امروز: جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 11 شوال 1445 | 2024-04-19
کد خبر: 506307 |
تاریخ انتشار : 02 خرداد 1402 - 11:09 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس “صنایع هوافضای اسرائیل” گفته است قرارداد فروش سامانه پدافند موشکی “اَرو -۳” به آلمان احتمالا تا چند ماه دیگر به امضا می‌رسد. احتمال می‌رود چند کشور اروپایی دیگر نیز در خرید این سامانه پدافند موشکی مشارکت کنند. به گزارش صلح خبر، به نقل از وب‌سایت دویچه‌وله، بوآز لِوی، مدیرکل شرکت دولتی “صنایع هوافضای اسرائیل” […]

رئیس “صنایع هوافضای اسرائیل” گفته است قرارداد فروش سامانه پدافند موشکی “اَرو -۳” به آلمان احتمالا تا چند ماه دیگر به امضا می‌رسد. احتمال می‌رود چند کشور اروپایی دیگر نیز در خرید این سامانه پدافند موشکی مشارکت کنند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از وب‌سایت دویچه‌وله، بوآز لِوی، مدیرکل شرکت دولتی “صنایع هوافضای اسرائیل” (IAI) در یک کنفرانس در دانشگاه رایشمان در نزدیکی تل‌آویو در مورد فروش سامانه پدافند موشکی “پیکان-۳” (Arrow-3) به آلمان گفته “پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است”.

این رئیس پروژه فروش سامانه پدافندی به آلمان می‌گوید، بر اساس ارزیابی‌های او “این قرارداد در طول چند ماه آینده می‌تواند به امضا برسد”.

آلمان پس از حمله تهاجمی روسیه به اوکراین، بودجه نظامی خود را افزایش داده است.

سامانه پدافند اسرائیلی “پیکان-۳” برای رهگیری موشک‌های بالستیک خارج از جو زمین طراحی شده است. این بالاترین لایه سامانه پدافند موشکی اسرائیل است که قادر است هم موشک‌های کوتاه‌برد لایه پایینی تحت پوشش “گنبد آهنین” و هم موشک‌های دوربرد با هر نوع کلاهک غیرمتعارف را در ارتفاع ایمن نابود کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس “صنایع هوافضای اسرائیل” در مورد اینکه آیا سایر کشورهای اروپایی نیز خواستار خرید این سامانه هستند یا خیر، گفت: «می‌توان انتظار داشت که سامانه “پیکان-۳” به دست کشورهای بیشتری نیز برسد.»

این پروژه زیر پوشش نظارتی دولت آمریکا است و بنابراین فروش این سامانه به تایید واشنگتن نیاز دارد.

“صنایع هوافضای اسرائیل” پیمانکار اصلی پروژه است و بوئینگ در تولید رهگیرها مشارکت دارد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان حدود ۱۰ روز پیش گفته بود که می‌خواهد پروژه خرید سامانه پدافند موشکی “پیکان-۳” از اسرائیل را در نیمه دوم سال جاری قطعی کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزیر دفاع آلمان در مورد خرید این سامانه پدافندی گفت، “ما با سرعت تمام روی مذاکرات با اسرائیل درباره توافق‌نامه میان‌دولتی کار می‌کنیم… و می‌توان گفت که این قرارداد در نیمه دوم سال امضا خواهد شد”.

قرار است سامانه پدافندی اسراییلی “پیکان-۳” بخشی از سامانه پدافند هوایی اروپا شود. این سامانه در حال حاضر بالاترین سطح پدافند موشکی چند لایه اسرائیل است و قادر است سیستم‌های تسلیحاتی تهاجمی را در ارتفاع ۱۰۰ کیلومتر بالاتر از جو زمین نابود کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید