امروز: پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 19 رمضان 1445 | 2024-03-28
کد خبر: 499033 |
تاریخ انتشار : 27 اسفند 1401 - 15:37 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

آمریکا، چین را متهم کرد که با مسدود کردن پخش اینترنتی نشست غیررسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتهام نقض حقوق بشر توسط پیونگ یانگ، تلاش می‌کند جنایات کره شمالی را از جهان پنهان کند. به گزارش صلح خبر، به نقل از شبکه خبری الجزیره، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل […]

آمریکا، چین را متهم کرد که با مسدود کردن پخش اینترنتی نشست غیررسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتهام نقض حقوق بشر توسط پیونگ یانگ، تلاش می‌کند جنایات کره شمالی را از جهان پنهان کند.
به گزارش صلح خبر، به نقل از شبکه خبری الجزیره، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت که روز جمعه برگزار شد، گفت: برخی از اعضای شورای امنیت به شدت به دنبال حمایت از کره شمالی از مسئولیت پذیری و پاسخگویی هستند.
او با اشاره‌ای پنهان به چین و روسیه گفت: برخی از اعضای شورا بسیار مایلند رژیم پیونگ‌یانگ را در برابر پاسخگویی محافظت کنند.چین و روسیه استدلال می کنند که شورای امنیت 15 عضوی که وظیفه حفظ صلح و امنیت بین المللی را بر عهده دارد، نباید در مورد مسائل حقوق بشر بحث کند. آنها می گویند که چنین جلساتی باید به سایر نهادهای سازمان ملل مانند شورای حقوق بشر سازمان ملل یا مجمع عمومی سازمان ملل محدود شود
هر یک از ۱۵ عضو شورای امنیت باید پیش از پخش مستقیم گفت‌وگوهای غیررسمی توافق کنند. اما چین به عنوان مهمترین متحد کره شمالی در منطقه به صورت بی سابقه مخالفت کرد، اگرچه عموم مردم همچنان می‌توانند شخصا در این نشست شرکت کنند.
این اقدام از سوی چین با خشم هیات آمریکایی در سازمان ملل روبرو شد به طوریکه در توئیتی نوشت: ما به صحبت درباره نقض‌های حقوق بشری از سوی کره شمالی و تهدیدهای این کشور علیه صلح بین الملل ادامه می‌دهیم. آنها شاید بتوانند صدای مردم کره شمالی را خاموش کنند اما نمی‌تواند صدای ما را ساکت کنند.
روسیه و چین مخالف گفت‌وگو درباره حقوق بشر در شورای امنیت هستند و به وجود شورای دیگری در سازمان ملل که به این موضوع اختصاص دارد، اشاره کرده‌اند.
دیپلمات چینی و مسئول هیات این کشور در سازمان ملل نیز به ویژه نشست روز جمعه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این روند، غیرسازنده است و تنها باعث افزایش تنش در منطقه پاسیفیک می‌شود.
کره شمالی اعلام کرد که روز جمعه یک موشک بالستیک قاره پیما را روز پنجشنبه پرتاب کرده که هدفش ایجاد ترس در میان دشمنان دولت کیم جونگ اون، رهبر این کشور است.
پیونگ یانگ چهار موشک در بازه زمانی یک هفته‌ای پرتاب کرده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید