امروز: پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 17 شوال 1445 | 2024-04-25
کد خبر: 506275 |
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1402 - 22:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خوزستان رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز از اختصاص چهار میلیارد تومان پژوهانه به اعضای هیئت علمی جوان این دانشگاه خبر داد. دکتر علی‌محمد آخوندعلی امروز (اول خردادماه) در نشست با حضور اعضای هیات علمی جوان این دانشگاه که در تالار اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد، گفت: این اعتبار از سوی وزارت علوم، تحقیقات و […]

صلح خبر/خوزستان رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز از اختصاص چهار میلیارد تومان پژوهانه به اعضای هیئت علمی جوان این دانشگاه خبر داد.

دکتر علی‌محمد آخوندعلی امروز (اول خردادماه) در نشست با حضور اعضای هیات علمی جوان این دانشگاه که در تالار اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد، گفت: این اعتبار از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت ویژه به این دانشگاه اختصاص یافته است تا برای انجام امور پژوهشی در اختیار ۱۰۰ عضو هیات علمی جوان دانشگاه قرار گیرد.

به گزارش صلح خبر، وی بیان کرد: با همکاری مسئولان دانشگاه شهید چمران اهواز در تلاش هستیم با تامین چهار میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات دانشگاه پژوهانه اعضای هیات علمی دانشگاه را افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برای تخصیص این پژوهانه به اعضای هیات علمی جوان و همچنین دانشمندان یک درصد و دو درصد پراستناد دانشگاه، شیوه‌نامه‌ای از سوی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تدوین شده است که در اختیار اعضای هیات علمی جوان دانشگاه قرار می‌گیرد.

آخوندعلی بیان کرد: به دلیل برخی از مسائل باقی مانده از گذشته این دانشگاه حدود ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی داشت که توانستیم با مساعدت‌های انجام شده بخشی از این دیون را پرداخت کنیم.

وی افزود: علاوه بر افزایش ۱۸.۵ درصدی اعتبارات این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ که بیش از ۸۰ میلیارد تومان است، در لایحه بودجه‌ی سال ۱۴۰۲ نیز ۷۵ میلیارد تومان به اعتبارات پایه دانشگاه شهید چمران اهواز افزوده شده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: این دانشگاه با مشکلات و تنش‌های بسیاری از جمله مشکل خوابگاه‌ها، تاسیسات، بهسازی کلاس‌های درس و… مواجه بود که خوشبختانه در یک سال گذشته با همکاری مدیران و یاوران علمی دانشگاه بخش قابل توجهی از مشکلات این دانشگاه حل شده است.

وی از وجود ساختمان‌های نیمه‌ساخته در این دانشگاه به عنوان یکی از معضلات اساسی دانشگاه نام برد و افزود: در دومین سفر هیات دولت به استان خوزستان مصوبه اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل سه ساختمان دانشکده‌های علوم ورزشی، مهندسی آب و محیط زیست و اقتصاد و علوم اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان تصویب شده است.

آخوندعلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ایجاد پردیس علم و فناوری در دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: شورای گسترش آموزش عالی موافقت اصولی خود را با ایجاد این پردیس اعلام کرده است و این پردیس با ظرفیت ۱۱۰ دفتر کار و اختصاص ۷.۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات می‌تواند مرکزی مهم برای انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی مورد نیاز جامعه باشد.

وی بیان کرد: همه بسترهای لازم برای فعالیت پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز فراهم است و مسئولان دانشگاه نیز از انجام این طرح حمایت می‌کنند تا با مشارکت جامعه علمی استان خوزستان بتوان به ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک کرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش دیگری از صحبت‌های خود رفاهیات یاوران علمی این دانشگاه را یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان دانشگاه برشمرد و گفت: به زودی اقداماتی در این زمینه در دانشگاه انجام می‌شود و اطلاع‌رسانی آن نیز انجام خواهد شد.

وی تبدیل دانش به پژوهش و بهره‌گیری از آن برای تحول در جامعه را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه‌ها برشمرد و افزود: وظیفه اصلی دانشگاه‌ها آموزش است اما نباید از دیگر مسائل مانند پژوهش و فناوری نیز غافل بود.

آخوندعلی خوزستان را استانی مستعد برای توسعه دانست و افزود: با بهره‌گیری از توان و ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی می‌توان به رشد استان خوزستان و کشور امیدوار بود.

وی از وجود تالاب‌ها، صنایع کلان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، مرزهای آبی و خشکی، رودخانه‌های جاری در استان خوزستان و… به عنوان مهم‌ترین ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای جامعه نام برد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: خرسندیم که امروز در این نشست میزبان اعضای هیات علمی جوان دانشگاه هستیم که هر کدام می‌توانند به فراخور حوزه تخصصی خود موجب تحول در استان خوزستان و کشورمان باشند.

بنا بر اعلام دانشگاه شهید چمران اهواز، آخوندعلی در پایان تاکید کرد: در نشست با برخی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی بر مساله نیازسنجی پیش از ایجاد رشته‌ یا مراکز آموزشی در استان خوزستان تاکید شده است تا بتوانیم نیروهایی ماهر برای پیشرفت هرچه بیشتر کشور تربیت کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید