امروز: چهارشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 20 ذو الحجة 1445 | 2024-06-26
کد خبر: 494111 |
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1401 - 15:05 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: همین که در مسیر عدالت قرار داریم، از برکت انقلاب است. سردار بهمن ریحانی، امروز(20 بهمن) در آیین اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی 2 سازمان بسیج حقوقدانان کشور به میزبانی کرمانشاه، هدف از برپایی این رزمایش را جهاد حقوقی در راستای عدالت گستری برشمرد و افزود: شاید […]

صلح خبر/کرمانشاه فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: همین که در مسیر عدالت قرار داریم، از برکت انقلاب است.

سردار بهمن ریحانی، امروز(20 بهمن) در آیین اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی 2 سازمان بسیج حقوقدانان کشور به میزبانی کرمانشاه، هدف از برپایی این رزمایش را جهاد حقوقی در راستای عدالت گستری برشمرد و افزود: شاید در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته‌ایم عدالت را به معنای واقعی اجرا کنیم، اما همین که در مسیر عدالت قرار داریم، از برکت انقلاب بوده و ارزشمند است.
وی با اشاره به پای کار بودن حقوقدانان بسیجی استان در حوزه آموزش همگانی حقوق در مساجد، گفت: اگر مردم با حقوق خود آشنا باشند، مشکلات کمتری خواهیم داشت و آمار پرونده‌های دستگاه قضایی کاهش پیدا خواهد کرد.
فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: هرچه بتوانیم با روشنگری در مورد مسائل حقوقی، صلح و سازش را جایگزین پرونده سازی و قصاص کنیم، فضای آرامتری بر جامعه حاکم خواهد شد.
وی در ادامه با قدردانی از دستگاه قضایی استان برای ورود خوب در زمینه صلح و سازش، گفت: امنیت پایداری که با تلاش‌ دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها بر استان حاکم است، مثال زدنی است.
ورودی بالای پرونده‌ها ابرمشکل قوه قضاییه است
پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی برای مردمی کردن دستگاه قضا برای کاهش مراجعات مردمی، گفت: تلاش می کنیم با بیشتر کردن ارتباط مردم با مسئولین قضایی و آموزش همگانی حقوق، آمار پرونده‌های دستگاه قضایی را کاهش دهیم.
 وی اشاره ای هم به ساماندهی بیش از پنج هزار مشاور املاک استان داشت و افزود: در تلاشیم تا با آموزش این مشاوران املاک روند انعقاد قراردادها را به سمتی ببریم که با تنظیم قراردادهای بدون ابهام، اختلافات بین مردم را کاهش دهیم.
 وی از ورودی بالای پرونده‌ها به دستگاه قضایی به عنوان ابرمشکل قوه قضاییه یاد کرد و افزود: باید بجای مدیریت پرونده‌ها به سمتی پیش برویم که اختلافات بین مردم را مدیریت کرده و آمار پرونده‌های دستگاه قضایی را کاهش دهیم، چون هر اختلافی بین مردم برای دستگاه قضایی هزینه بردار است.
اعلام آمادگی سازمان بسیج حقوقدانان کرمانشاه برای خدمات‌رسانی حقوقی
رسول بهرامی پور رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه نیز در این نشست، با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی ۲ سازمان بسیج حقوقدانان در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در دهه فجر، گفت: در جریان برگزاری این رزمایش با حضور حقوقدانان بسیجی استان 23 نشست روشنگرانه با موضوع جهاد تبیین در شهرستانهای استان کرمانشاه برگزار شد.
آموزش همگانی حقوقی حقوقدانان بسیجی در 52 مسجد، اعزام هشت گروه جهادی به زندانها برای ارائه خدمات رایگان حقوقی به زندانیان، آزادسازی 44 زندانی و… از دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه در رزمایش جهادگران فاطمی 2 بود که بهرامی پور از آنها یاد کرد.
وی در ادامه برای حضور سازمان بسیج حقوقدانان استان در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مردم در هر دستگاهی که نیاز باشد، اعلام آمادگی کرد. 
آیین اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی ۲ سازمان بسیج حقوقدانان کشور که از ۱۴ بهمن شروع شده و تا فردا(۲۱ بهمن) ادامه دارد، با حضور ویدئوکنفرانسی معاون دادستان کشور در کرمانشاه برگزار شد.
مراسم افتتاحیه این رزمایش هفته گذشته در گیلان، برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز امروز(۲۰ بهمن) با حضور ویدئوکنفرانسی تمامی استانها به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.
در جریان برگزاری این رزمایش که به مناسبت ایام الله دهه فجر به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا شد، ۷۸۶ گروه جهادی با حضور شش هزار حقوق دان در سراسر کشور در جهت ارتقای سواد حقوقی جامعه پای کار بودند که آموزش همگانی مسائل حقوقی در مساجد، ارائه خدمات مشاوره رایگان حقوقی به زندانیان با حضور حقوقدانان در زندانها و… از جمله  خدمات جهادگران در این رزمایش بود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید