امروز: پنجشنبه, ۳ مهر ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 3 ربيع ثاني 1447 | 2025-09-25
کد خبر: 566082 |
تاریخ انتشار : 10 اسفند 1403 - 9:33 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اولویت وزارت کشور برای راه اندازی تراموا، گفت: در شهر تهران برای زیرساخت‌های ۷ خطی که برای تراموا در حال بهره برداری است، ممکن است پروسه‌ای ۲۵ ساله طی شود تا فضا کاملا مهیا شود. مسعود نصرتی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به آخرین […]

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اولویت وزارت کشور برای راه اندازی تراموا، گفت: در شهر تهران برای زیرساخت‌های ۷ خطی که برای تراموا در حال بهره برداری است، ممکن است پروسه‌ای ۲۵ ساله طی شود تا فضا کاملا مهیا شود.

مسعود نصرتی در گفت‌وگو با صلح خبر با اشاره به آخرین وضعیت خرید تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی در کشور، اظهار کرد: خرید اتوبوس و تاکسی با اولویت برقی برای کلان‌ شهرها و شهرهایی که دچار آلودگی هوا هستند، یک اولویت است. ما با سازمان برنامه و بودجه کشور به یک جمع بندی رسیدیم که کلان‌ شهرها برای استفاده از ۶۰۰۰ تاکسی برقی در اولویت باشند و تامین مالی‌ آن نیز توسط سازمان برنامه و بودجه، صندوق اسقاط و خود شهرداری‌ها انجام می‌شود.

معاون وزیر کشور ادامه داد: این مسئله ابلاغ می‌شود تا شهرداری تهران و شهرهای درگیر آلودگی هوا از تاکسی برقی بهره ببرند و درباره اتوبوس نیز همین روند را خواهیم داشت. ناوگان حمل و نقل عمومی کشور آسیب پذیر شده و حتی اگر اتوبوس دیزلی یورو ۴ و یورو ۵ هم داشته باشیم، فضا تلطیف‌تر خواهد شد. اتوبوس برقی هم یکی از اولویت‌های ما است؛ اما زیرساخت‌هایش باید آماده شود؛ هنوز زیر ساخت مناسبی برای اتوبوس‌های برقی نداریم؛ اما در حال تلاش هستیم تا زیرساخت آن را فراهم کنیم.

تراموا زودبازده است

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به راه‌اندازی تراموا در پایتخت گفت: تراموای چرخ لاستیکی سالیان سال است که در کشورهای دیگر استفاده می‌شود و جزو اولویت‌های ماست و برای کلان شهرها نیز حتما نتیجه بخش خواهد بود؛ بخش اعظمی از هزینه‌ای که انجام می‌شود، برای زیرساختش است. کارنامه قبلی کشور نشان داده است که برای زیرساخت‌های تراموا ۱۰ تا ۱۲ سال زمان نیاز است و در شهر تهران برای زیرساخت‌های ۷ خطی که برای تراموا در حال بهره برداری است، ممکن است پروسه‌ای ۲۵ ساله طی شود تا فضا کاملا مهیا شود. تراموا حتما زود بازده است و برای شهروندان بسیار مناسب خواهد بود.

وی درباره وضعیت خرید واگن‌های مترو از چین نیز بیان کرد: موفق شدیم با حمایت دولت مصوبه پیش پرداخت خرید واگن‌ها را بگیریم و ۱۵ درصد پیش پرداخت مهیا شده است. معنی‌اش این است که تهران و بقیه کلان شهرها موفق می‌شوند از آن ۸۵ درصد فاینانس هم استفاده کنند تا در یک آینده دو ساله این واگن‌ها در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

نصرتی درباره مسئله عوارض تردد خودروهای پلاک‌های شهرستان در پایتخت، گفت: این کار اصلا شدنی نیست و رسما نامه زدیم که امکان پذیر نخواهد بود؛ اصلا شرایط این را نداریم که در چارچوب حقوق شهروندی بگوییم شهروندی بیاید و بیشتر از یک هفته اجازه نداشته باشد بماند و اگر بماند عوارض برای او در نظر گرفته شود. این در قانون نیست و شرایط آن مهیا نیست.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید