امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550234 |
تاریخ انتشار : 18 تیر 1403 - 13:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سایت اهداف پروازی کرمانشاه را حدود دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق وعده پیمانکار، احداث این پروژه ظرف یک ماه آینده از سر گرفته می‌شود. آرش نیکبخت در گفت و گو با صلح خبر، در خصوص آخرین وضعیت احداث سایت اهداف پروازی […]

صلح خبر/کرمانشاه رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سایت اهداف پروازی کرمانشاه را حدود دو میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق وعده پیمانکار، احداث این پروژه ظرف یک ماه آینده از سر گرفته می‌شود.

آرش نیکبخت در گفت و گو با صلح خبر، در خصوص آخرین وضعیت احداث سایت اهداف پروازی کرمانشاه اظهار کرد: این پروژه از حدود ۱۲ سال پیش در دستورکار استان قرار گرفت، اما متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار اجرایی نمی‌شد. 

وی افزود: در نهایت حدود سه سال قبل اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه واقع در دهکده المپیک تامین و به پیمانکار واگذار شد، اما متاسفانه پس از اینکه پیمانکار اجرای پروژه را شروع کرد، پس از مدت کوتاهی آن را رها کرد و پروژه ناتمام ماند. 

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه تصریح کرد: طی یکی دو سال گذشته مدیرکل ورزش و جوانان استان پیگیری‌هایی را برای به سرانجام رساندن این پروژه داشت و حتی تمام تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی این سایت خریداری شد. 

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین رایزنی هایی که با پیمانکار پروژه داشته‌ایم، قول داده ظرف یک ماه آینده اجرای پروژه سایت اهداف پروازی را در دهکده المپیک از سر بگیرد. 

به گفته این مسئول، این پروژه حدود ۲۰ هکتار مساحت دارد و برای تکمیل آن به حدود دو میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است و در صورتی که به پایان برسد، علاوه بر کمک به توسعه قهرمانی و همگانی این رشته، می‌تواند در کاهش آمار شکار غیرمجاز در استان بسیار موثر باشد. 

وی با تاکید براینکه توسعه بخش همگانی رشته تیراندازی در استان مورد توجه قرار گرفته، عنوان کرد: به این منظور در حال توزیع ۱۵ قبضه سلاح فنری در سطح شهرستانها هستیم تا در بخش همگانی رشته تفنگ بادی این رشته توسعه پیدا کند. 

وی یادآورشد: سال گذشته طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین فدراسیون تیراندازی و شورای مبارزه با مواد مخدر کشور منعقد شد، تجهیزاتی به استان ارسال شد که طی آن توانستیم رشته تیراندازی را در سطح سه روستا در شهرستانهای اسلام آبادغرب، دالاهو و سنقر و کلیایی راه اندازی کنیم و در صورتی که امسال نیز تجهیزات ارسال شود، تیراندازی را در سطح تعداد دیگری از روستاهای استان راه اندازی خواهیم کرد. 

نیکبخت با بیان اینکه برای اولین رشته تیراندازی در سطح یکی از مساجد استان در حال راه‌اندازی است، عنوان کرد: با توجه به اینکه رشته تیراندازی از جمله رشته‌های مورد توجه در دین اسلام و مورد تاکید ائمه است، راه‌اندازی این رشته در برخی از مساجد استان که فضای کافی را در اختیار داشته باشند، در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به این منظور تجهیزات مورد نیاز تیراندازی را در اختیار مسجد النبی (ص) کرمانشاه قرار داده‌ایم تا بزودی و برای اولین بار این رشته در یکی از مساجد سطح استان راه‌اندازی شود. 

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه در ادامه به مشکل کمبود سلاح برای رشته تیراندازی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان، اعتبارات لازم برای خریداری یک قبضه سلاح تپانچه و یک قبضه سلاح تفنگ بادی حرفه‌ای تامین شده است.

وی تاکید کرد: حدود ۱۵ قبضه سلاح مستهلک هم از سال گذشته به فدراسیون ارسال شده تا پس از انجام تعمیرات و بروزسانی به استان برگشت داده شوند که خوشبختانه ظرف ۱۵ روز آینده تعمیرات آنها به پایان می‌رسد و می‌توانیم از این سلاح‌ها برای توسعه هر چه بیشتر این رشته در استان استفاده کنیم. 

به گفته این مسئول، در حال حاضر رشته تیراندازی در دو سالن یاری مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد و سالن شهید طهماسبی مجموعه ورزشی امام(ره) و باشگاه بعثت فعال است و بزودی یک باشگاه بخش خصوصی در این رشته در استان راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی به منظور پشتوانه سازی برای قهرمانان تیراندازی کرمانشاه خبرداد و گفت: محمدرسول عفتی، وحید گلخندان و لعیا محمدی از قهرمانان به نام استان در این رشته هستند که در تلاشیم برای آنها پشتوانه سازی انجام دهیم. 

نیکبخت افزود: در این راستا طی برنامه‌ریزی و نشست‌هایی که از ابتدای سال با اعضای هیات رئیسه و مربیان تیراندازی هیات داشته‌ایم، تعدادی از استعدادها و نخبه‌های این رشته در سطح استان شناسایی شده‌اند و در حال یادگیری آموزش‌های لازم هستند تا در مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور به عنوان نمایندگان استان در این مسابقات حضور پیدا کنند. 

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش می‌شود که این استعدادها به عنوان قهرمانان آینده رشته تیراندازی استان کرمانشاه پرورش پیدا کنند. 

رئیس هیات تیراندازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: طی سال گذشته حدود ۱۰۸۰ ورزشکار سازمان یافته در این رشته در سطح استان فعال بودند که پیش‌بینی می‌شود این آمار در سالجاری رشد خوبی داشته باشد. 

وی در ادامه به برگزاری مسابقات آزاد تیراندازی کشور اشاره کرد و گفت: در این مسابقات ورزشکاران کرمانشاهی عملکرد خوبی داشتند، بگونه‌ای که در بخش آقایان دو فینالیست و در بخش بانوان نیز یک فینالیست داشتیم و در رده سنی نوجوانان نیز یک مدال قهرمانی برای استان بدست آمد. 

نبکبخت گفت: کرمانشاه اواخر تیرماه میزبان مسابقات کشوری تیراندازی کارکنان شرکت نفت در دو رشته تفنگ و تپانچه بادی خواهد بود. 

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید