امروز: دوشنبه, ۳ دی ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 22 جماد ثاني 1446 | 2024-12-23
کد خبر: 541897 |
تاریخ انتشار : 28 فروردین 1403 - 11:35 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: بیشترین تذکرها و تخلف‌ها در تعطیلات نوروز و عید فطر مربوط به مراکز اقامتی و بیشترین شکایت‌ها درباره گران‌فروشی بود. اسماعیل برات در گفت‌وگو با صلح خبر به نقل از ایسنا جزئیات بازدیدها و بازرسی‌های نظارتی در تعطیلات نوروز و عید فطر را که از ۲۴ اسفند تا […]

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت: بیشترین تذکرها و تخلف‌ها در تعطیلات نوروز و عید فطر مربوط به مراکز اقامتی و بیشترین شکایت‌ها درباره گران‌فروشی بود.
اسماعیل برات در گفت‌وگو با صلح خبر به نقل از ایسنا جزئیات بازدیدها و بازرسی‌های نظارتی در تعطیلات نوروز و عید فطر را که از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین‌ماه انجام شد، این‌گونه تشریح کرد: مجموعه بازدیدها و بازرسی‌های نظارتی ثبت‌شده در سامانه جانا ۲۵ هزار و ۷۱۲ مورد بود، ۱۲ هزار و ۸۲۲ مورد به مراکز اقامتی، ۴۶۴۷ مورد به آژانس‌های مسافرتی و ۳۵۱۶ به واحدهای پذیرایی بین‌راهی اختصاص داشت.
او افزود: از این تعداد، یک هزار و ۲۳۶ مورد تشویق شدند که مراکز اقامتی بیشترین تشویقی را دریافت کردند و پس از آن به ترتیب آژانس‌های خدمات مسافرتی و واحدهای بین‌راهی بودند. همچنین تعداد تذکرها دوهزار و ۴۶۵ مورد بود، که مراکز اقامتی ۱۵۴۱ تذکر دریافت کردند و به آژانس‌های خدمات مسافرتی ۵۶۳ تذکر و ۳۶۱ تذکر هم به واحدهای پذیرایی بین‌راهی داده شد.
به گفته او، تعداد اخطارهای کتبی ۴۰۷ مورد بود که ۲۶۰ اخطار به مراکز اقامتی، ۹۳ اخطار به آژانس‌های خدمات مسافرتی و ۵۴ اخطار به واحدهای پذیرایی بین‌راهی داده شد.
برات ادامه داد: تعداد موارد تعطیل‌شده در سامانه جانا ۵۴ مرکز بود، که ۵ مورد مراکز اقامتی و ۴۹ مورد آژانس‌های خدمات مسافرتی بودند.
معاون اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری همچنین گفت: تعداد گزارش‌های بازرسی مرتبط با نرخ‌نامه ۳۵۳۰ مورد بود، که ۹۲۳ مورد مربوط به برخورد به علت گرانفروشی بود. همچنین استان‌های تهران، خراسان رضوی و گلستان بیشترین بازرسی‌های نظارتی را داشتند و استان‌های یزد و آذربایجان شرقی کمترین بازدیدهای نظارتی را در نوروز انجام دادند. تا ۲۴ فروردین‌ماه در مقایسه با همین زمان در سال گذشته ۱۱۳ درصد رشد داشت.
برات گفت: در این مدت ۳۹۰ پرونده در کمیسیون‌های رسیدگی به شکایات مورد رسیدگی قرار گرفت که بر اساس آرای صادره ۲۲ میلیارد و ۹۸۶ میلیون و ۵۸۵ هزار و  ۵۰۰ ریال، ۱۰ هزار و ۷۱۴ دلار، ۸۰۲ یورو و ۳۰۰۰ درهم به مسافران برگردانده شده است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید