امروز: یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 26 ربيع أول 1446 | 2024-09-29
کد خبر: 457935 |
تاریخ انتشار : 22 بهمن 1400 - 9:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نخست‌وزیر لیبی در سخنانی تعیین جانشین برای وی توسط پارلمان این کشور را نقض آشکار صلاحیت‌های شورای حاکمیتی لیبی خواند. در همین حال، نخست‌وزیر مکلف نیز خواستار تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به خود شد. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه العربی الجدید، عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی در اولین واکنش به تعیین جانشین برای خود توسط […]

نخست‌وزیر لیبی در سخنانی تعیین جانشین برای وی توسط پارلمان این کشور را نقض آشکار صلاحیت‌های شورای حاکمیتی لیبی خواند. در همین حال، نخست‌وزیر مکلف نیز خواستار تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به خود شد.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه العربی الجدید، عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی در اولین واکنش به تعیین جانشین برای خود توسط پارلمان اظهار کرد که این اقدام تلاشی دیگر از سوی حامیان خلیفه حفتر، رئیس نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی”  برای ورود به طرابلس با زور است.
وی گفت: طبق نقشه راه ژنو، تعین نخست‌وزیر و تغییر دولت ازجمله صلاحیت‌های شورای ریاستی است و این اقدام پارلمان نقض آشکار صلاحیت‌های این شورا است.
الدبیبه در ادامه تأیید کرد که طبق چارچوب زمانی تعیین شده در نقشه راه مصوب مجمع گفت‌وگو در تونس، کار خود را ادامه می‌دهد.
الدبیبه در ادامه بر آمادگی خود برای تحویل قدرت به طرف و یا فرد منتخب ملت لیبی تاکید کرد.
وی ادامه داد: عقیله صالح، رئیس پارلمان از زمان شکست لیستش در انتخابات مجمع ژنو با من مشکل دارد و شکست را نپذیرفت و نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم هست و در انتخابات با من رقابت می‌کند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش در واکنش به تلاش ناکام برای ترورخود نیز گفت: این یک عملیات برنامه ریزی شده دو مرد اجیر شده قصد ترور من را داشته و به آنها گفته شده است که این عملیات را انجام دهید و سریع از مکان دور شوید.
در همین حال، منابع از ورود فتحی پاشاغا، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت توسط پارلمان به طرابلس خبر دادند.
پاشاغا در سخنانی پس از ورود به فرودگاه “امعیتیقیه” طرابلس خواستار تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به خود شد.
وی گفت: من اطمینان دارم که نخست‌وزیر دولت وحدت ملی به اصول دموکراسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت پایبند خواهد بود.
پاشاغا ادامه داد: دولت آینده برای همه خواهد بود و ما بدون استثنا دست به سوی همه دراز می‌کنیم و همیشه با پارلمان همکاری خواهیم کرد و صفحه ملی جدیدی را بر اساس صلح باز خواهیم کرد که در آن نه جایی برای نفرت وجود خواهد داشت و نه جایی برای انتقام یا بی‌عدالتی.
فتحی پاشاغا، وزیر کشور پیشین لیبی پس از انصراف خالد عامر بشیر البیباص، رقیب خود تنها کاندیدای نخست‌وزیری این کشور بود که پنج‌شنبه با اجماع آرای نمایندگان پارلمان مکلف به تشکیل دولت شد.
س از آنکه انتخابات ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ لیبی برگزار نشده و به تعویق افتاد، این کشور دچار یک بحران سیاسی شد، طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دائما از مقامات لیبیایی می‌خواهند به نقشه‌راه سازمان ملل پایبند بوده و در اسراع وقت انتخابات را برگزار کنند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید