امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 98596 |
تاریخ انتشار : 30 مرداد 1395 - 18:11 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه علم و فناوری صلح خبر؛ دکتر واعظی: رفع شکاف بین شهرهای بزرگ، کوچک و روستا سیاست وزارت ارتباطات است به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمود واعظی در شورای اداری استان مرکزی گفت: هفته دولت فرصتی مناسبی را برای آشنایی مردم […]

گروه علم و فناوری صلح خبر؛

دکتر واعظی: رفع شکاف بین شهرهای بزرگ، کوچک و روستا سیاست وزارت ارتباطات است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر محمود واعظی در شورای اداری استان مرکزی گفت: هفته دولت فرصتی مناسبی را برای آشنایی مردم با اقدامات دولت فراهم میکند.

دکتر محمود واعظی با بیان اینکه کشور در عرصه های مختلف صنعتی ، کشاورزی و ارتباطات بین المللی در سالهای گذشته آسیب زیادی دیده بود افزود: در دولت یازدهم تلاش شد با پشتوانه رهبری و با حفظ ارزش های ملی و مذهبی این شرایط ترمیم شود.

وی با اشاره به وضعیت و اثراتی که تحریم بر کشور وارد کرده بود گفت: دولت در جهت حفظ ایجاد ثبات، آرامش، امنیت و همبستگی بین اقشار مختلف جامعه و دستیابی به رونق اقتصادی تلاش کرد و در این مدت بهبود روابط با کشورهای منطقه و جهان به ویژه کشورهای اسلامی را در دستور کار دارد.

دکتر واعظی از تلاش وزارت در جهت رفع شکاف بین شهرهای بزرگ و کوچک خبر داد و افزود: جهت رشد اقتصادی دولت تلاش چشمگیری داشت و موفقیت های قابل توجهی مانند افزایش رشد اقتصادی ٤ درصدی حاصل شد.

دکتر واعظی با اشاره به سرمایه گذاریهای انجام شده در استان مرکزی نیز گفت: سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نسخه راهگشای مشکلات کشور است و برنامه ششم توسعه نیز با نگاه به این سند تنظیم شد.

دکتر واعظی با اشاره به تعریف ١٢٠ پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: با شدت به دنبال پیاده سازی این پروژه ها هستیم و در این میان در سال جاری به دنبال ایجاد ٤٤٥ هزار شغل هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یک استان اقتصادی و مولد است برای توسعه زیر ساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه های خاصی خواهیم داشت .

وی گفت: پهنای باند اینترنت استان شش برابر شده و در این میان ١٠٨١ روستا دارای تلفن و ٢٥٧ روستا به شبکه اینترنت دسترسی دارند.

وی از اتصال ٣٢٣ روستا به شبکه اینترنت تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: ٢١ شهر استان مرکزی به نسل سوم تلفن همراه ٢ شهر به نسل چهارم دسترسی دارند.

همچنین ٣٢٣ کیلومتر فیبر نوری در این استان کشیده شده که امروز ١٣٢ کیلومتر آن افتتاح می شود.

وزیر ارتباطات گفت: تا پایان دولت یازدهم تلاش داریم تمام روستاهای بالای 15 خانوار را پوشش اینترنت پرسرعت داده و حدرد ٢هزار و ٩٠٠ کیلومتر فیبر نوری در بین شهرها بکشیم.

وی گفت: تا پایان دولت نیز نسل سوم تلفن همراه در تمام استان و برای ٥ شهر نسل چهارم فعال میشود و ١٩٠٠ میلیارد ریال تا پایان دولت سرمایه گذاری می کنیم.

وی افز,د: با توجه به وجود دانشگاه های معتبر و فارغ التحصیلان حوزه ict در استان میتوان ، شرکتهای دانش بنیان ایجاد کرد یا با ایجاد کنسرسیوم با شرکت های سایر استان ها و تهران موجبات اشتغال بیشتر این استان را در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم کرد.

بهره مندی مردم از دستاوردهای روز دنیا و محتوای سالم هدف نهایی در تولید محتوا و فیلترینگ هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان مرکزی با بیان اینکه دولت در حوزه ICT در استان مرکزی 2300 میلیارد ریال تاکنون سرمایه‌گذاری کرده است که 1100 میلیارد ریال آن در یکسال گذشته انجام شده است و تا پایان دولت نیز 1900 میلیارد ریال در این استان انجام خواهد شد خواهد شد، اهداف نهایی حوزه تولید محتوا و فیلترینگ هوشمند را بهره مندی مردم از دستاوردهای روز دنیا و محتوای سالم و فاخر اسلامی دانستند

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری؛ دکتر واعظی با تاکیید بر اینکه درآمد دولت متعلق به تمام اقشار جامعه است اظهار داشت: فرقی بین ساکنین پایتخت و با دیگر نقاط کشور وجود ندارد و دولت وظیفه خود می‌داند که در تمام نقاط کشور سرمایه‌گذاری کند . وزیر ارتباطات با اعلام سفر بسیار نزدیک رئیس محترم جمور و برخی از اعضای کابینه 8 با استان مرکی تلاش داریم تمام مسایل عنوان شده در جلسه شورای اداری را در هیات دولت طرح نموده تا سفر ریاست محترم جمهوری به این استان موفقیت آمیز و در جهت توسعه استان باشد.

وی با بیان اینکه 257 روستای این استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند اظهار داشت: 218 روستا نیز همزمان با سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و 300 روستا نیز تا یک ماه بعد از آن به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند یافت و تا پایان دولت تمام روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

دکتر واعظی از اختصاص 350 میلیارد تومان سالانه به منظور سرمایه گذاری و در روستاها خبر داد و گفت: این اقدام جهت کاهش شکاف دیجیتال و بهره‌مندی روستائیان از مزایای اینترنت می‌باشد

وی در این زمینه به مذاکره جهت راه‌آندازی سلامت الکترونیک در روستاها اشاره کرد و گفت:‌ تاکنون روستاهایی که از این خدمت بهره‌مند شده‌اند توانسته‌اند از آموزش الکترونیکی بهره برده و به معرفی مناطق سیاحتی و تولیدات خود در این شبکه بپردازند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات کار گسترده‌ای صورت گرفته است ابراز کرد: در این دو سال زیر ساخت‌های شبکه ایجاد شده و پهنای باند داخل از624 گیگابیت بر ثانیه به 4000 رسیده است و تا پایان سال نیز ه 1000 گیگابایت برسد تا در زمینه زیرساخت مشکلی نداشته باشیم

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز تبادل ترافیک در چهار منطقه کشور اظهار داشت: با کاهش تعرفه اینترنت تلاش کردیم دسترسی مردم به محتوای فاخر داخلی افزایش یافته و امیدواریم از قبل شبکه ملی اطلاعات محتوای داخل امن و با کیفیت بالا و تعرفه پایین به مردم ارائه شود

وی با تاکید بر عزم دولت بر دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و حفظ حقوق شهروندی اظهار داشت: باید زمینه دسترسی به محتوای سالم را فراهم نمود و تا کنون با اختصاص 110 میلیارد تومان و قرار ددا با 14 دانشگاه و پژوهشگاه در جهت فیلترینگ هوشمند اقدام کردیم تا مردم ضمن بهره‌ مندی از تمام دستاوردهای روز دنیا به محتوای سالم نیز دسترسی داشته باشند.

5656

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید