امروز: دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 صفر 1446 | 2024-09-02
کد خبر: 554267 |
تاریخ انتشار : 12 شهریور 1403 - 11:24 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

«ولادیمیر پوتین» گفت سیاست ضدروسی تحت حمایت غرب که از قصد ترویج می‌شود، دلیل اصلی تراژدی کنونی در اوکراین است. به گزارش صلح خبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر به مغولستان، طی مصاحبه‌ای با روزنامه «اُنودور» این کشور بیان کرد: «دلیل اصلی وضعیت غم‌انگیز امروز اوکراین، سیاست عمدی ضدروسیه است که توسط غرب […]

«ولادیمیر پوتین» گفت سیاست ضدروسی تحت حمایت غرب که از قصد ترویج می‌شود، دلیل اصلی تراژدی کنونی در اوکراین است.

به گزارش صلح خبر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر به مغولستان، طی مصاحبه‌ای با روزنامه «اُنودور» این کشور بیان کرد: «دلیل اصلی وضعیت غم‌انگیز امروز اوکراین، سیاست عمدی ضدروسیه است که توسط غرب جمعی به رهبری ایالات متحده دنبال می‌شود.»

اوکراین عملا به یک ابزار چانه‌زنی تبدیل شده

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه این مصاحبه که متن آن در وب‌سایت کرملین نیز منتشر شده است، گفت: «دهه‌هاست که غرب به دنبال کنترل کامل بر اوکراین بوده و از سازمان‌های ملی‌گرا و ضدروسیه در آنجا حمایت مالی می‌کند. آنها دائما تلاش کردند تا اوکراین را متقاعد کنند که روسیه دشمن ابدی و تهدید اصلی موجودیت آن است. اوکراین عملا به یک ابزار چانه‌زنی تبدیل شده که غرب برای دستیابی به جاه‌طلبی‌های ژئوپلیتیکی خود از آن استفاده کرده است.»

وی افزود: «برای سالها، میلیون‌ها غیرنظامی در دونباس مجبور بودند از نسل‌کشی، گلوله‌باران و محاصره رژیم کی‌یف جان سالم به در ببرند. نفرت از هر چیزی که روسی است، رسما به ایدئولوژی اوکراین بدل شده است. استفاده از زبان روسی به طور فزاینده‌ای محدود شده و هم‌چنین ارتدوکس متعارف تحت آزار و اذیت قرار گرفته که اکنون مستقیما به نقطه ممنوعیت رسیده است.»

راشا تودی هفته گذشته به نقل از نماینده پارلمان اوکراین گزارش داد: «پارلمان اوکراین لایحه‌ای را تصویب کرده که به موجب آن کلیسای ارتدوکس اوکراین که دارای مشروعیت قانونی است، ممنوع می‌شود.»

پوتین در ادامه با اشاره به عملیات نظامی کشورش در اوکراین تصریح کرد: «نخبگان غربی به حمایت گسترده سیاسی، مالی و نظامی از رژیم کنونی کی‌یف ادامه می‌دهند و آن را سلاحی علیه روسیه می‌دانند. ما به خوبی از آن آگاه هستیم و برای دستیابی به تمام وظایف عملیات نظامی ویژه به‌منظور تضمین امنیت روسیه و شهروندانش به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

تحولات کنونی، ریشه‌های تاریخی دارد

پوتین با بیان اینکه عوامل داخلی و خارجی متعددی بر وضعیت اوکراین تاثیر می‌گذارد، گفت: «وضعیت فعلی اوکراین به طور قابل‌توجهی تحت تاثیر طیف وسیعی از عوامل خارجی و داخلی قرار گرفته و پیامدهای تصمیمات رهبران شوروی در مسائل ملی و سرزمینی نقش منفی در این زمینه ایفا کرده است. برای مثال، در سال ۱۹۵۴، نیکیتا خروشچف با دادن کریمه به اوکراین که بخشی از روسیه شوروی بود، هدیه‌ای سخاوتمندانه به اوکراین داد.»

او با اشاره به ایجاد کشور اوکراین افزود: «روند ایجاد خود اوکراین بلافاصله پس از انقلاب ۱۹۱۷ آغاز شد؛ زمانی که نهادهای شبه دولتی ناپایدار و کوتاه مدت بدون مرزهای مشخص در این سرزمین ظهور کردند. بعدا، مرزهای جمهوری‌های تشکیل‌دهنده اتحاد جماهیر شوروی بر اساس “ضرورت پرولتاریا” به‌طور تصادفی مشخص شد. بنابراین، دونباس صنعتی که عمدتا روس‌ها در آنجا ساکن بودند به اوکراین واگذار شد.»

رئیس‌جمهور روسیه مجددا به تصمیم رهبران شوروی اشاره کرد و گفت: «باید دانست که رهبران شوروی تحت واقعیت‌های ژئوپلیتیک زمان خود عمل می‌کردند و اصلا انتظار نداشتند که اتحاد جماهیر شوروی وجود نداشته باشد. بنابراین بدون شک، تحولات کنونی ریشه های تاریخی دارد.»

سانسور خبرنگاران روسی در غرب

ولادیمیر پوتین در ادامه اظهاراتش به مسئله فعالیت خبرنگاران روسی در غرب پرداخت و گفت: «تقریبا همه کشورهای غربی که روزنامه‌نگاران ما در آنجا فعال هستند، برایشان موانع ایجاد می‌کنند. آنها ضمن ممنوعیت کانال‌های تلویزیونی روسیه، رسانه‌ها و منابع آنلاین ما را مستقیما سانسور می‌کنند. قاعدتا چنین چیزی با اصول آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات در تضاد است.»

رئیس‌جمهور پوتین در این خصوص خاطر نشان کرد: بنابراین غرب که ادعا می‌کند الگوی آزادی است، با راه‌اندازی علنی یک کارزار قلدری علیه روزنامه‌نگاران روسی و برچسب زدن بی‌رویه به آنها به‌عنوان «مبلغان کرملین»، ترجیح داده است از حقایق ناخوشایند پنهان بماند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید