امروز: جمعه, ۲ آذر ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 21 جماد أول 1446 | 2024-11-22
کد خبر: 99740 |
تاریخ انتشار : 06 شهریور 1395 - 12:27 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

گروه اقتصاد و صنعت؛ هوش تجاري در قالب پردازش تحليلي برخط به تحليل داده‌هاي تجاري و ایجاد بستری مناسب جهت اتخاذ تصميمات دقيق و هوشمند مي‌پردازد. هوش تجاري نه به عنوان يک محصول و نه به عنوان يک سيستم، بلکه به عنوان يک معماري و رويکردي جديد مورد نظر است که البته شامل مجموعه اي […]

گروه اقتصاد و صنعت؛

هوش تجاري در قالب پردازش تحليلي برخط به تحليل داده‌هاي تجاري و ایجاد بستری مناسب جهت اتخاذ تصميمات دقيق و هوشمند مي‌پردازد. هوش تجاري نه به عنوان يک محصول و نه به عنوان يک سيستم، بلکه به عنوان يک معماري و رويکردي جديد مورد نظر است که البته شامل مجموعه اي از برنامه‌هاي کاربردي و تحليلي است .

به عبارت ساده واژه هوش کسب وکار(هوش تجاری) به کلیه روش های رایانه ای و فرایند هایی که داده ها را به اطلاعات و سپس به دانش تبدیل می کنند اشاره می نماید .
واضح است که سازمان های موفق تنها بر روی سرعت و راه های انتقال اطلاعات و یا حجم اطلاعاتی که می توانند پردازش کنند تمرکز نمی کنند، بلکه بیشتر بر روی حفظ ارزش اطلاعات در طول زنجیره ارزش اطلاعات تاکید دارند .

ادعا می شود که فرایند ها، فناوری ها، ابزار ها، نرم افزار های کاربردی، داده ها، پایگاه های داده، نرم افزار داشبورد و داشبورد های مدیریتی وکارت های امتیازی ، نقش توانمند ساز را در هوش تجاری دارند. با این وجود، این ها ابزار هایی در خدمت مفهوم هوش تجاری هستند و به خودی خود هوش تجاری به شمار نمی روند .

هوش تجاری به عنوان مرجع اطلاعات با کیفیت در مخازن داده ایِ خوب طراحی شده و هماهنگ با ابزار های نرم افزاری، مناسب کسب و کار می باشند به طوری که برای کارکنان دانشی سازمان ها دسترسی به موقع، تحلیل موثر و درک صحیح از اطلاعات درست و دقیق را به ارمغان آورده وبدین طریق مدیران را قادر می سازد اقدامات درستی را برای اتخاذ تصمیمات کاملاً صحیح و موثر انجام دهند .

لزوم حرکت شرکتها و سازمان ها به سمت پیاده سازی هوش تجاری در فضای رقابتی و پیچیده کسب و کار امروزی بر هیچ مدیری پوشیده نیست .

راهکارهای هوش تجاری مدیران سازمانها را قادر می‌سازد تا با استفاده از شاخص های کلیدی عملکرد و نمایش مقادیر این شاخص ها در داشبورد های مدیریتی و همچنین استخراج گزارش های تحلیلی و تصمیم ساز از بین داده های موجود در بانک های اطلاعاتی نرم افزار های اجرایی شده ، از وضعیت سازمان در جنبه های مورد نظر آگاهی یافته، فرصت‌ها و تهدید های کسب‌وکار را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنند . این راهکارها با انجام فرایند جمع آوری، یکپارچه سازی و پایش اطلاعات بانک های اطلاعاتی نرم افزار های عملیاتی و انتقال آن به انباره داده بستر لازم جهت تصمیم گیری سریع ، دقیق و کاملاٌ صحیح مدیران را فراهم می آورد .
22535

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید