امروز: شنبه, ۹ تیر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 23 ذو الحجة 1445 | 2024-06-29
کد خبر: 450448 |
تاریخ انتشار : 21 آذر 1400 - 14:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در قانون تدابیر زیادی برای ایجاد صلح در زمان تقسیم ارث و میراث اندیشیده شده است. به گزارش صلح خبر بنابر اعلام لایحه، اگر در شرایط تقسیم ارث قرار گرفته اید به جای تحمل دغدغه ها و ناآگاهی از قوانین بهتر است با یک وکیل ارث و میراث در گروه وکلای عدالت نویسان مشورت کنید. […]

در قانون تدابیر زیادی برای ایجاد صلح در زمان تقسیم ارث و میراث اندیشیده شده است.

به گزارش صلح خبر بنابر اعلام لایحه، اگر در شرایط تقسیم ارث قرار گرفته اید به جای تحمل دغدغه ها و ناآگاهی از قوانین بهتر است با یک وکیل ارث و میراث در گروه وکلای عدالت نویسان مشورت کنید. با وکیل می توانید پیچیدگی های این اعمال را کم کنید و کلا رسیدگی به پرونده را به وکیل بسپارید.
ارث و میراث یکی از موضوعات پیچیده ای است که بعد از فوت یک نفر مطرح می شود. اگر متوفی مالی از خود به جای گذاشته باشد ورثه دست به تقسیم اموال می زنند. بیشتر افراد قبل از مرگ وصیت نامه خود را تنظیم می کنند و تمام اموال خود را بین ورثه ها تقسیم می کنند اما خوب برخی از افراد هم هستند که اصلا به فکر چنین موضوعی نیستند و همین عدم تقسیم اموال باعث می شود که در برخی موارد کشمکش هایی در رابطه با تقسیم اموال پیش بیاد اختلافات در این باره روز به روز بیشتر شود.
اهمیت اخذ وکیل ارث و میراث
وکیل برای ارث و میراث در گروه وکلای عدالت نویسان صرفا برای افرادی که ورثه هستند به کار گرفته نمی شود. شما می تواند هر زمان که بخواهید برای تقسیم اموال خود به یک وکیل مراجعه کنید و مشاوره های لازم را برای بهتر انجام دادن این عمل دریافت کنید. از آنجا که همه ی افراد قبل از مرگ مختار هستند که ثلث اموال خود را به هر شخصی واگذار کنند و محدودیتی در واگذاری به ورثه و یا سایر افراد وجود ندارد. در ارث و میراث موضوعات زیادی مطرح می شوند از دسته بندی اموال گرفته تا دسته بندی ورثه موضوعات مهمی هستند که حتما باید به صورت دقیق طبقه بندی شوند.  بیشتر افراد با شنیدن ارث و میراث فقط به جنبه های مادی این کار توجه می کنند اما ارث علاوه بر وجهه مادی دارای وجه معنوی نیز است.

نکات مهم در مورد ارث و میراث
وکیل ارث و میراث یک شخصیت حقوقی فعال در گروه وکلای عدالت نویسان می باشد که می تواند اموال و دارایی های به جا مانده از متوفی را در بین ورثه به صورت صحیح و قانونی تقسیم کند. ابتدا برای اینکه دادگاه بتواند اموال را مشخص و برای انتقال به ورثه آماده کند بایستی ابتدا طبقات ارث را مشخص کند. افراد در بردن ارث به سه طبقه تقسیم بندی می شوند که بر اساس اولویت شامل افراد زیر هستند:
طبقه اول: شامل والدین و فرزندان و فرزندان فرزندان می باشد.
طبقه دوم شامل اجداد و خواهر و برادر و فرزندان آن ها می باشد.
طبقه سوم شامل خواهران و برادران والدین و اولاد آنها می شد.
زمانی که طبقه اول در قید حیات باشند طبقه های دیگر از ارث محروم می شوند و زمانی که کسی از این طبقه وجود نداشته باشد ارث به طبقه دوم می رسد.
وکیل ارث و میراث در گروه وکلای عدالت نویسان تمام افرادی که به هر دلیلی از ارث محروم می شوند را مشخص خواهد کرد مثلا اگر ورثه موجب قتل متوفی شده باشد و یا با او اختلاف مذهب داشته باشد ارثی به او  تعلق نخواهد گرفت. وکلای انحصار وراثت با پروسه ی اداری و قضایی اخذ گواهی انحصار آشنا هستند و در مدت زمان کمی این گواهی را دریافت می کنند.
انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید