امروز: یکشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 21 ذو القعدة 1446 | 2025-05-18
کد خبر: 207891 |
تاریخ انتشار : 04 آذر 1396 - 16:06 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر یک کارشناس محیط زیست گفت: جشنواره‌ سپیدار می تواند نویسندگان و تصویرگران مجرب و دغدغه مند و آگاه به محیط زیست را تربیت کند. به گزارش خبرنگار صلح خبر عطیه تک تهرانی گفت: تمرکز جشنواره‌ی  سپیدار بر کودکان و نوجوانان است. ما اگر بخواهیم در آینده تصویر گران و […]

به گزارش مجله فرهنگی صلح خبر

یک کارشناس محیط زیست گفت: جشنواره‌ سپیدار می تواند نویسندگان و تصویرگران مجرب و دغدغه مند و آگاه به محیط زیست را تربیت کند.

به گزارش خبرنگار صلح خبر عطیه تک تهرانی گفت: تمرکز جشنواره‌ی  سپیدار بر کودکان و نوجوانان است. ما اگر بخواهیم در آینده تصویر گران و نویسنده های مجربی در زمینه محیط زیست داشته باشیم لازم است تا از همین الان بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کنیم.   اگر این مخاطبان  از کودکی دغدغه های محیط زیستی نداشته باشند، صددرصد در آینده هم آثار آنها نمی تواند تاثیری بر آیندگانشان بگذارد. بگذارید واضح تر بگویم؛ اینکه ما بخواهیم به نویسنده و تصویرگری که قصد دارد اثر زیست محیطی تولید کند بگوییم که مثلا در ایران کرگدن نداریم اصلا امر خوشایند نیست!

وی در پاسخ به این سوال که تولید آثار فرهنگی – هنری چه تاثیراتی بر آموزش حوزه محیط زیست دارد؛ گفت: علم محیط زیست در کشور ما همواره مهجور مانده است. چرا؟ به دلیل اینکه هیچ حوزه ای به درستی به کمک ترویج این علم در بین عوام نیامده است و همواره ما بین متخصصین این رشته باقی مانده است. در این میان تولید آثار فرهنگی- هنری از همه بیشتر می تواند به کمک محیط زیست بیاید و دغدغه لازم را در مردم ایجاد کند. این آثار می توانند نحوه ارائه علم محیط زیست و معضلات آن‌را به مردم علی الخصوص کودکان، دلنشین و قابل درک و فهم کنند.

تک تهرانی بر تولید محتوای ادبی برای کودکان تاکید کرد و ادامه داد : ما در ایران و در زمینه نشر آثار ادبی در حوزه محیط زیست بسیار فقیر هستیم. ولی انتشارات فنی ایران طی این سال ها  توانسته کمی از این خلا بکاهد.

این کارشناس ارشد مهندسی منابع طبیعی گفت: تولید کتاب های آموزشی مطابق با علم روز و با طراحی ها و محتواهای جذاب بسیار کمک کننده است که در دیگر کشورها از آن بهره می برند. در این میان آموزش نیازمند همکاری دیگر دستگاه ها نیز هست. فکر می‌کنم دو سازمان آموزش و پرورش و سازمان حفاظت از محیط زیست مهمترین دستگاه ها در ایران باشندکه بتوانند قدم های دیگری در این راه بردارند؛ مخصوصا آموزش و پرورش. لازم است  که محتواهای تولید شده در حوزه محیط زیست به مدرسه‌ها راه پیدا کند  و دانش آموزان بیشتر درگیر مسائل و اهمیت محیط زیست شوند. 

منبع : Mehrnews

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید