امروز: پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 29 محرم 1447 | 2025-07-24
کد خبر: 444907 |
تاریخ انتشار : 03 آبان 1400 - 4:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هر روز به طور میانگین ۳۱ کلاس درس با زیربنای ۴۲۰۰ مترمربع در سطح کشور احداث، تجهیز و تحویل شده است گفت: میزان مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی از ۳۰ به ۱۹.۵ درصد رسیده و تا ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است. […]

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه هر روز به طور میانگین ۳۱ کلاس درس با زیربنای ۴۲۰۰ مترمربع در سطح کشور احداث، تجهیز و تحویل شده است گفت: میزان مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی از ۳۰ به ۱۹.۵ درصد رسیده و تا ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است.

مهراله رخشانی‌مهر در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه در چهارسال گذشته ۴۶ هزار کلاس درس در کشور ساخته شده است اظهار کرد:‌ درصد مدارس فرسوده که سال ها ۳۰ درصد بود اکنون به ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در زمینه اجرا و پیشبرد اهداف سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری، بیش از ۹۳۰۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی مشتمل بر ۴۶ هزار کلاس درس با زیربنای بیش از شش میلیون مترمربع، در چهارسال گذشته در سطح کشور ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته رخشانی‌مهر، با همدلی و تلاش‌های بی وقفه در سازمان نوسازی مدارس، ادارات کل نوسازی استان‌ها و کمک های خیرین هر روز به طور میانگین ۳۱ کلاس درس با زیربنای ۴۲۰۰ مترمربع در سطح کشور احداث، تجهیز و تحویل شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در ابتدای سال و تا پایان اردیبهشت در مرحله نخست آماده سازی فضاهای آموزشی برای سال تحصیلی جدید، ۲۶۸ فضای آموزشی در قالب ۱۲۹۵ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۱۸۰ هزار متر مربع با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه احداث فضاهای آموزشی و تا آغاز سال تحصیلی جدید در مهر ۱۴۰۰ نیز  نزدیک به ۱۰ هزار کلاس درس با زیربنای ۱.۵ میلیون مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۸۵۰۰ میلیارد تومان آماده و به بهره برداری رسید گفت: تا پایان سال مجموع کلاس‌های درس تحویلی به ۱۴ هزار و ۹۰۰ باب خواهد رسید.

رخشانی‌مهر افزود: تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر باعث کاهش ۱۰.۵ درصدی مدارس فرسوده کشور شده است. ساخت مدارس نوساز و جدید، احداث مجتمع‌های آموزشی حیات طیبه و مدارس بزرگ مقیاس و همچنین تخریب، بازسازی و یا مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی در سال‌های اخیر باعث شد تا میزان مدارس فرسوده کشور کاهش محسوسی داشته باشد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ و تعاملات صورت گرفته با دولت، مجلس و رویکرد کاهش و حذف مدارس فرسوده، میزان مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم‌سازی از ۳۰ به ۱۹.۵ درصد رسیده و تا ۱۰.۵ درصد کاهش داشته است اظهار کرد: اکنون ۸۰.۵ درصد از مدارس کشور دارای ایمنی و استحکام لازم بوده و فقط ۱۹.۵ درصد نیازمند بازسازی و یا مقاوم سازی‌اند.

وی افزود: با توجه به اعتباراتی که در ردیف‌های قانونی در اختیار سازمان نوسازی قرار می‌گیرد کار ساخت مدارس جدید، تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس فرسوده، استانداردسازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی مدارس، تامین تجهیزات مورد نیاز کلاس های درس، ساخت فضاهای ورزشی و پرورشی، احداث مجتمع‌های آموزشی مطابق اسناد بالادستی و بسیاری ماموریت های مرتبط با حوزه عمرانی به انجام می‌رسد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید