امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 96490 |
تاریخ انتشار : 11 مرداد 1395 - 10:56 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جهانگیری:صندوق‌های نیروهای مسلح را صد درصد دولت تامین می‌کند/توسعه علمی به گفتمان اصلی کشورتبدیل شده اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز دانشگاه تهران گفت: مطمئنا راه اندازی چنین مراکزی با تجهیزات پیشرفته و مدرن مخصوصا در دورانی که کشور درگیر تحریم ها بوده همت بالایی می‌خواست که جای خسته نباشید و […]

جهانگیری:صندوق‌های نیروهای مسلح را صد درصد دولت تامین می‌کند/توسعه علمی به گفتمان اصلی کشورتبدیل شده

اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز دانشگاه تهران گفت: مطمئنا راه اندازی چنین مراکزی با تجهیزات پیشرفته و مدرن مخصوصا در دورانی که کشور درگیر تحریم ها بوده همت بالایی می‌خواست که جای خسته نباشید و خداقوت دارد.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*پیش نیاز توسعه کشور توسعه علمی است، و تردید نداریم که توسعه علمی و فناوری مهمترین زیر ساخت توسعه کشور می‌باشد که در سال‌های اخیر با جهت‌گیری‌های مقام معظم رهبری به گفتمان اصلی کشور تبدیل شده است.

*در حال حاضر همه مردم و مسئولین به توسعه علمی حساس هستند و همگی مواظب هستند شاخص توسعه علمی کاهش پیدا نکند و این امر به نوعی  مطالبه عمومی تبدیل شده و آقای رئیس جمهور هم به دنبال  جایگاه مطلوب کشور در شاخصه‌ی علمی هستند.

* یکی از شاخص‌های کشورهای توسعه یافته سهم بالای پژوهش است که سهم بالایی در تولید ناخالص داخلی دارد، اما ما هنوز نتوانستیم در تامین منابع در این راستا حرکت جدی داشته باشیم که یکی از دلایل آن  این است که همه منابع در اختیار دولت است و دولت هر روز بزرگتر می‌شود؛ چرا که کسی هیچ گاه از آن خارج نمی‌شود و فقط ورودی دارد. در همه دنیا، مردم وقتی بازنشسته می‌شوند از دولت خارج می‌شوند، اما در ایران افراد در زمان بازنشستگی مبلغ بالایی دریافت کرده و در عین حال حقوق بازنشستگی نیز می‌گیرند.

* 70 درصد منابع صندوق های بازنشستگی توسط دولت تامین می‌شود و صندوق‌های نیروهای مسلح را هم به طور صد در صد دولت تامین می‌کند.

*گفتمان اصلی کشور در حال حاضر توسعه علمی و فناوری است. 

*‌سهم توسعه علمی در تولید ناخالص داخلی کشور ما به یک درصد هم نرسیده در حالی که به توسعه این بخش بسیار تاکید شده است و ما باید در این مسیر حرکت کنیم که در سند چشم انداز 20 ساله نیز این موضوع آمده که ایران تا سال 404 باید رتبه اول منطقه را در سطح علمی داشته باشد و باید بدانیم که رقبا در منطقه به سرعت در حال حرکت هستند.

17219

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید