امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 96656 |
تاریخ انتشار : 12 مرداد 1395 - 14:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پاسخ آموزش و پرروش به استخدام مربیان نهضت سوادآموزی: قول استخدام ندادیم جامعه > مشکلات مردم – در مورد آموزشیاران نهضت سوادآموزی به روش خرید خدمت از موسسات غیر دولتی عمل می‌ شود و وعده استخدام و بکارگیری هم داده نشده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهریور سال 93 نمایندگان با تصویب طرحی قرار بود تکلیف استخدامی […]

پاسخ آموزش و پرروش به استخدام مربیان نهضت سوادآموزی: قول استخدام ندادیم

جامعه > مشکلات مردم – در مورد آموزشیاران نهضت سوادآموزی به روش خرید خدمت از موسسات غیر دولتی عمل می‌ شود و وعده استخدام و بکارگیری هم داده نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهریور سال 93 نمایندگان با تصویب طرحی قرار بود تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را تعیین کنند اما به دلیل بار مالی که برای دولت داشت این طرح بلاتکلیف ماند.از آن دوره تا کنون آموزش‌دهندگان نهضت بارها مقابل مجلس تجمع کرده اند. 

در برابر این اعتراض ها آموزش و پرورش همیشه یک پاسخ را داده است: از ابتدای بکارگیری این افراد به آنها وعده استخدام داده نشده و صرفا از بخش غیردولتی خرید خدمت کرده‌اند.
حالا به نظر می رسد در دیدار با از دیدار با نمایندگان مجلس به آنها وعده داده شده که پس از تعطیلات مجلس، طرح جذب حق التدریس آموزش‌دهندگان به صحن علنی برود.
اسفندیار اختیاری در این باره می گوید: در دوره قبل مجلس بارها در این زمینه به وزیر تذکر داده شد اما وزارت خانه به دلیل بار مالی و کم شدن نیروی آموزشی در این بخش زیربار این موضوع نمی رود.
او ادامه می دهد: از سوی دیگر مسئولان اعلام می کنند که این افراد بیمه هستند اما از همان ابتدا قولی برای استخدام آنها داده نشده است.
اما باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی می گوید: از سال 90 به بعد با مصوبه دولت و مصوبه شورای عالی آموزش عالی قرار شد، سازمان به روش خرید خدمت نیرو بگیرد، چون جامعه هدف رو به کاهش است و تعداد بیسوادان کمتر می‌شود.
او تاکید می کند: از ابتدا نیت بر این نبوده و هیچ کس هم این سیاست را دنبال نمی‌کرده که افراد بیایند، یک ماه، دو ماه یا یکسال کار کنند و بعد مدعی استخدام شوند، چون اگر قرار بود؛ استخدام شوند، آموزشیاران سابق تبدیل وضعیت نمی‌شدند.
باقرزاده استخدام را منوط به اخذ ردیف استخدامی از سوی دولت می‌داند و می‌گوید: بعضی نمایندگان درباره وضعیت این افراد به ما نامه می نویسند و ما توضیح داده و باز هم می‌گوییم که ما به روش خرید خدمت از موسسات غیر دولتی عمل می‌کنیم و وعده استخدام و بکارگیری هم نداده‌ایم، اما اگر شرایطی به وجود بیاید و آموزش و پرورش بخواهد نیرو جذب کند، افرادی که واجد شرایط هستند و همان شرایطی که آموزش و پرورش اعلام کرده را برخوردار هستند، علاقه‌مند به جذب نیرو هستیم و در این رابطه پیگیر هم بوده و هستیم، اما در نهایت تعهدی به این افراد نداده‌ایم.

46232

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید