امروز: یکشنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 2 صفر 1447 | 2025-07-27
کد خبر: 39990 |
تاریخ انتشار : 15 آذر 1394 - 16:26 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

فناوری اطلاعات > ارتباطات – مهر نوشت: معاون شرکت مخابرات ایران ارائه مجوز خدمات ارتباطات باندپهن ثابت (FCP ) که قرار است شرکتهایی شبه مخابراتی برای خدمات ارتباطی باشند را باعث وسیع تر شدن بازار رقابتی مخابرات در کشور عنوان کرد. پروانه فعالیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور پس از گذشت ۱۰ سال به […]

فناوری اطلاعات > ارتباطات – مهر نوشت: معاون شرکت مخابرات ایران ارائه مجوز خدمات ارتباطات باندپهن ثابت (FCP ) که قرار است شرکتهایی شبه مخابراتی برای خدمات ارتباطی باشند را باعث وسیع تر شدن بازار رقابتی مخابرات در کشور عنوان کرد.

پروانه فعالیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت در کشور پس از گذشت ۱۰ سال به پایان رسید و براین اساس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قوانین جدیدی را تحت عنوان پروانه های فعالیت در حوزه اینترنت موسوم به خدمات ارتباطات باندپهن ثابت – FCP – مصوب کرد. براساس این قوانین به ۷ شرکت حوزه ارتباطات، پروانه فعالیت خدمات FCP اعطا شد که این شرکتها می توانند مانند شرکت مخابرات ایران، شبکه مخابراتی ایجاد کرده و بدون محدودیت تمامی سرویس های مرتبط با ارتباطات ثابت باندپهن را ارائه دهند.

صدور پروانه های جدید خدمات مخابراتی و اینترنتی با هدف رفع انحصار بازار شرکت مخابرات ایران، توسعه خدمات ارتباطی در شهرهای کوچک و خارج از مراکز استانها و در نهایت توسعه متوازن ارتباطات در کشور انجام شده است.

علی ملک جعفریان معاون شرکت مخابرات ایران، ارائه مجوز خدمات ارتباطی ثابت (FCP) را که شرکتهایی شبه مخابراتی برای خدمات ارتباطی ثابت قلمداد می شوند برای شرکت مخابرات ایران، فرصتی در بکارگیری فناوری های نوین و ارائه خدمات متنوع به مشتریان عنوان کرد و گفت: وجود این شرکت ها، فضای رقابت را وسیعتر می کند.

وی هدف راهبردی شرکت مخابرات ایران را ارتقا و حفظ و پایداری اعتماد مشترکان عنوان کرد و افزود: هدف راهبردی مخابرات، بکارگیری فناوری های نوین و ارائه خدمات متنوع، با کیفیت و پاسخگویی سریع، برای حفظ و افزایش رضایتمندی مشتریان است.

معاون راهبرد و توسعه کسب وکار شرکت مخابرات ایران از بومی سازی خدمات این شرکت به عنوان یکی دیگر از برنامه های مخابرات نام برد و ادامه داد: شرکت مخابرات ایران با رصد فناوری های جهانی و نیز نیازسنجی خدمات، درصدد بومی سازی این سرویس ها است.

ملک جعفریان با اشاره به ظرفیت بالای استفاده از فناوری اطلاعات در کشور، افزود: با جایگاهی که امروزه، کسب و کار در ایران پیدا کرده و اشتیاقی که در بکارگیری سطوح پیشرفته فناوری اطلاعات در مردم دیده می شود، شرکت مخابرات ایران می تواند با استفاده از شبکه های گسترده که در حوزه های ثابت، سیار و دیتا در اختیار دارد، سهم بزرگی از بازار را در یک فضای رقابتی با اپراتورهای جدید مخابراتی، در اختیار بگیرد.

وی ایجاد همگرایی بین ارتباطات سیار و ثابت (FMC) را از دیگر برنامه های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: باید امکانی فراهم شود که مشترکان مخابرات، تمام نیازهای حوزه ثابت، سیار و دیتای خود را در یک مجموعه و تنها با یک تماس، دریافت کنند. در همین راستا، شرکت مخابرات ایران در یک برنامه پنج ساله، همگرایی را به طور کامل پیاده سازی خواهد کرد.

ملک جعفریان با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری مخابرات پس از خصوصی سازی قابل توجه بوده است، گفت: با تمام مشکلاتی که تاکنون برای شرکت مخابرات ایران پیش آمد، پس از زمان خصوصی سازی، در حوزه های ثابت و سیار، حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

5656

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!