امروز: یکشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 17 ذو الحجة 1445 | 2024-06-23
کد خبر: 209703 |
تاریخ انتشار : 14 آذر 1396 - 12:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه همفکری رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره آینده تکفیری‌هایی همچون داعش ادامه دارد، گفت: لیبی، ترکیه وافغانستان از نقاط خطر در آینده هستند. ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار صلح […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه همفکری رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره آینده تکفیری‌هایی همچون داعش ادامه دارد، گفت: لیبی، ترکیه وافغانستان از نقاط خطر در آینده هستند.

ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار صلح خبر، درباره نقاط تهدید آینده داعش پس از پایان سلطه نظامی آنها در عراق و سوریه اظهار داشت:  واقعیت این است که ریشه تفکرات تروریست هایی همچون داعش باقی است و  این ریشه را باید در سده های گذشته و حتی در قرون اولیه اسلامی و در دوران خوارج جستجو کرد.

وی با بیان اینکه این تفکرات انحرافی در دوران قاجار نیز با توطئه های دشمنان و در قالب تفکرات وهابیت و بهائیت در ایران و عربستان پر و بال گرفته، افزود: در ادامه این حرکت توطئه آمیز و در دودهه اخیر گروهک هایی نظیر طالبان، القاعده و داعش ایجاد شدند.

نانواکناری تصریح کرد: توطئه گروهک های تکفیری و تروریستی از قبیل داعش توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی شکل گرفت و همچنان نیز دنبال خواهد شد؛ هر چند که در عرصه میدانی و در مناطقی مانند عراق و سوریه این توطئه از لحاظ نظامی پایان یافته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه پشتیبانان داعش بعد از این هم بیکار نخواهند نشست، یادآور شد: شاید غائله آفرینی های عربستان سعودی به نحوی قابل کنترل باشد، اما همفکری رژیم صهیونیستی و آمریکا درباره این قبیل گروهک های تکفیری و آینده آنها قطعاً ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بدعت هایی مانند داعش حتماً دوباره جوانه خواهند زد، اظهار داشت: ممکن است این قبیل گروهک ها، نه به نام داعش بلکه به عنوان دیگری ایجاد شوند و با ترفندهای جدیدتر حرکت خواهند کرد.

نانواکناری تأکید کرد: در هر صورت خط مقدم اهداف آنها جمهوری اسلامی ایران است و در مرحله بعد هر نقطه ای در منطقه و جهان که متأثر از تفکر جهادی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی باشد، هدف توطئه پشتیبانان داعش خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر لزوم هوشیاری جمهوری اسلامی و ملت های منطقه در برابر خطرات آینده تکفیری ها و حامیان آنها گفت: لبنان، سوریه، عراق و یمن قطعاً باز هم در معرض تیر و ترکش های این تفکر خواهند بود و باید حتماً مجهز شوند.

وی افزود: لیبی، ترکیه و افغانستان نیز از دیگر مناطقی هستند که این قبیل گروهک ها می توانند مجدداً در این مناطق توطئه کنند که هوشیاری همگان را می طلبد.

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید