امروز: یکشنبه, ۷ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 22 محرم 1446 | 2024-07-28
کد خبر: 550214 |
تاریخ انتشار : 18 تیر 1403 - 10:24 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزیر دفاع جدید انگلیس در جریان سفر به اودسا، کمک‌های نظامی جدیدی را به اوکراین وعده داد و در عین حال تاکید کرد که ارسال کمک‌های از پیش تعیین‌شده را تسریع خواهد کرد. به گزارش صلح خبر، «جان هیلی» وزیر دفاع جدید انگلیس ۴۸ ساعت پس از آنکه به این مقام منصوب شد به اوکراین […]

وزیر دفاع جدید انگلیس در جریان سفر به اودسا، کمک‌های نظامی جدیدی را به اوکراین وعده داد و در عین حال تاکید کرد که ارسال کمک‌های از پیش تعیین‌شده را تسریع خواهد کرد.

به گزارش صلح خبر، «جان هیلی» وزیر دفاع جدید انگلیس ۴۸ ساعت پس از آنکه به این مقام منصوب شد به اوکراین سفر و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

تلویزیون اسکای نیوز گزارش کرد که جان هیلی علاوه بر دیدار با رئیس‌جمهور زلنسکی، با «رستم اومروف» همتای اوکراینی خود نیز دیدار کرده است.

لازم به ذکر است که حزب کارگر بریتانیا وعده ارسال تسلیحات جدیدی را به اوکراین داده است و در جریان این سفر جان هیلی نیز ضمن اشاره به این موضوع، ارسال مهمات، موشک‌ها و گلوله‌هایی به اوکراین را وعده داد.

حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه متحمل شکست سنگینی شد و پس از ۱۴ سال قدرت را به حزب کارگر واگذار کرد. براساس نتایج آرای انتخابات پارلمان انگلیس، حزب کارگر ۴۱۲ کرسی، حزب محافظه‌کار ۱۲۱ کرسی، حزب لیبرال دموکرات ۷۱ کرسی، حزب ملی اسکاتلند ۹ کرسی و بقیه احزاب هم ۳۵ کرسی را از آن خود کرده‌اند.

سفر وزیر دفاع جدید انگلیس به اوکراین با وعده‌های جدید نظامی
«رستم اومروف» و «جان هیلی»

جان هیلی هم‌چنین وعده داد تجهیزاتی را که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر سابق انگلیس در ماه آوریل وعده داده بود، طی ۱۰۰ روز نخست دولت جدید ارسال خواهد کرد و از جمله این موارد می‌توان به ۹۰ موشک بریمستون ضد زره، ۵۰ قایق نظامی کوچک برای پشتیبانی از عملیات‌های مربوط به رودخانه و ساحل، ۴۰ وسیله مربوط به مین‌زدایی و ۶۱ بولدوزر اشاره کرد.

وزیر دفاع انگلیس گفت: «شاید تغییری در دولت صورت گرفته باشد اما بریتانیا با اوکراین متحد است. به عنوان وزیر دفاع جدید، اطمینان حاصل خواهم کرد که ما کمک‌های بریتانیا را با استفاده از ارسال تجهیزات نظامی مهم به اوکراین تسریع خواهیم کرد. تعهد ما برای حمایت از این کشور و ایستادگی در برابر جنگ پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) قاطعانه است. دولت ما درخصوص تعهدات خودش در قبال تداوم ارسال کمک‌های نظامی ثابت‌قدم است.»

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید