امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550236 |
تاریخ انتشار : 18 تیر 1403 - 13:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

مقام‌های کوبا از دفع یک «دسیسه تروریستی» برنامه‌ریزی شده در خاک ایالات متحده و دستگیر کردن مغز متفکر این دسیسه به همراه چند تن دیگر خبر دادند. به گزارش صلح خبر، وزارت کشور کوبا در بیانیه‌ای که در یک روزنامه دولتی منتشر کرد نوشت یک شهروند کوبایی که ساکن ایالات متحده بوده زمانی که از […]

مقام‌های کوبا از دفع یک «دسیسه تروریستی» برنامه‌ریزی شده در خاک ایالات متحده و دستگیر کردن مغز متفکر این دسیسه به همراه چند تن دیگر خبر دادند.

به گزارش صلح خبر، وزارت کشور کوبا در بیانیه‌ای که در یک روزنامه دولتی منتشر کرد نوشت یک شهروند کوبایی که ساکن ایالات متحده بوده زمانی که از راه دریا «به شکل غیرقانونی» وارد کوبا می‌شد توسط مقام‌های این کشور دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، مقام‌ها از این فرد چند قبضه سلاح گرم و مهمات را کشف و همچنین اعلام کردند او «در چارچوب یک برنامه جدید عضوگیری برای اجرای اقدامات خشونت آمیز در کشور ما برنامه داشته است».

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، وزارت کشور کوبا تصریح کرد این مظنون به عنوان یک مهاجر غیرقانونی در سال ۲۰۱۴ وارد خاک ایالات متحده آمریکا شده و چند متهم دیگر مرتبط با دسیسه او نیز در کوبا دستگیر شدند.

این بیانیه مشخص نکرد که تعداد دستگیر شدگان چند نفر هستند و زمان دستگیر شدنشان کی بوده است. این وزارتخانه بیان کرد برای دستگیر کردن آنها عملیاتی بر مبنای اطلاعاتی دریافتی در ماه دسامبر درباره «طرحی برای اقدامات خشونت‌آمیز در کشور» اجرا شده است.

در همان ماه کوبا فهرستی از چند فرد مظنون به تروریسم که خیلی از آنها ساکن خارج از این کشور – عمدتا ساکن ایالات متحده آمریکا- بوده‌اند را منتشر کرد.

در این لیست افرادی وجود داشتند که هاوانا آنها را متهم به دست داشتن در بمب‌گذاری‌های سال ۱۹۹۷ در چند هتل در پایتخت کوبا و سوءقصد به جان «فیدل کاسترو» رهبر سابق این کشور کرده است.

واشنگتن در ماه مه گذشته نام کوبا را از فهرستش برای کشورهایی که «همکاری کامل در زمینه مبارزه با تروریسم نمی‌کنند» حذف کرد اما همچنان این کشور را در فهرست ادعایی خود برای «کشورهای پشتیبانی تروریسم» نگه داشت.

ایالات متحده آمریکا از سال ۱۹۶۲ تا کنون چند موج از تحریم‌های خود را علیه کوبا اعمال کرده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید