امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 96409 |
تاریخ انتشار : 10 مرداد 1395 - 15:01 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فرهنگ > میراث و تمدن – همشهری آنلاین:طرح تحقیقاتی نقش مسئولیت اجتماعی در مدیریت انرژی، آب و پسماند در صنعت گردشگری پایدار از سلسله طرح‌های پژوهشی پژوهشکده مردم‌شناسی می‌تواند به عنوان پیش‌مطالعه و جزیی از سند برنامه استراتژیک و طرح جامع توسعه پایدار در صنعت گردشگری تعریف شود. به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري، […]

فرهنگ > میراث و تمدن – همشهری آنلاین:
طرح تحقیقاتی نقش مسئولیت اجتماعی در مدیریت انرژی، آب و پسماند در صنعت گردشگری پایدار از سلسله طرح‌های پژوهشی پژوهشکده مردم‌شناسی می‌تواند به عنوان پیش‌مطالعه و جزیی از سند برنامه استراتژیک و طرح جامع توسعه پایدار در صنعت گردشگری تعریف شود.

به گزارش روابط عمومي پژوهشگاه ميراث فرهنگي و گردشگري، مجیدگلپایگانی پژوهشگر این طرح و دانش‌آموخته دانشگاه ادینبورگ با اعلام این مطلب گفت: این پژوهش کاربردی در نظر دارد به مساله مهم مدیریت انرژی، آب، پسماند و نقش مسئولیت اجتماعی شرکتی در صنعت گردشگری پایدار پرداخته و راه‌کارهای عملیاتی برای حل مشکلات در این حوزه را ارائه کند.

گلپایگانی جامعه مورد مطالعه این پژوهش را هتل‌ها و شرکت‌های اقامتی و گردشگری اعلام کرد و افزود: محورهای اصلی این طرح پژوهشی کاربردی متمرکز بر مدیریت انرژی، مدیریت آب و مدیریت پسماندها و ضایعات است.

او اظهار داشت: ارتباط این طرح پژوهشی با سند چشم‌انداز ایران 1404 که در آن به نقش توسعه پایدار در صنعت گردشگری اشاره شده بسیار زیاد و در برنامه‌های پنج ساله چهارم، پنجم و ششم نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

به گفته این پژوهشگر این طرح پژوهشی کاربردی می‌تواند به عنوان پیش‌مطالعه و جزیی از سند برنامه استراتژیک و طرح جامع توسعه پایدار در صنعت گردشگری تعریف شود.

علیرضا حسن‌زاده رییس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نیز در ارتباط با این طرح پژوهشی گفت: در سال گذشته نشست علمی و کاربردی “برنامه ششم توسعه و کاربرد سی. اس. آر در آن” برگزار و محققانی که در این زمینه تحقیق کرده‌اند همچون دکتر گودرزی، دکترگلپایگانی و دکترکریمی در آن به ارائه مقالات خود پرداختند.

وی افزود: پیشنهاد جدی ما برای توجه به دو رکن توسعه کیفی میراث فرهنگی و محیط زیست توجه به سی. اس. آر در برنامه‌های توسعه است.

حسن‌زاده با بیان اینکه نتایج این پژوهش کاربردی در مرحله نخست توسط پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای برنامه‌ریزی کلان مورد استفاده قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این نتایج در مرحله بعد می‌تواند توسط سیاستگذاران، تصمیم‌گیران دولتی و نمایندگان مجلس برای ارائه و تصویب برنامه و بودجه‌های پنج ساله و یکساله مورد استفاده قرار گیرد.

او دیگر بهره‌بردارن از نتایج این طرح را مدیران صنعت هتلداری و اقامتگاه‌های گردشگری برای برنامه‌ریزی سازمانی دانست و گفت: گردشگران، مسافران، اساتید، دانشجویان و عموم مردم جامعه، بخش دیگر و مهمی از بهره‌برداران نتایج اجرای این طرح هستند.

به گفته وی، در روش‌شناسی این پژوهش از مطالعات کتابخانه‌ای داخلی و بین‌المللی، مطالعات میدانی، مصاحبه همراه با تکمیل پرسشنامه و در نهایت تحلیل نتایج مطالعات کتابخانه‌ای و میدانی و تهیه گزارش‌ها استفاده خواهد شد.

حسن‌زاده با بیان اینکه این پروژه در سه مرحله و طبق زمانبندی در 6 ماه اجرا خواهد شد یادآور شد در حال حاضر گزارش مرحله اول پروژه ارائه شده است.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید