امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 99517 |
تاریخ انتشار : 04 شهریور 1395 - 21:41 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

گروه سیاسی؛ به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی پورمختار عصر پنجشنبه در شورای اداری استان همدان با تاکید بر اینکه هماهنگی بین سه قوه برای اجرای بهتر کارها ضروری است، گفت: در قانون اساسی ساختار نظام ما به گونه ای طراحی شده که قوا از استقلال نسبی برخوردار هستند ولی هرگونه امکان رسیدن به اهداف نظام […]

گروه سیاسی؛

به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی پورمختار عصر پنجشنبه در شورای اداری استان همدان با تاکید بر اینکه هماهنگی بین سه قوه برای اجرای بهتر کارها ضروری است، گفت: در قانون اساسی ساختار نظام ما به گونه ای طراحی شده که قوا از استقلال نسبی برخوردار هستند ولی هرگونه امکان رسیدن به اهداف نظام در گرو همراهی و همدلی هر سه قوه است.

وی با بیان اینکه هر کدام از این سه قوه در نظام اجرایی جایگاه خود را دارند و هیچ کدام را نمی توان حذف یا تضعیف کرد، افزود: هر کدام از این سه قوه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: در جای جای کشور حمایت و همراهی این سه قوه با مسئولان دیگر دستگاه ها ضروری است هر چند وزارت دادگستری وظایف مشخصی دارد اما به عنوان هماهنگ کننده امور قوه قضائیه در دولت و مجلس نقش ایفا می کند.

پورمختار تاکید کرد: موفقیت دولت موجب رضایتمندی مردم و رضایت مردم باعث استحکام پایه های نظام و حضور ملت در صحنه های دفاع از انقلاب می شود.

وی با بیان اینکه دیروز مجلس به دولت اجازه داد تا ۷۰ هزار میلیارد تومان به دارایی هایش اضافه کند اظهار داشت: این اقدام برای تامین بودجه و تحقق بخشی از مطالبات بود.

پورمختار گفت: پرداخت دیون دولت به بانک ها یک همراهی مجلس با دولت محسوب می شود که دست دولت را باز می کند تا مشکلات را بهتر حل کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به حذف کارت سوخت و اینکه استفاده از کارت سوخت زمینه قیمت دوگانه سوخت را ممکن می شد اظهار داشت: در این اقدام مجلس، دولت را همراهی کرد.

نماینده مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه در شرایط سختی قرار داریم و نگاه همه مردم و هر دو قوه قضائیه و مقننه به دولت است، تصریح کرد: بودجه قوه قضائیه در تامین نیروی انسانی مورد نیاز کم است و کمبود قاضی محسوس است و در این راستا مجلس برای حل معضلات با قوه قضائیه همراهی می کند.

پورمختار یادآور شد: نمایندگان مجلس محل مراجعه مردم برای حل مشکلاتشان هستند و توقع داریم به درخواست های آنان پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه دولت نباید تضعیف شود و هر سه قوه باید در کنار هم باشند و برای حل مشکلات و اخذ تصمیمات هم افزایی داشته باشند به طرح تفحص از استانداری همدان اشاره کرد و گفت: این برنامه دلیلی بر ایجاد ناهماهنگی نیست و اقدامی برای بررسی معضلاتی است که به نمایندگان منتقل شده است.

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید