امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 103979 |
تاریخ انتشار : 14 شهریور 1395 - 15:55 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه فرهنگ و هنر؛ به گزارش ایسنا، سید غلامرضا موسوی دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ضمن اعلام خبر فوق افزود:با توجه به آماده‌سازی آئین‌نامه اجرائی V.O.D و اعلام نظر موافق نمایندگان شورایعالی در شورای راهبردی  V.O.D؛ شـرایط برای انعقاد قرارداد پخش فیلم‌های سینمایی فراهم است، این قراردادها بر مبنای 60 درصـد سهم تهیه‌کننده و چهل […]

گروه فرهنگ و هنر؛

به گزارش ایسنا، سید غلامرضا موسوی دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران ضمن اعلام خبر فوق افزود:با توجه به آماده‌سازی آئین‌نامه اجرائی V.O.D و اعلام نظر موافق نمایندگان شورایعالی در شورای راهبردی  V.O.D؛ شـرایط برای انعقاد قرارداد پخش فیلم‌های سینمایی فراهم است، این قراردادها بر مبنای 60 درصـد سهم تهیه‌کننده و چهل درصـد سهم موسسه طرف قرارداد منعقد می‌شود. 

 او در ادامه به تهیه‌کنندگان توصیه کرد و افزود: تهیه‌کننـدگان می‌توانند در قراردادهایشان لفظ انحصـاری را بکار نبرند و در مقابل به کلیه شرکت‌ها، قرارداد نمایش فیلم‌شان را بر اساس 60 درصد منعقد کنند.                                                                       

دبیر هیات رئیسه شورایعـالی خاطرنشان کرد: کلیه قراردادهایی که با موسسات ویدئو رسانه برای پخش فیلم در شبکه نمایش خانگی ذکر شده،صرفاً در محدوده نمایش خانگی و نکاتی که رسماً در قرارداد ذکر شده معتبر است. به همین جهت، تهیه‌کنندگان کلیه فیلم‌های قدیمی و جدید خود را می‌توانند برای نمایش در ویدئو درخواستی طی قرارداد واگذار نمایند.تاکید شورایعـالی بر این است که انعقـاد قرارداد برای پخش در شبکه نمایش خانگی با V.O.D   متفاوت است و نیاز به دو قرارداد مجزا دارد.

موسوی تاکید کرد که انعقاد قرارداد با کلیه شرکت‌های تجمیع کننده برای پخش یک فیلم هم مجاز است. از سوی دیگر شرکت‌های تجمیع کننده  نیز می‌توانند علاوه بر انعقاد قرارداد پخشV.O.D، نمایش خانگی فیلم را نیز خریداری کنند و شورایعالی برای پخش این فیلم‌ها در شبکه نمایش خانگی با این موسسات همکاری لازم را انجام بدهد.           

دبیر هیات رئیسه شورایعالی تهیه کنندگان سینمای ایران  در بخش دیگری از گزارش‌اش اسامی و تلفن شرکت‌های تجمیع را که مجاز به انعقاد قرارداد برای پخش فیلم‌های سینمایی با سیستمV.O.Dهستند را اعلام کرده است و درخواست کرده است که اگر تهیه‌کنندگان مشکلی در این زمینه دارند با دبیرخانه شورایعالی تهیه‌کنندگان و آقایان منوچهر شاهسواری و علیرضا داودنژاد تماس بگیرند.

انتهای پیام 

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید