امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 96768 |
تاریخ انتشار : 13 مرداد 1395 - 13:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون قضایی دادستان کل کشور: تلگرام از جهات مختلف برای کشور ضرر دارد عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در حاشیه همایش روز حقوق بشر اسلامی در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت فیلترینگ تلگرام گفت: ما ناگزیر هستیم برای تحقق شبکه ملی داخل کشور یک روزی از شبکه های […]

معاون قضایی دادستان کل کشور: تلگرام از جهات مختلف برای کشور ضرر دارد

عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در حاشیه همایش روز حقوق بشر اسلامی در جمع خبرنگاران درخصوص آخرین وضعیت فیلترینگ تلگرام گفت: ما ناگزیر هستیم برای تحقق شبکه ملی داخل کشور یک روزی از شبکه های اجتماعی خارجی دل بکنیم و به طور یقین تلگرام هم از این قضیه مستنثی نخواهد بود.

خرم آبادی افزود: با پیگیری‌هایی که توسط مسئولان ذیربط صورت می‌گیرد از شبکه های اجتماعی داخلی حمایت بیشتری به عمل خواهد آمد به گونه ای که بتوانند جایگزین تلگرام شوند.

وی اظهار کرد: بودن تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی خارجی از جهات مختلف برای کشور ضرر دارد؛ اولا اینکه ما اطلاعاتی که خودمان و شهروندانمان تولید می کنند را در خارج از کشور ذخیره می کنیم که برای آپلود کردن آن به خارج از کشور باید پولی پرداخت کنیم و اگر دوباره این شهروندان اطلاعات را بخواهند از خارج از کشور دانلود کنند باید ارز از کشور خارج کنند.

خرم آبادی در ادامه بیان کرد: هر کسی که از شبکه های اجتماعی خارجی حمایت کند کار ناشایستی انجام داده است در هر صورت، حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی سرلوحه کار تمامی نهادهایی است که در زمینه فیلترینگ و محتوا کار می کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی همچنین گفت: هیچ کس با فعالیت شبکه های اجتماعی مخالف نیست و اینکه می گویند فشارهایی برای تعطیلی شبکه های اجتماعی به ما آمده است ، درست نیست.

خرم آبادی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که تبادل اطلاعات را از خارج از کشور به داخل کشور هدایت کنیم و مردم حق دارند که از این شبکه های اجتماعی برخوردار باشند و حاکمیت باید زمینه را برای بخش خصوصی آماده کند تا با شبکه های اجتماعی خارجی رقابت کنند.

وی اظهار کرد: اگر تلگرام به آسانی و به این پهنای باند و امکانات در اختیار شهروندان ایرانی قرار می دهد به خاطر حمایتی است که از آن طرف انجام می شود ما اگر حمایت کنیم هم از نظر امنیتی، فرهنگی،‌اقتصادی و قضایی و برخورد با مجرمان قدم هایی به جلو خواهیم داشت.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید