرتبط با سلامت، آرامش، طبیعت
• مرتبط با ثروت و افراد و برندهای ثروتمند
• مورد استفاده در فروشگاه ها برای ایجاد حس آرامش برای مشتریان
• استفاده مکرر در امور مربوط به حفاظت از محیط زیست
• مرتبط با ثروت و افراد و برندهای ثروتمند
• مورد استفاده در فروشگاه ها برای ایجاد حس آرامش برای مشتریان
• استفاده مکرر در امور مربوط به حفاظت از محیط زیست
آبی
• مورد علاقه آقایان
• مرتبط با آرامش، آب، اعتماد
• ایجاد احساس امنیت و اعتماد به برند
• کاهش اشتها و افزایش بهره وری
• رایج ترین رنگ برای ادارات و برندهای محافظه کار
• آرام کننده ذهن
• افراد جوان رنگ آبی را به بلوغ نسبت می دهند.
• مرتبط با آرامش، آب، اعتماد
• ایجاد احساس امنیت و اعتماد به برند
• کاهش اشتها و افزایش بهره وری
• رایج ترین رنگ برای ادارات و برندهای محافظه کار
• آرام کننده ذهن
• افراد جوان رنگ آبی را به بلوغ نسبت می دهند.
قرمز
• تحریک کننده اشتها؛ مورد استفاده بسیاری از فست فودهای زنجیره ای
• ایجاد احساس نوعی ضرورت
• مرتبط با حرکت، هیجان، اشتیاق
• پرانرژی و جلب توجه کننده
• تاثیرگذار بر اعصاب انسان، افزایش فشار خون و ضربان قلب
• ایجاد احساس نوعی ضرورت
• مرتبط با حرکت، هیجان، اشتیاق
• پرانرژی و جلب توجه کننده
• تاثیرگذار بر اعصاب انسان، افزایش فشار خون و ضربان قلب
نارنجی
• افزایش دهنده شادابی و خوش بینی
• نشانگر احتیاط ورزیدن
• استفاده رایج برای جذب مشتریانی که فقط به تماشای ویترین ها می پردازند.
• تحریک کننده بخش منطقی مغز و ایجاد اشتیاق
• در صورت استفاده بیش از حد باعث ایجاد تشویش و اضطراب می شود.
• نشانگر احتیاط ورزیدن
• استفاده رایج برای جذب مشتریانی که فقط به تماشای ویترین ها می پردازند.
• تحریک کننده بخش منطقی مغز و ایجاد اشتیاق
• در صورت استفاده بیش از حد باعث ایجاد تشویش و اضطراب می شود.
بنفش
• رنگ سلطنت، خرد، احترام
• تحریک کننده توانایی «حل مسئله» و خلاقیت ذهنی
• استفاده رایج برای فرآورده های زیبایی و ضدپیری
• نشانگر برند، محصولات و خدمات خلاقانه، هوشمند و مبتکرانه
• تحریک کننده توانایی «حل مسئله» و خلاقیت ذهنی
• استفاده رایج برای فرآورده های زیبایی و ضدپیری
• نشانگر برند، محصولات و خدمات خلاقانه، هوشمند و مبتکرانه
سفید
• رنگ خلوص، پاکی و امنیت
• استفاده شده برای نشان دادن بی رنگی یا خنثی بودن
• می تواند نشانگر خلاقیت نیز باشد.
• استفاده شده برای نشان دادن بی رنگی یا خنثی بودن
• می تواند نشانگر خلاقیت نیز باشد.
خاکستری
• رنگ همبستگی، زمان نامحدود و عمل گرایی
• استفاده بیش از حد آن باعث ایجاد احساس پوچی می شود.
• در عین زیبایی ممکن است احساس پیری، مرگ و افسردگی را در انسان برانگیزد.
• استفاده بیش از حد آن باعث ایجاد احساس پوچی می شود.
• در عین زیبایی ممکن است احساس پیری، مرگ و افسردگی را در انسان برانگیزد.
مشکی
• رنگ قدرت، اعتبار، ثبات و توانایی
• اغلب به عنوان نماد هوش به کار می رود.
• اگر بیش از حد استفاده شود، باعث خستگی مشتری می شود.
• اغلب به عنوان نماد هوش به کار می رود.
• اگر بیش از حد استفاده شود، باعث خستگی مشتری می شود.
به درستی از نظریه رنگ ها استفاده کنید.
• کنتراست بدهید.
• از یک طیف رنگی استفاده کنید.
طیف های رنگی به طراحی شما احساس و جان می بخشند.
1. استفاده از رنگ های روشن تر باعث ایجاد هیجان و کنش گرایی بیشتر خواننده/ مشتری می شود.
2. استفاده از رنگ های خنثی زمانی منطقی خواهدبود که بخواهید اطلاعات مهم و نسبتا سنگینی را به خواننده/ مشتری انتقال دهید.
2. استفاده از رنگ های خنثی زمانی منطقی خواهدبود که بخواهید اطلاعات مهم و نسبتا سنگینی را به خواننده/ مشتری انتقال دهید.
استفاده از رنگ ها در بازاریابی چه نتایجی به همراه دارند؟
• رنگ هایی که به وسیله یک برند خاص مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند تاثیر زیادی بر مشتری داشته باشند.
• یک درصد مصرف کنندگان براساس رایحه یا صدا تصمیم گیری کرده اند.
• سه درصد مصرف کنندگان به بافت محصول نگاه کرده اند.
• 93 درصد مصرف کنندگان بر روی ظواهر بصری محصول متمرکز شده اند.
• یک درصد مصرف کنندگان براساس رایحه یا صدا تصمیم گیری کرده اند.
• سه درصد مصرف کنندگان به بافت محصول نگاه کرده اند.
• 93 درصد مصرف کنندگان بر روی ظواهر بصری محصول متمرکز شده اند.
رنگ اغلب می تواند تنها دلیل خرید یک محصول باشد.
• 84.7 درصد مصرف کنندگان معتقدند که رنگ، اولین عامل جذب مشتری است.
• 52 درصد مصرف کنندگان، در صورت عدم رضایت از زیبایی دکور فروشگاه، دیگر به آنجا نمی روند.
• 80 درصد مصرف کنندگان بر این باورند که رنگ می تواند عامل شناخت و شهرت یک برند باشد.
• 52 درصد مصرف کنندگان، در صورت عدم رضایت از زیبایی دکور فروشگاه، دیگر به آنجا نمی روند.
• 80 درصد مصرف کنندگان بر این باورند که رنگ می تواند عامل شناخت و شهرت یک برند باشد.
نتیجه گیری:
استفاده از رنگ در بازاریابی به نیازها و فرهنگ مشتریان بستگی دارد. اگرچه ممکن است رنگ ها در هر کشور معنای خاصی داشته باشند، برندهای هوشمند می توانند از این عامل به بهترین شکل ممکن به نفع خود استفاده کرده و مشتریان بیشتری جذب کنند.
منبع : Bartarinha
اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.
اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.
منبع خبر (تحریریه ) است
و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن
هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را
به شماره 300078 پیامک
بفرمایید.
به اشتراک بگذارید:
لینک کوتاه خبر:
https://solhkhabar.ir/?p=256456
×
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.