امروز: شنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 رجب 1446 | 2025-01-18
کد خبر: 496510 |
تاریخ انتشار : 08 اسفند 1401 - 14:36 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت تاخیر پرواز ایرلاین‌ها و عدم اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران گفت: بخشی از این تاخیرها با توجه به شرایط پیش‌آمده در وضعیت فعلی قانونی است؛ اما در صورتی که تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می‌توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام کنند. به گزارش صلح خبر، در حالی که […]

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت تاخیر پرواز ایرلاین‌ها و عدم اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران گفت: بخشی از این تاخیرها با توجه به شرایط پیش‌آمده در وضعیت فعلی قانونی است؛ اما در صورتی که تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می‌توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام کنند.

به گزارش صلح خبر، در حالی که در ماه‌های گذشته درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت با مخالفت مواجه شده و آنطور که سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرده، به تایید ستاد تنظیم بازار نرسیده بود، با کاهش پرواز در برخی مسیرها اینطور عنوان شد که شرکت‌های هواپیمایی عمدا نسبت به کاهش ارائه پروازها اقدام می‌کنند؛ هرچند این نظر از سوی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی رد شد. البته اسعدی سامانی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان هوایی کشور روند کاهشی دارد، گفته بود که تقاضا برای سفر در بخش هوایی در نوروز ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت و با توجه به محدودیت‌های موجود نمی‌توان به کل تقاضای بازار پاسخ داد.

از سوی دیگر در برخی از پروزها هم شاهد تاخیر یا تغییر زمان پرواز هستیم که این مساله هم به‌صورت مناسبی به مسافران اطلاع‌رسانی نمی‌شود. تا جایی که ۴۶ درصد از پروازهای برنامه‌ای ایرلاین‌های داخلی در دی ماه سال جاری، تأخیر داشتند و متوسط زمان تأخیر این پروازها هم ۱۰۰ دقیقه بود. با وجود این آخرین اصلاحیه آیین‌نامه حقوق مسافر، درباره تاخیر یا لغو پروازها به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی کرده و مسافران می‌توانند مطابق با این آیین‌نامه، حقوق خود را پیگیری کنند.

در این راستا محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با صلح خبر درباره اینکه علت جابه‌جایی زمان پرواز برخی شرکت‌های هواپیمایی چیست، توضیح داد: برنامه پروازی ایرلاین‌ها مشخص است، اما احتمال دارد بلیت‌ها از آژانس‌های مسافرتی خریداری شده که خود آژانس با تغییر ساعت پرواز پیامک ارسال کند و ایرلاین به‌صورت مستقیم پیامک ارسال نکرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید ببینند که این تغییر در برنامه از سوی آژانس اعلام شده یا از طرف شرکت هواپیمایی؛ اما کسانی که به‌صورت مستقیم از شرکت‌های هواپیمایی خرید کرده باشند، باید بر اساس شماره تلفن همراهی که در سامانه ثبت کرده‌اند، تاخیر در زمان پرواز به آنها اعلام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اینکه اگر علت تاخیر پیش‌آمده از سوی شرکت هواپیمایی باشد، تکلیف چیست، گفت: بخشی از این تاخیرها با توجه به شرایط پیش‌آمده در وضعیت فعلی قانونی است و بخشی هم غیرقانونی است؛ اما در صورتی که تاخیرها غیرقانونی باشد، مسافران می‌توانند در سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به شکایت اقدام کنند که سازمان در راستای انجام وظیقه خود به این موضوع رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید