امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 556208 |
تاریخ انتشار : 07 مهر 1403 - 10:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک تأکید کرد که «واشنگتن باید از تهمت زدن به چین و اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های چینی در ارتباط با بحران اوکراین دست بردارد.» آن‌گونه که در بیانیه وزارت خارجه چین […]

به گزارش صلح خبر به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نیویورک تأکید کرد که «واشنگتن باید از تهمت زدن به چین و اعمال تحریم‌ها علیه شرکت‌های چینی در ارتباط با بحران اوکراین دست بردارد.»
آن‌گونه که در بیانیه وزارت خارجه چین آمده، وزیر خارچه چین همچنین در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود افزود: آمریکا باید از توهین و اتهام بی‌اساس علیه چین و اعمال تحریم‌های بی‌رویه دست بردارد.
وی همچنین به آمریکا درباره استفاده از مسئله اوکراین برای افزایش رویارویی‌ها هشدار داد.
وزیر خارجه چین در ادامه گفت: چین همیشه بر ترویج صلح و مذاکرات پافشاری می‌کند و خود نیز تلاش‌هایی را برای حل‌وفصل سیاسی (بحران اوکراین) انجام داده است.
وانگ یی با بیان اینکه آمریکا در قبال چین رویکرد ریاکارانه دارد گفت: آمریکا نمی‌تواند همیشه در نسبت با چین دورو باشد؛ از یک طرف به دنبال مهار و سرکب پکن هستید و از طرف دیگر از همکاری صحبت می‌کند.
مقامات ارشد چین بارها تأکید کردند که در جنگ اوکراین هیچ نقشی ندارند و به هیچکدام از طرف‌های جنگ کمک نمی‌کنند.
وزیر خارجه چین هفه گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت اوکراین تأکید کرد که چین بحران اوکراین را ایجاد نکرده و نقشی در آن ندارد و هر گونه تلاش برای مسئول‌دانستن پکن برای درگیری در اوکراین غیرمسئولانه است.
وی دراین‌باره گفت: چین مسئول ایجاد بحران اوکراین نیست و نقشی در آن ندارد.
وزیر خارجه چین در ادامه گفت: همچنین می‌خواهم به صراحت بگویم که در رابطه با بحران اوکراین، هرگونه اقدامی برای مسئول دانستن چین یا حمله یا لکه‌دار کردن چین غیرمسئولانه است و راه به جایی نمی‌برد.
انگ یی همچنین تاکید کرد که هیچ طرفی حق ندارد از بحران اوکراین به عنوان بهانه ای برای اعمال تحریم های غیرقانونی یکجانبه و ممانعت از فعالیت های تجاری عادی استفاده کند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید