پارسی وی:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اعتبارات مصوب مترو از محل صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی طی 4 سال گذشته هیچ گاه محقق نشد گفت: امید است اعتبارات مصوب مترو از محل صندوق توسعه ملی نیز در سال 92 محقق شود. سید جعفر تشکری هاشمی با بیان […]
پارسی وی:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اعتبارات مصوب مترو از محل صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی طی 4 سال گذشته هیچ گاه محقق نشد گفت: امید است اعتبارات مصوب مترو از محل صندوق توسعه ملی نیز در سال 92 محقق شود.
سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: اگر تمامی اعتبارات مصوب مترو طی سال های اخیر محقق میشد، شهر تهران اکنون بینیاز از توسعه جدید خطوط مترو بود و در واقع شبکه خطوط مترو تا امروز تکمیل شده بود.
وی افزود: در سال جاری مانند چند سال گذشته اعتبارات مورد نیاز مترو از محل صندوق توسعه ملی تمدید شده است و نمایندگان مجلس مجددا در مصوبات آورده اند که مترو می تواند از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کند که امید است در دولت یازدهم مسیر استفاده از این اعتبارات هموار شود.
معاون شهردار تهران اظهار داشت: از سال 88 تا سال 91 یعنی به مدت چهار سال مترو از اعتبارات مصوب و قانونی خود از محل صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی محروم ماند در حالی که اگر این اعتبارات محقق می شد با تکمیل شبکه خطوط مترو، امروز هم ترافیک کمتر و هم آلودگی هوا و آلودگی صوتی کمتری در شهر تهران داشتیم.
وی همچنین با بیان این که متاسفانه با افزایش نرخ ارز مشکلات جدیدی گریبانگیر مدیریت شهری در تمامی شهرهای کشور شده است گفت: ظاهرا دیگر چیزی به نام ارز مرجع در دولت وجود ندارد، حتی در گشایش ال سی های گذشته که پیش پرداختشان را داده بودیم و قاعدتا باید هزینه آنها با نرخ قبل محاسبه می شد، نرخ ارز مرجع محقق نشد.
تشکری هاشمی گفت: از زمانی که قیمت دلار در اتاق مبادلات از 900 تومان به 2500 تومان رسیده، هزینه های بخش حمل و نقل عمومی بیش از 3 برابر افزایش یافته و این مساله مشکلات عدیده ای را بر مدیریت شهری تحمیل کرده که امیدواریم دولت جدید توجه و اهتمام ویژه ای به حل مشکلات پیش روی حمل و نقل عمومی داشته باشد.