امروز: یکشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 17 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-20
کد خبر: 450666 |
تاریخ انتشار : 23 آذر 1400 - 12:53 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

جنبش حماس تاکید کرد، مقاومت همه جانبه با تمامی شیوه‌ها و اشکال آن و در راس آنها مقاومت مسلحانه، تنها راه گرفتن حقوقمان و آزادسازی سرزمین و مقدساتمان است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری “سما” فلسطین، جنبش حماس در سی و چهارمین سالگرد تشکیل خود با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: تمامی تلاش‌ها […]

جنبش حماس تاکید کرد، مقاومت همه جانبه با تمامی شیوه‌ها و اشکال آن و در راس آنها مقاومت مسلحانه، تنها راه گرفتن حقوقمان و آزادسازی سرزمین و مقدساتمان است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری “سما” فلسطین، جنبش حماس در سی و چهارمین سالگرد تشکیل خود با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: تمامی تلاش‌ها برای احیای روند مذاکرات با دشمن و برقراری صلح موردنظر تنها موجب ناامیدی و اهمال در مورد اصول مردم ما شده است.
حماس تاکید کرد: شهر قدس و مسجد الاقصی قلب تپنده فلسطین و عنوان مبارزه با دشمن هستند و ما هرگز نمی‌پذیریم به آنها آسیبی برسد، تمامی تلاش‌های اشغالگران برای شهرک‌سازی در قدس، یهودی‌سازی و تقسیم زمانی و مکانی قدس و بیرون کردن فلسطینی‌ها هرگز موجب نابودی ویژگی‌ها و تغییر واقعیت نخواهد شد و قدس تا ابد پایتخت فلسطین و مسجد الاقصی نیز یک موقعیت منحصراً اسلامی باقی خواهد ماند و محافظان آن با قدرت از آن حفاظت می‌کنند و پشت سر آنها نیز نیروهای شجاع مقاومت شمشیر خود را در برابر تمامی دشمنان بیرون می‌کشند.
این جنبش در ادامه تاکید کرد: ساماندهی دوباره به تشکیلات خودگردان فلسطین و آغاز مشارکتی واقعی بر اساس یک برنامه مبارزاتی یکپارچه میان تمامی گروه‌های مردم فلسطین در واقع سوپاپ اطمینانی برای حفاظت از طرح ملی فلسطین در برابر چالش‌ها و خطرات موجود و نیز تنها راه درست برای مقابله با طرح‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی اشغالگران و حملات رو به فزونی آنها است و ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که انتخابات فراگیر و همزمان یک نیاز ملی شدید و بهترین راه برای خروج از بحران سیاسی موجود است.
حماس در ادامه ضمن تقدیر از اسرای خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر تاکید کرد که آزادی و وفاداری به آنها در راس اولویت‌هایش است و از آنها که با شکم‌های خالی خود وارد نبرد با دشمن شده‌، تونل‌های آزادی حفر کرده و نیز با مقاومت و اراده خود زندانبان‌های صهیونیستی را شکست می‌دهند، حمایت می‌کند.
همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: محاصره ظالمانه و مستمر نوار غزه از بیش از ۱۵ سال قبل، وخامت بحران‌های معیشتی، اقتصادی و بهداشتی بیش از دو میلیون فلسطینی در کنار شیوع کرونا و تاخیر در بازسازی غزه پس از جنگ اخیر، نیازمند اقدامی فوری برای پایان دادن به مشکلات و لغو فوری این محاصره است.
حماس ضمن تقدیر از پناهجویان فلسطینی در داخل و خارج این کشور و نقش آنها در مقاومت در برابر اشغالگران و حفظ هویت ملی تاکید کرد: ما به حق بازگشت به عنوان حقی اساسی، فردی و جمعی که غیر قابل تغییر است، تاکید داریم و مخالف تمامی راه‌حل‌هایی هستیم که مساله پناهجویان و حق بازگشت در آنها لحاظ نشده است.
این جنبش با اشاره به اقدام پارلمان انگلیس در “تروریستی خواندن” جنبش حماس تاکید کرد: این اقدام اشتباه دیگری بود که به سلسله اشتباهات تاریخی انگلیس در حق فلسطینی‌ها از زمان قرارداد منحوس بالفور افزوده شد، این تصمیم در واقع استمرار جانبداری آشکار از رژیم اشغالگر و نژادپرست اسرائیل علیه مردمی است که تنها از حق و حقوق مشروع خود دفاع می‌کنند، این تصمیم ظالمانه در حق مردم و مقاومت فلسطین هرگز باعث نخواهد شد که ما از مبارزه مستمر خود در دفاع از سرزمین و مقدساتمان دست برداریم و از تمامی دولت‌های غربی و در رأس آنها انگلیس می‌خواهیم از سیاست جانبداری کورکورانه خود از اسرائیل و نقششان در ظلمی که در حق مردم ما می‌شود، دست بردارند.
در ادامه این بیانیه آمده است: عادی‌سازی برخی حاکمیت‌های عربی با دشمن اسرائیلی و امضای توافقنامه‌های مختلف در واقع جنایتی در حق مردم ما و امت اسلامی و نقض اتفاق نظر کشورهای عربی و اسلامی در مخالفت با عادی‌سازی با دشمن مشترک‌شان است و این اقدامات امکان نفوذ سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را که به امنیت ملی و ثبات این کشورها ضربه می‌زند، فراهم می‌کند، ما از تمامی کشورهایی که در این مسیر گام برداشته‌اند، می‌خواهیم که راه خود را اصلاح کنند.
حماس در پایان تصویب قطعنامه‌هایی فراگیر برای امت اسلامی را خواستار شد که وحدت، همبستگی و اتفاق نظر درمورد استراتژی بازگرداندن نقش محوری امت اسلامی در حمایت از مردم فلسطین و مبارزه مشروعشان و نیز مقابله با طرح‌ها و پروژه‌های ضد مساله فلسطین را تضمین کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید