بررسی تعداد بازدید برنامههای سرگرمیمحور تلویزیون در سکوی پخش فیلم و سریال صداوسیما، نشان از برتری شبکه سه با تعریف شبکه جوان در این دست برنامهها دارد. به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر به نقل از ایسنا، یکی از مهمترین اقسام برنامههای تلویزیونی، برنامههای سرگرمکننده است که در قالبهای متنوع […]
بررسی تعداد بازدید برنامههای سرگرمیمحور تلویزیون در سکوی پخش فیلم و سریال صداوسیما، نشان از برتری شبکه سه با تعریف شبکه جوان در این دست برنامهها دارد.
به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر به نقل از ایسنا، یکی از مهمترین اقسام برنامههای تلویزیونی، برنامههای سرگرمکننده است که در قالبهای متنوع مسابقه، رئالیتیشو و گفتوگو تولید و پخش میشود. یکی از مأموریتهای شبکههای سیما نیز تولید و پخش برنامههای سرگرمیمحور است که خصوصا در شبکههای سه و نسیم سیما بنا به تعریفشان، در ساعات پربیننده عصر و شب در جدول پخش قرار میگیرند.
در شرایطی که مدتهاست آمار روتینی از نتایج نظرسنجیهای مرکز تحقیقات صداوسیما درباره درصد بیننده برنامههای سیما منتشرنشده، یکی از معدود راههای کمّی برای تشخیص میزان مخاطب برنامهها، آمار بازدید این عناوین در پلتفرم تلوبیون به عنوان آرشیو رسمی برنامههای سیماست. بر این اساس، پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار صلح خبر به نقل از ایسنا در این گزارش تعداد بازدید ۹ عنوان از مهمترین برنامههای سرگرمیمحور تلویزیونی در پلتفرم متعلق به صداوسیما را بررسی کرده است.
پربازدیدترین برنامه سرگرمیمحور تلویزیون در تلوبیون، برنامه شبانگاهی «عمارت» محصول گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که روی آنتن این شبکه میرود. این برنامه در ۱۰ قسمتی که در روزهای آبانماه در جدول پخش داشته، با جذب میانگین ۱۳ هزار و ۸۰۰ بازدید به ازای هر قسمت، موفقتر از همه رقبای روی آنتن عمل میکند.
رتبه دوم این فهرست نیز به برنامهای دیگر از گروه اجتماعی شبکه سه سیما اختصاص دارد. ۱۷ قسمت «چارپایه» که در آبانماه پخش شده، با ۸ هزار و ۵۸ بازدید به ازای هر قسمت، این برنامه را در رتبه دوم پربازدیدترین برنامههای سرگرمیمحور آبانماه تلویزیون در پلتفرم تلوبیون قرار میدهد. پخش این برنامه از نیمه مهرماه آغاز شده است.
«عمارت» و «چارپایه» تنها عناوین سرگرمکننده تلویزیوناند که از میانگین ۱۰ هزار بازدید در هر قسمت فراتر میروند.
در این زمینه بخوانید:
«چارپایه»؛ ملغمهای از «سرگیجه» و «جوکر» بدون فوت کوزهگری!
جزئیاتی از دورهمی پژمان بازغی و لیلا اوتادی در شبکه سه + ویدئو
بازگشت «بگو بخند» به تلویزیون
در رتبه سوم، فصل سوم از مسابقه استعدادیابی «بگو بخند» محصول شبکه نسیم قرار دارد که ۹ قسمت پخششده آن در آبان ماه به ازای هر قسمت، به طور میانگین ۴ هزار و ۲۰۰ بازدید دارد.
به فاصلهای اندک از «بگو بخند»، محصولی دیگر از شبکه نسیم دیده میشود. دیگر برنامه طنز این شبکه با عنوان «خوشنمک» نیز پس از پخش ۱۳ قسمت در آبان ماه، به میانگین ۴ هزار و ۱۵۰ بازدید به ازای هر قسمت رسیده که آن را به عنوان چهارمین برنامه سرگرمیمحور پربازدید شبکههای سیما در پلتفرم تلوبیون مطرح میکند. این برنامه با پخش این قسمتها به کار خود در فصل سوم پایان داد.
۱۰ قسمت از فصل ششم مسابقه باسابقه «کودک شو» که در آبانماه روی آنتن شبکه نسیم رفت، به ازای هر قسمت به طور میانگین حدود ۲ هزار بازدید در تلوبیون داشته که آن را در رده پنجم پربازدیدترین برنامههای سرگرمیمحور سیما در این پلتفرم قرار میدهد.
در این زمینه بیشتر بخوانید:
مجری خوش نمک: دوست دارم اجرایی بدون ریاکاری و صادقانه داشته باشم
این برنامه کپی «خندوانه» است؟/ تهیه کننده «خوش نمک» توضیح داد
«کودک شو» از کودکان نظرخواهی میکند
پس از این مسابقه، برنامه «معرکه» قرار دارد که تنها سه قسمت از آن در آبانماه از شبکه سه سیما پخش شده. این قسمتها به طور میانگین حدود ۸۳۶ بازدید داشتهاند.
رتبه هفتم این فهرست به برنامه «سرنخ» دیگر محصول شبکه نسیم اختصاص دارد که با پخش ۹ قسمت در آبانماه، به ازای هر قسمت به صورت میانگین ۵۱۵ بازدید دارد.
آمار تلوبیون برای رئالیتیشوی «کارخنده» محصول گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما، به طور میانگین حدود ۴۶۰ بازدید را به ازای هر قسمت نشان میدهد که در سه قسمت پخششده این برنامه در آبانماه رقم خورده است.
آخرین برنامههای سرگرمی محور سیما از حیث میزان بازدید در تلوبیون، مجموعه نیمهنمایشی «طنزیم» است که از نیمه مهرماه به جدول پخش عصرگاهی شبکه نسیم رسید. این برنامه در ۱۶ قسمتی که آبانماه روی آنتن این شبکه داشته، به طور میانگین به ازای هر قسمت ۱۹۷ بازدید دارد.
انتهای پیام