امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 506212 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1402 - 14:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طی ماه گذشته اعتبارات مربوط به احداث ۶۰ فضای جدید به صورت نقدی به حساب تعدادی از مدارس واریز شده که تا مهر ماه ۵۳ چمن مصنوعی، سه استخر و چهار سالن در این مدارس افتتاح خواهد شد. صفدر سلطانی در […]

صلح خبر/خراسان رضوی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طی ماه گذشته اعتبارات مربوط به احداث ۶۰ فضای جدید به صورت نقدی به حساب تعدادی از مدارس واریز شده که تا مهر ماه ۵۳ چمن مصنوعی، سه استخر و چهار سالن در این مدارس افتتاح خواهد شد.

صفدر سلطانی در گفت‌وگو با صلح خبر، در خصوص وضعیت کنونی سرانه ورزشی مدارس اظهار کرد: اماکن ورزشی مدارس به چند دسته تقسیم می‌شود؛ یک دسته اماکن ورزشی است که به عنوان فضای ورزشی در خارج یا درون مدرسه تعریف شده و بیشتر شامل استخرها، چمن‌های مصنوعی و طبیعی و سالن‌های ورزشی است.  

وی افزود: برخی از این اماکن در کنار مدرسه احداث شده و برخی دورتر از مدارس قرار دارد. سایر فضاهای مدارس نیز به عنوان فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای و درس تربیت بدنی محسوب می‌شود که همان حیاط مدرسه است.

سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان خراسان رضوی کمتر از نیم‌متر مربع است

سلطانی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه سالن‌های ورزشی، استخرها و چمن‌ها به ازاء هر دانش‌آموز ۰.۴۱ متر مربع است، عنوان کرد: این رقم کمتر از نیم متر مربع برای هر دانش‌آموز است؛ در حالی که براساس استانداردهای تعریف شده باید به ازاء هر دانش‌آموز یک متر مربع فضای ورزشی در دسترس باشد. با وجود اینکه با این استانداردها فاصله داریم اما خراسان رضوی در کشور رتبه ششم برخورداری از فضاهای ورزشی را داراست؛ بنابراین باید امکانات خود را افزایش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سال گذشته و امسال حدود ۱۲۰ چمن مصنوعی در مدارس احداث شد. اولویت ما در این موضوع مدارس مناطق غیر برخوردار بود. این موضوع موجب شده تعداد فضاهای ورزشی ما رشد بالایی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما سال گذشته ۳۴۲ فضای ورزشی داشتیم که با برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های صورت گرفته، این تعداد به ۴۲۰ فضا در سطح استان افزایش پیدا کرده ست؛ یعنی حدودا چهار صدم متر مربع به فضای ورزشی مدارس استان اضافه شده است. این عدد بسیار بالایی است که تنها در یک سال گذشته اتفاق افتاده است.   

سلطانی اضافه کرد: طی ماه گذشته اعتبارات مربوط به احداث ۶۰ فضای جدید به صورت نقدی به حساب تعدادی از مدارس واریز شده که تا مهر ماه ۵۳ چمن مصنوعی، سه استخر و چهار سالن در این مدارس افتتاح خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: اسفند سال گذشته با توجه به افزایش اعتبارات و مشارکت سپاه، شهرداری و آستان قدس در حوزه تامین وسایل ورزشی مدارس برای اولین بار توانستیم ۸۰۰۰ بسته ورزشی را به ۸۰۰۰ مدرسه بفرستیم. این بسته‌ها شامل انواع توپ‌های مورد نیاز هندبال، والیبال، بسکتبال و فوتسال، راکت‌های پینگ‌پنگ و بدمینتون، توپ پینگ‌پنگ و بدمینتون، طناب‌بازی و مخروطی‌ها برای سنجش، اندازه‌گیری و تعدادی وسایل بازی‌ است.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته حداکثر به ۲۰۰۰ مدرسه بسته تحویل می‌شد، امسال تعداد مدارسی که بسته‌های ورزشی دریافت کردند به ۸۰۰۰ واحد رسید. بناست در تابستان نیز کمبودهایی مانند میزهای پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی در مدارس شبانه‌روزی، وسایل سنجش آمادگی جسمانی دانش‌آموزان، میله بارفیکس و والیبال را نیز تامین کنیم و در اختیار مدارس قرار دهیم.

سلطانی افزود: این ۸۰۰۰ بسته عدد خوبی است اما فرسایش وسایل ورزشی به قدری بالاست که کفایت نیاز دانش‌آموزان را نمی‌کند. این میزان امسال جوابگو است و موجب آمادگی ۹۰ درصد مدارس در مهر ماه می‌شود اما اگر نتوانیم این روند ادامه دهیم، در زمستان مجددا با مشکل مواجع خواهیم شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید