به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر ؛ کمک به رونق اقتصادی یا انحصارطلبی در بازار؟! به گزارش صلح خبر؛ مدتی است بعضی از ارگان ها و موسسات به دنبال رخنه و ثبیت جایگاه خود دربازار هستند.این موسسات با شعار حمایت از اقتصاد مقاومتی و کمک به راه اندازی بنگاه های خرد و کلان در واقع به دنبال […]
به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر ؛
کمک به رونق اقتصادی یا انحصارطلبی در بازار؟!
به گزارش صلح خبر؛ مدتی است بعضی از ارگان ها و موسسات به دنبال رخنه و ثبیت جایگاه خود دربازار هستند.این موسسات با شعار حمایت از اقتصاد مقاومتی و کمک به راه اندازی بنگاه های خرد و کلان در واقع به دنبال انحصارسازی بازار یک محصول هستند.
عموما شاهد آن هستیم که با توجه به پریشانی اوضاع اقتصادی در جامعه و فرصت طلبی برخی از سودجویان این اتفاق ممکن می گردد.
امروزه که کشور به جای تولید به سمت واردات سوق پیدا کرده، به جای ارائه راهکارهای اصولی و حرفه ای در اقتصاد و جذب سرمایه ی سرمایه گذاران، می بینیم که گاها موسساتی هستند که به طور مستقیم سرمایه گذاری کرده و بعد از مدتی سرمایه خود را واگذار می نمایند و تنها ردپای خود را در بازار به جای می گذارند.
این سیاست همواره به آن ها اجازه می دهد که برای ورود مجدد،مستقیم و قوی تر بتوانند بازار را هرچه بیش تر به سمت انحصاری سازی سوق دهند که امروزه کاملا مشهود می باشند.
با مطالعه اساسنامه این موسسات که عموما با بودجه های مردم پا به عرصه های اقتصادی نهاده اند، متوجه می شویم که ماموریت و رسالت اصلی اینها همین حمایت هاست.
یکی از مهم ترین پرسش های مطرح از این موسسات این است که سود سرمایه گذاری در طرح ها در چه محلی خرج می گردند؟
دیگر پرسش این است که آیا نمی شود مردم را سهام دار این موسسات نمود؟
و مهم تر از همه این که این مدل سرمایه گذاری انحصار طلبانه که آفات بسیاری نیز دارد تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا نماید؟
آیا بهتر نیست که با تسهیم بخشی از سود به طور مستقیم در بین مردم و همچنین سرمایه گذاری های بلند مدت و خروج سرمایه تدریجی و همچنین سرمایه گذاری در بخش های تولیدی و صنعتی، به رسالت خویش بهتر از قبل عمل شود؟
امید است با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین رعایت چهارچوب و اصول اقتصاد مقاومتی بتوان مشکلات معیشتی مردم را حل نمود.
نگارنده:محمدرضا زرین نصر