امروز: دوشنبه, ۹ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 27 ربيع أول 1446 | 2024-09-30
کد خبر: 556372 |
تاریخ انتشار : 09 مهر 1403 - 11:13 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، «ناصرکنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری اظهار داشت: شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل مقتدر و همیشه پیروز حزب الله لبنان را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم و مقام معظم رهبری حفظه الله و به همه آحاد ملت شریف بزرگ ایران و […]

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، «ناصرکنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری اظهار داشت: شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل مقتدر و همیشه پیروز حزب الله لبنان را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم و مقام معظم رهبری حفظه الله و به همه آحاد ملت شریف بزرگ ایران و همه دولت‌ها و ملت‌های حامی آرمان فلسطین و همچنین مردم صبور و همیشه ایستاده غزه و در رأس اینها به ملت لبنان و حزب الله لبنان و خانواده گرانقدر شهید عزیز تسلیت عرض می‌کنم.
وی ادامه داد: سید حسن نصرالله شهید شد اما مکتب سید حسن نصرالله زنده است و ما تردیدی نداریم که جبهه مقاومت و ملت لبنان مرگ صهیونیست و آزادی قدس شریف را در بیت المقدس برگزار خواهند کرد.
کنعانی گفت: رژیم آمریکا در تداوم حمایت‌های ننگین خود از رژیم صهیونیستی هیچ دستاورد راهبردی را بدست نخواهد آورد.
سخنگوی وزارتخارجه افزود: پس از جنایات رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ضاحیه بیروت توسط بمب‌های اهدایی آمریکا برای ترور دبیرکل حزب الله، جمهوری اسلامی ایران اقدامات سیاسی و حقوقی خود را در دستور کار قرار داد. وزیر امور خارجه در نیویورک مواضع جمهوری اسلامی ایران را اعلام کردند. ما به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران بیانیه ایران را فوراً صادر کردیم. آقای عراقچی با حضور در نشست شورای امنیت ضمن محکوم کردن شدید این جنایت، مواضع کشورمان را اعلام کرد و خواستار اقدام‌فوری مجامع بین المللی و شورای امنیت در این‌باره شد.
کنعانی گفت: در ادامه پیگیری‌ها، سفیر ایران در سازمان ملل متحد طی ارسال نامه رسمی به دبیرکل سازمان ملل متحد مواضع ایران را در این باره رسماً اعلام کردند. ترور دبیر کل حزب الله ومستشار سپاه پاسداران از سوی رژیم صهیونیستی به عنوان یک تهدید علیه صلح و امنیت منطقه و خلاف حقوق بین الملل است و هشدار دادیم که تداوم این اقدامات می‌تواند دامنه درگیری‌ها را گسترش دهد. دبیر کل سازمان ملل باید درخواست‌ها را در اینباره با جدیت دنبال کند.
وی گفت: ایران در مشورت نزدیک با مقامات لبنان موضوعات را دنبال می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هیچیک از اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.
ادامه دارد…

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید