امروز: یکشنبه, ۸ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 26 ربيع أول 1446 | 2024-09-29
کد خبر: 451124 |
تاریخ انتشار : 27 آذر 1400 - 10:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: از شاخص ها و اهداف مدل تعالی ، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، رضایتمندی مردم، توسعه فرهنگ صلح وسازش و ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف است . حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امروز شنبه در جلسه اجرای مدل تعالی در حوزه شوراهای حل اختلاف استان کردستان، مدل […]

صلح خبر/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: از شاخص ها و اهداف مدل تعالی ، کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری، رضایتمندی مردم، توسعه فرهنگ صلح وسازش و ارتقای جایگاه شوراهای حل اختلاف است .

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امروز شنبه در جلسه اجرای مدل تعالی در حوزه شوراهای حل اختلاف استان کردستان، مدل تعالی را روشی نظام مند جهت سنجش و بهبود عملکرد، افزایش کارایی و اثربخشی برنامه‌ها و نیز شناسایی و تعیین شورای حل اختلاف برتر در سطح کشور توصیف و اظهار کرد: کارکنان شوراهای حل اختلاف استان کردستان باید به این مدل اشراف کامل داشته و به بهترین شکل در حوزه های قضایی اجرایی شود.
وی بر استفاده از ظرفیت داوری و میانجی گری در بحث مدل تعالی تاکید کرد و افزود: علاوه بر مطالعه گسترده نحوه اجرای صحیح مدل تعالی باید پس از شناسایی راهکارهای مناسب، در این امر از ظرفیت داوری و میانجی گری استفاده و کارگروهی متناسب با برنامه‌ها و فعالیت‌های آن تشکیل و راه اندازی شود.  
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: اجرای معیارها و شاخص های  مدل تعالی  برای کلیه روسای حوزه های قضایی و دادستان های تابعه لازم الاجرا می باشد و باید اهتمام لازم را جهت اجرای آن داشته باشند.
در ادامه این جلسه بهادر اسدی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با بیان اینکه مدل تعالی دارای ۱۰ معیار اصلی و ۴۸ زیر معیار و همچنین ۲۳۲ شاخص اثر بخش می باشد، عنوان کرد: به محض ابلاغ مدل تعالی و دستورالعمل های مربوطه به معاونت توسعه حل اختلاف، برنامه ها، تکالیف و اقدامات اجرایی لازم توسط کارشناسان این معاونت در سال ۱۴۰۰ برای کلیه ی حوزه های قضایی استان تدوین و به آنان ابلاغ شده است و در روزهای آتی عملکرد هریک از واحدهای قضایی و همکاران مورد ارزیابی و گزارش آن به رئیس کل دادگستری و مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه اعلام خواهد شد.
در پایان جلسه، حجت الاسلام حسینی دستور تدوین و صدور شیوه نامه ای مبنی بر مدیریت و نظارت بر ارجاع پرونده های حقوقی و کیفری به شوراهای حل اختلاف را به تمامی حوزه های قضایی استان کردستان صادر کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید