ادامه روند صعودی و البته با شیب ملایم گردشگری پس از بحران همهگیری کرونا میتواند این صنعت را در سال جدید میلادی به نزدیکترین آمارهای مرتبط با دوران پیش از کرونا برساند. پیشبینی شده است چین، آمریکا و عربستان نقش کلیدی در این جریان داشته باشند. به گزارش صلح خبر، سال ۲۰۲۲ مانند بسیاری از […]
ادامه روند صعودی و البته با شیب ملایم گردشگری پس از بحران همهگیری کرونا میتواند این صنعت را در سال جدید میلادی به نزدیکترین آمارهای مرتبط با دوران پیش از کرونا برساند. پیشبینی شده است چین، آمریکا و عربستان نقش کلیدی در این جریان داشته باشند.
به گزارش صلح خبر، سال ۲۰۲۲ مانند بسیاری از سالها با آمیزهای از اتفاقات مثبت و منفی همراه بود که از میان آنها، جنگ در اوکراین و تورم تنبیهی همچنان ادامه دارد. بازار سهام پس از بدترین عملکرد خود از سال ۲۰۰۸، در اوج آخرین بحران مالی و در مسیر بهبود قرار دارد و پس از تقریباً سه سال، به نظر میرسد کووید-۱۹ به مرحله کمخطری رسیده باشد، سفرهای داخلی در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است و با آخرین سال سفر عادی در سال ۲۰۱۹ قابل مقایسه شده است.
نشریه «فوربز» همزمان با آغاز سال نو میلادی با طرح این پرسش که «از سال ۲۰۲۳ چه انتظاری داریم؟» پیشبینیهایی درباره سفر و گردشگری در سال جدید داشته است.
چین منجی گردشگری جهان؟
بر اساس پیشبینی فوربز، سفرهای بینالمللی در نهایت در سال ۲۰۲۳ با افزایش سفرهای تجاری و تفریحی به و از چین همراه خواهد شد. چین پس از سه سال مقابله با همهگیری کووید-۱۹، از جمله سیاستهای سختگیرانه «کووید صفر»، درهای خود را به روی جهان باز میکند و از ۸ ژانویه ۲۰۲۳، مسافرانی که به چین میرسند دیگر مجبور به قرنطینه نخواهند بود.
شهروندان چینی نیز بزودی میتوانند به خارج از این کشور سفر کنند، اتفاقی که مورد استقبال مقامات گردشگری تایلند، استرالیا، آمریکا و سایر کشورها خواهد بود. ورودی گردشگران خارجی به آمریکا در ماه اکتبر ۳۰ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ باقی ماند، کمبودی که ورود گروههای مسافرتی تفریحی و تجاری چینی کمک بزرگی برای رفع آن به شمار میرود.
سفر آمریکاییها قدرت دلار را حفظ میکند
سفرهای خارجی آمریکاییها نیز در حال بازگشت است. نتایج یک نظرسنجی نشان میدهد ۳۱ درصد آمریکاییها بیشتر به سفرهای بینالمللی علاقهمند هستند تا داخلی. مقامات آمریکایی اعلام کردهاند در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰ درصد ظرفیت، بیشتر به مسیرهای اروپا و سایر مقاصد اضافه میکند. خطوط هوایی «دلتا» ۸ درصد به ظرفیت سفر خود میافزاید و «جت بلو» هم پاریس را به خدمات «ترانسآتلانتیک» (پیمان تجارت آزاد بین اتحادیهٔ اروپا و ایالات متحده آمریکا) خود اضافه میکند. در حالیکه تورم و قیمت بالای سوخت باعث افزایش کرایهها و بیشتر هزینههای سفر شده است، دلار در برابر ارزهایی، مانند یورو و یِن همچنان قدرتمند باقی میماند.
در این زمینه بیشتر بخوانید:
گردشگری سال ۲۰۲۲ به کجا میرسد؟
سرنوشت سفر مجازی و ماشینهای پرنده در ۲۰۲۳
سفر مجازی، اگرچه یک مفهوم جالب است، اما همچنان به زمان نیاز دارد. در سفر مجازی گروهها به یک تور زنده از طریق اپلیکیشن ارتباطی Zoom با کمک یک راهنمای محلی میروند و میتوانند از یک تجربه مجازی زنده و تعاملی لذت ببرند. این روشی است که از طریق آن میتوانید به مکانی که دوست دارید دوباره مراجعه کنید یا خاطرات فراموش نشدنی جدیدی در جای دیگری بسازید. سفر مجازی با کمترین هزینه، از دردسرها و تاخیرهای واقعی سفر جلوگیری میکند.
ماشینهای پرنده باز هم به سال ۲۰۲۳ نمیرسند و احتمالا دوباره شاهد ماکتهای جدید ماشین پرنده در نمایشگاه فناوری «CES ۲۰۲۳» خواهیم بود. با این حال، بسیاری از ما میخواهیم قبل از پروازِ این وسایل بر فراز بزرگراهها و خانههایمان، بیشتر به آن فکر کنیم.
پیشتازی عربستان، قطر و امارات در خاورمیانه
سفرهای بینالمللی در خاورمیانه با ظهور مقاصدی، چون عربستان سعودی به رشد خود ادامه خواهد داد. اینترنت پر از عکسهای هتل «ابراج کدی» در مکه است که با ۱۰ هزار اتاق و شش محل فرود هلیکوپتر پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین هتل جهان را دارد.
با وجود تأثیرات ماندگار همهگیری کرونا، جام جهانی قطر یک موفقیت در سفر بود. خطوط هوایی قطر ایرویز در طول این رقابتها حدود ۱۴ هزار پرواز انجام داد. امارات در حال غبارروبی ایرباس A۳۸۰ و سایر هواپیماهای خود برای تجدید سفرهای بینالمللی است. خطوط هوایی اتحاد، با بازگشت سوئیت سه اتاقه کلاس فوق لوکس A۳۸۰ و ۲۸ پرواز در هفته از ابوظبی به ایالات متحده، قدرت خود را افزایش میدهد.
در صورتی که نیمی از این پیشبینیها درست از کار درآید، به نظر میرسد ۲۰۲۳ سال بسیار خوبی برای صنعت گردشگری باشد.
انتهای پیام